heeft er iemand ervaring met oordopjes voor kinderen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door jmm, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Heeft er iemand ervaring met oordopjes voor kinderen (6jaar)
    Niet tegen het lawaai, maar tegen het water.
    Denk erover om oordopjes in te gaan doen, ivm het zwemmen van mijn dochter, elke keer heeft ze oorpijn als ze heeft gezwommen.
    wie heeft hier ervaringen mee, ik heb geen idee?
    En welke raad je aan en welke niet ? gr jmm

2. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier heeft mijn zoontje ze sinds 1 1/2 week ivm gaatje in zijn trommelvlies. Eerste keer was even wennen maar gaat nu prima. Ik heb ze op maat laten maken bij een opticen. Dan zijn ze waterdicht.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    J. heeft ze. Eerst had ze ze van de KNO-arts, die bevielen hier niet, vielen per baan een keer of drie/vier uit haar oren. Geen doen dus. Op advies van een andere ouder dopjes bij Schoonenberg laten maken, die zitten perfect.

4. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ja, wij laten ze ook maken bij een audiciënsbedrijf (Schooneberg, Beter Horen, zoiets) en die werken perfect. Kinderen vinden het inmiddels veel prettiger mét dan zonder oordopjes en ze hebben lang niet zo vaak meer last van oorontstekingen. Zou het dus zeker uitproberen!

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier ook bij Schoonenberg. let wel op er zit verschil in drijvende en zinkende ;) wij nemen altijd de drijvende die zijn wat duurder maar is minder zoeken. Deze is echter niet bij elke vestiging te krijgen dus moet je even rondbellen.

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Hier ook drijvende oordopjes op maat laten maken bij de opticien. Bevalt prima!

7. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    thanks voor jullie reactie, ga gelijk afspraak maken en zal vragen ook voor drijvende , goede tip!

8. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Bedankt, hier was ik ook naar op zoek. Wat kosten ze ongeveer?

9. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje heeft ook oordopjes, laten maken bij beter horen. Voor de oorontstekingen werkt het geweldig, maar met bv duiken vind hij het verschrikkelijk. Dan zorgt het drukverschil voor gemene steken in zn oortjes. Helaas niet zoveel keuze... of lekker zwemmen zonder duiken of oorpijn. Meerdere malen terug geweest en ze kunnen er weinig aan doen. Dus mss gewoon een beetje pech hier.

Wij hebben er trouwens €30,- voor betaald

10. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    we zijn ook naar hoorwinkel geweest, maar mijn dochter moet eerst ooronsteking vrij zijn, anders mag je nog niet dat doen ivm weer een infectie.
    ze heeft nog steeds ooronsteking helaas , duurt best lang bij mijn dochter 3 weken , dan weer wel en dan weer niet , gaat het even beter en dan komt het weer.

11. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    O goeie tips.
    Mijn dochter heeft ook altijd last van oorontstekingen na het zwemmen.
    Ga er volgend weekend eens naar op zoek

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij gaan hier ook oordopjes om maat laten maken. mijn zoontje heeft buisjes nu voor de 2e keer. en laatste keer dat hij heeft gezwommen kreeg hij erna een loopoor. of dat nou door het zwemmen komt weet ik niet. maar kno-arts raadde het wel aan om die dopjes aan te schaffen. kosten iets van 13,- dacht ik. dan zijn ze 80% waterdicht

13. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    We hebben ze laten maken, oranje nog wel haha,
    ze zeggen dat je een beetje vaseline moet smeren beetje in het oor blijft het beter zitten doen jullie dat ook? gr jmm

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier zie ik overal blauwe als we bij zwemles zijn. na laatste zwemles hier geen last meer van de oren gehad. grote kans dus dat het loopoor hier 1malig was. lets hope so. succes met de dopjes! Geen idee of dat helpt om de oor in te smeren

15. MamavanLiv

MamavanLiv Actief lid

5 mei 2012
    156
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 5,5 jaar heeft oordopjes. Zij heeft deze omdat ze al 5x buisjes heeft gehad en 32x oorontsteking. Ik heb ze laten aanmeten bij Beter Horen. Zij gebruikt ze altijd met zwemles of wanneer we samen zwemmen en dat gaat goed! ;)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Als je ze laat aanmeten/maken. Hoelang duurt t dan voor je ze heb en kan gebruiken?

Deel Deze Pagina