welke anticonceptie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 7 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

ik was benieuwd voor welke vorm van anticonceptie jullie hebben gekozen, ik ben er namelijk nog niet helemaal uit.

de pil slikken staat mij tegen omdat ik me zo anders ga voelen

zat te denken aan de persona, maar ik heb daar helemaal geen ervaringen mee, is dat omslachtig of juist handig...

dus vandaar mijn nieuwsgierigheid.. :D

2. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai,

Ik heb na drie maanden een mirena spiraaltje laten zetten. Ik wilde ook geen pil meer. Nu heb ik toch voor een spiraal met hormonen gekozen omdat er minder hormonen in schijnen te zitten dan de pil. Daarnaast wordt je bijna/ niet meer ongesteld en je hebt er geen omkijken naar. Condooms vind ik vreselijk..........dus bijdeze

groetjes bianca

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb de nuvaring, hartstikke fijn!

4. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik ga een spiraaltje laten zetten ook idd de mirena hoor hele goeie dingen!
    ik heb altijd de pil geslikt maar ben toch zwanger geraakt! dus erg veel vertrouwen hebben we er niet meer in maar door omstandig heden ken ik nu pas het spiraaltje laten zetten!

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    ik heb de mirena

6. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    De pil, kan ik zelf bepalen wanneer ik eens over wil slaan ;) Ben alweer ongi dus gelijk de eerste dag begonnen. Al is dat inmiddels bijna 2 weken geleden :( Zo vreemd dat het zo lang duurt! Ga van de week de HA maar ff bellen denk ik....

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb ook de Mirena. Bevalt super!

8. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik ga ook de mirena nemen...heb vandaag de dokter gebeld maar hij kan pas geplaatst worden door mijn huisarts als ik ongesteld ben...dat ben ik nog steeds niet geworden dus we wachten nog even af!

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Zelfde vraag hier... Ik ben voor een nuvaring bij mijn huisarts geweest. Hij heeft het me afgeraden ivm toch wel veel hormonen. Ik slik ook liever geen pil, gewoon omdat het me tegenstaat, omdat ik me er niet helemaal lekker van voel en ik ben niet zo consequent met pillen slikken... :rolleyes:

Ik ga nu voor een spiraaltje denk ik...

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Hoe werkt dat eigenlijk met een spiraal? Ik bedoel niet hoe dat ding erin gaat enzo, dat heeft mijn HA allemaal al uitgelegd en hij heeft hem ook laten zien, maar ik dacht dat er een eigen bijdrage voor was? 140 euro, of vergis ik me nou?

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :confused: 140 euries pfffff.. Is ie van goud ofzo? :) ;) Ik heb ook gebeld naar de ha vandaag en deze plaatst t mirenaspiraal niet. Hiervoor moet ik naar de gynaecoloog toe. Hier kan ik pas over 5 weken terecht!

12. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja echt, ik heb iig begrepen dat je hem zelf moet betalen... is er niemand die dat weet? Misschien is het geen 140 euro en heb ik dat verkeerd begrepen, maar dat dacht ik iig begrepen te hebben. Ach.. hij blijft 5 jaar zitten... het is niet dat het je 140 euro per maand kost, maar ik vraag het me eigenlijk best af hoe dat zit ;)

13. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Zit nog steeds te twijfelen tussen mijn oude vertroude pil mercilon of het mirena spiraaltje.
    Heb gelezen dat je het touwtje kan voelen van de spiraal dat vind ik maar een heel raar idee... :oops:

Voorlopig ben ik ook nog niet ongesteld geweest..

Denk dat het ligt aan je verzekeraar en welk pakket je hebt, bij mij zou het met mijn extra pakket vergoed worden volgens de trias.

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik heb toen ik op na controle moest bij de gynocoloog na mijn keizersnee, gelijk mijn mirena
    laten plaatsen.
    heerlijk 5 jaar niet nadenken, het deed even pijn. maar na 10 minuten voelde ik nks meer

15. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik had een spiraaltje, maar mijn lichaam wees het af:( een ontsteking en pijn:( toen de patch geprobeerd, erg veel hormonen en kwam meteen 5 kilo aan, weer snel vanaf. wil de diafragma proberen.. geen hormonen niks, lijkt me stuk beter. even niet romantisch om het in te doen voor de sex, maar goed, beter als condoom of zwanger raken! vind 1 kindje genoeg voorlopig!

16. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

mirena is bij ons 130 euro en dat ken je naderhand terug vragen van je verzekering! als je goed verzekerd bent althans!

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik krijg die 140 ook terug van mn verzekering en hier geen draadjes te voelen hoor... ook hebben ze niet gewacht tot ik weer ongi werd (kan je lang wachten als je pech hebt) Omdat ik "pas" was bevallen, geplaatst met 8 weken, kon dat ook gewoon toen. Net toen ik dacht dit gaat zeer doen was het al voorbij. Viel me 200% mee

18. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je betaalt de Mirena zelf bij de apotheek en dan krijg je het volledige bedrag terug van je verzekering.

En € 140,-- is wel voor vijf jaar anticonceptie. Daar kom je met de pil of Nuvaring ook wel aan volgens mij.

19. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik neem ook de mirena. Wodt volgende week geplaatst. Hoefde hem niet te betalen trouwens doet de verzekering al!

20. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    O ik ben dus niet de enige die geen draadjes voel. Volgende week moet ik op controle, ben als de dood dat hij ergens verdwaalt zit. hi hi. Ik voel er niets van

Deel Deze Pagina