fase?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by stamboom, May 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Graag jullie ervaring!
    Mijn dochter is nu ruim 6 maanden en sinds een aantal weken rolt ze zich op haar buik zodra ze echter op haar rug ligt. Al kan ze ook van de buik naar de rug rollen, ze lijkt niet te bregrijpen dat dit nu ook kan met als gevolg dat we haar continu terug op haar rug moeten draaien als ze het zat wordt. Ze is nog snel moe, ze gebruikt haar armpjes niet om op te steunen, maar denkt dat ze ermee kan vliegen (bij wijze van spreken dan). Dit kost haar veel energie. Ook spuugt ze hierbij veel, wat mij niet helemaal onlogisch lijkt gezien haar houding. Ze is het dus snel zat waarna ik haar al na ongeveer anderhalf uur op te zijn geweest weer naar bed breng en ze dan gerust 2 uur slaapt! Normaal was het uiterlijk 3 kwartier. Kan haar niet langer wakker houden want ze begint dan te krijsen, duim in de mond zo van, ik wil naar bed. Zo was gister haar ritme:
    7.00: fles 180/6 met 2 schepjes rijstebloem
    8.00 slapen tot ongeveer 9.00
    tussendoor wat drinken
    11.00: fruithap ongeveer 200 cc (vers)
    11.30 slapen, tot ongeveer 14.00
    14.00: 180/6 flesvoeding
    15.30: slapen tot ongeveer 16.45
    17.30: groentehap, potje 6 maanden helemaal op.
    19.00 fles 180/6 met 2 scheppen rijstebloem. Het lukte niet haar langer op te houden, ze krijste alles bij elkaar.
    Ze heeft tot vandaag 8.00 geslapen!
    Nogal lang verhaal geworden, maar hoop jullie ervaringen te kunnen lezen en wellicht tips te krijgen!
    Alvast bedankt! (hoop dat het begrijpelijk is).

2. Hier rolt hij soms wel en soms niet terug....
    ook is hij ong max anderhalf uur wakker als we thuis zijn en slaapt dus nog tussen iedere voeding... hij krijgt 4 flessen (soms 5) van 210 + 7 schepjes.... en hij begint nu pas met hapjes en dus nog niet veel...

die flessen zijn verdeeld tussen 7.00 tot ong max 18.00 uur

3. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoi,
    Misschien ligt het aan mij hoor, maar wat wil je nu precies weten? Mijn dochtertje is nu ook net 6 maand en haar schema ziet er zo uit.
    6.30 uur fles ( we moeten alle twee vroeg werken vandaar)
    10.00 uur fruithapje + flesje
    11.00 uur slapen tot 13.0o uur
    13.00 uur fles 6/180
    14.30 uur tot 17.00 uur slapen
    17.00 uur fles 6/180
    19.30 uur groente hap
    20.45 uur fles 6/180
    21,30 uur slapen

Helaas wil ze nog niet eerder slapen gaan savonds.
    Ze draait zich ook veel op haar buik en hebben we een lange slaapzak hiervoor die we aan het voeteneind instoppen zodat ze niet kan draaien..ze slaapt nu regelmatig op haar zij.
    Hoop dat je hier iets aan hebt..
    groetjes

4. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Zoals ik het lees vindt jij eigenlijk dat ze veel slaap..? Corrigeer me als ik het verkeerd lees ;)

Hierin zie ik eigenlijk geen probleem.

5. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Het waren meer ervaringen die ik wilde horen, zo van hebben andere kindjes dit ook. Ben je net gewend aan een schema, verandert het opeens weer. Het maakte me toch even onzeker. Ze sliep altijd weinig en nu ineens veel. Ook krijst ze soms zo hard dat de buren het bij wijze van spreken horen. Wellicht een soort van geruststelling dat andere kindjes dit ook hebben.

6. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ja, dat is wel zo, telkens moet je na een tijdje weer een ander ritme zien te vinden. Ik laat Esmée gewoon aangeven wat ze wil; wil ze slapen dan gaat ze naar bed en anders blijft ze gezellig nog even wakker.

Esmée slaapt sinds kort nog maar twee keer per dag, 's morgens twee uurtjes en 's middags vaak ook nog twee uurtjes. Ik vind het niet teveel, ze is altijd al een slaapkop geweest ;) Ze gaat dan 's avonds om half negen naar bed en komt er de volgende morgen rond half negen weer uit.

Dat krijsen doet ze sinds kort ook. Meestal voor de lol, maar als ze 's avonds niet in slaap kan komen dan laat ze de buren dat ook even merken.. Echt hysterisch kan ze dan zijn! Alleen als ik dan bij haar op haar kamertje blijf zitten valt ze in slaap.

Niet onzeker zijn, gewoon je gevoel volgen!

7. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    oef dat krijsen heeft keira inmiddels ook goed onder de hand, was zo een rustig kind, nu echt gillen en met handjes en voetjes rammen... maar ja 3 weken bij familie gelogeerd, en neefje van 1.5 doet dat dus de hele dag, krijgt aandacht, dus ik denk dat ze het een beetje heeft overgenomen?
    ze slaapt niet veel, gelukkig wel de nacht door! alhoewel ze af en toe wakker word voor speentje.

rollen... van buik naar rug en van rug op haar zij, verder gaat ze nog niet:)

Share This Page