Hoi We hebben een dochter die net een maandje 4 is en een baby-zoontje van 8 maanden. Ons dochtertje gaat net naar school, wat best veel van haar vergt en haar slaap hard nodig heeft. Ze slaapt goed in, maar wil haar slaapkamer deur open hebben en het licht op de overloop aan=> ze vindt alles nogal spannend vandaar de deur open, later op de avond zet ik de deur op een kiertje. Onze zoon zit midden in de 8 maanden sprong. Slaapt momenteel moeilijk in en wordt vaak een keer wakker 's nachts waar onze dochter ook wakker van wordt. Hoe kunnen we nou zorgen dat ze allebei goed slapen? Ps. ons zoontje heeft kma en drinkt, boert en eet erg slecht, waardoor de voedingen ook niet echt heel goed gaan.
Wel herkenbaar. Ik zou als ze slaapt als nog dan haar deur dicht doen. Slaapt ze er wel door heen?( wel tegen haar zeggen van mama doet je deur dicht zo dat jij rustiger kan slapen) Mijn zoon heeft ook vaak last van zijn zusje die of heel vroeg wakker is of s nachts nog wakker is. Gaat gelukkig al beter. Maar toen zij baby was. Moest ik kiezen tussen twee kwade een baby die huilde dus vaak troosten ect en een zoon die de andere dag weer naar school moest en zijn slaap nog harder nodig had dan wij. We zijn er door heen gerold echte tips heb ik niet voor je. Dan de jongste s nachts bij je te nemen en troosten. zo dat het in huis stiller is voor de andere. ( zou er ook normaal wel troosten hoor maar misschien dat ze nu van haar fles af geweest zou zijn en s nachts wat te drinken.) maar omdat ik koos voor de rust s nachts ben ik misschien te lang door gegaan om de jongste te laten wennen aan de fles s nachts en aandacht pff. Dus snap je wel.
Ik zou proberen om een nachtlampje aan te laten in de kamer van je dochter en dan haar deur dichtlasten zodat ze in de nacht niet wakker wordt van het gehuil. Desnoods laat je haar zelf een leuke nachtlamp kiezen zodat t voor haar leuk word. Dit deed ik met mijn kindjes. Ik denk dan dat t al een stuk rustiger word in de nacht. En verder zou ik jouw slaapkamer deur (als de jongste tenminste bij jou op de kamer slaapt) dicht doen als je baby wakker is zodat ze niet hoort dat de baby wakker is. Ik heb t helaas ook meegemaakt en bij mij was dit de oplossing! Uiteindelijk komt t echt goed en gaat t over!
Hier wordt ons zoontje ook vaak wakker van zijn zusje. Geen tips helaas behalve dat wij zeggen lekker omdraaien en verder slapen. Een nachtlampje is wel een optie zodat de deur dicht kan. Verder haal ik de kleine snel uit bed zodra ze piept zodat in ieder geval de ander slaapt. Beter met haar alleen om 6u wakker dan met 2 spruitjes
Inderdaad kijken of een nachtlampje genoeg is. En deur dicht zodra ze slaapt. Maar ook hier dramanachten gehad rond 4. Toen was S net geboren dus ook beroerde nachten. Ik denk dat je naast veel rust voor je dochter, dag doornemen, voor slapen voetjes masseren met lavendelolie ed, het vooral een kwestie is van accepteren en zo mogelijk wisseldiensten draaien met je partner.
Oudste slaapt hier met licht aan en deur een stukje open. Zij gaat op bed als de jongste slaapt. Als wij naar boven gaan, doe ik de slaapkamerdeur dicht. De jongste wordt ook nog wel wakker s avonds of s nachts maar die pak ik dan gelijk en slaapt vaak in de cosleeper verder.
Heel herkenbaar. Onze zoon slaapt lastig in en is vaak vroeg wakker, terwijl dochter een echte uitslaper is. De laatste tijd met de nieuwe fase van school etc slaapt ze ook vrij licht. Ik probeer daar waar kan onze zoon er bij het eerste kikje uit te halen. Niet zo handig, maar ja, we weten al dat hij wel langer kan slapen. Dat doet hij soms ook wel eens. Verder probeer ik onze dochter weer een middagdutje te aleten doen. En verder is het denk ik ook even overleven, het is gewoon heel spannend allemaal voor een kind met het 4 jaar worden, school, bso etc,.. En de ontwikkeling die ons dochter doormaakt al in een paar weken is echt bizar . Maar het is pittig, sterkte!
Hey bedankt allemaal, Dochter is nu ziek, koorts, hangerig wil niks alleen tv-kijken. Nou ja dat moet dan maar. De kleinste heeft redelijk geslapen vannacht. Tot 9u vanochtend. Die krijgt er ook tanden door, dus we kunnen onze lol wel op. Nachtlampje heeft onze dochter al. Alleen ze wil hem niet aan, want ze is bang dat hij uit gaat 's nachts, dat de batterijtjes leeg raken...nou ja. Deur open dan maar. Maar ze slaapt nogal licht, altijd al, dus ze is snel wakker momenteel.