fashiontips, alweer iemand die ze nodig heeft

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van JS, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oh TS, mijn handen kriebelen! Pfffft.

Let heeeel goed op het ondergoed hoor, laat je niet zomaar wat aanpraten. Ben laatst eens met een (tenger) buurmeisje meegeweest die dacht dat ze 80B was. Naar een dure lingeriezaak, ja hoor zei de verkoopster, je bent echt 80B. Ik gemeten en samen met haar gepast, mooi dat ze een 70E was. Wat ik bedoel is, kijk eerst een op internet voor goede BHtips e.d. Ik heb zelf bij de hunkemoller vaak gehad dat ze me de verkeerde maat gaven (70F - zegt de verkoopster, oh maar dan kan 75E ook wel hoor ;) - echt niet!!). Zeg dan gewoon dat je geen omvang 70 verkoopt, muts....

Kleding: passen, passen, passen. Vooral alles wat je lelijk vindt of denkt te vinden, of waarvan je denkt: 'dat is niks voor mij'.

2. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

net ff naar het centrum geweest en een setje gepast. M`n man vond het mooi en de verkoopster ook ( die willen alleen maar verkopen natuurlijk ) maar ik vond mezelf echt niks. Was een jurkje met legging en riem. Op zich wel leuk maar vond het me echt vierkant maken. En nu ben ik depri, zoals altijd na dit soort dingen. Zomaar passen is dus ook niks voor mij, voel me altijd erg klote na een misser.

Ben nog een aantal winkels ingeweest maar weet eigenlijk niet wat ik zoek en heb niet eens echt gekeken. Ik weet gewoon niet meer wat ik zou willen, voel me echt rot.

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik houd ook niet van passen in winkels, zeker niet als er verkoopsters in de buurt zijn. Als ik al pas, doe ik dat het liefst helemaal in mijn eentje.

Meestal houd ik een kledingstuk omhoog, schat in dat het wel gaat passen, en koop het dan. Thuis pas ik dan pas echt, en ik ben dus al regelmatig teruggeweest met kleding...

Over bh-maten: ook geen idee wat ik precies moet hebben (varieert nogal in deze levensfase, door zwangerschappen, borstvoeding e.d.), maar mijn moeder snapt er dus écht niks van! Die beweert dat ze 80a heeft, maar haar borsten zijn zeker 3 keer zo groot als die van mij (nou ja, een stuk groter), en ik draag nu 80b.... Ik schat haar zeker op een C, maar ik heb bij van die tv-programma's regelmatig verbaasd gekeken naar de maat die eruit kwam, als ze echt ging meten.... Ik heb het al wel eens gezegd, maar ze beweert dat het echt klopt...

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Bij mij speelt overigens ook mee, dat ik steeds op dezelfde kleding terugval, omdat ik geen geld (over) heb voor kleding. Ik zie vaak een heleboel leuks, maar ik vind het zó duur!
    Een spijkerbroek kost bij mij max. 40 euro, een trui max. 20. Alles daarboven kan ik niet over mijn hart verkrijgen....

(ik ben thuisblijfmoeder, en vind het dus heel moeilijk om het geld 'van mijn man' uit te geven.... Als er eens iets overblijft heb ik liever dat dat aan ons zoontje en hemzelf uitgegeven wordt)

5. mama van JS

tja dat ken ik ook wel. Wij hebben weinig geld te besteden en heb ook geen 100 euro over voor een broek of shirt ( of beide )

En m`n beha, volgens mij klopt die in mijn geval wel. Maar op laten meten is misschien wel eens een idee. Al vind ik dat dan weer niet zo prettig.

Er moet toch eens iets zijn. Voel me niet vrouwelijk, zit niet lekker in m`n vel. Omdat ik geen leuke kleren in m`n kast heb ( en heb zelfs heel weinig kleding ) doe ik nog weinig aan m`n uiterlijk. Want ja, wat heeft dat dan voor nut.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    mama van js, het is denk ik ook een wisselwerking. Als je niet lekker in je vel zit shopt het minder makkelijk omdat je dan dingen minder snel mooi vind staan. En als je jezelf niet leuk gekleed vind, voel je je minder mooi...

Waarom zit je niet lekker in je vel, is er niet iets waardoor je je wat lekkerder zal voelen? En dan misschien ook wat lekkerder gaat voelen in sommige kleding?

7. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    ik vind t zelf ook wel moeilijk, eerst wou ik graag stoer overkomen... Nu mag ik ook een beetje mama zijn en er ook zo uitzien.. Ik heb nu een paar kledingsstukken van didi.. Ik vind de kleding super daar, ook steps vind ik leuk.. Je kunt basics ook leuk afstylen met leuke accesoires!

8. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik vind de kleding van Didi ook heel erg leuk, maar mij dus ook veeeeeel te duur....
    Misschien, als ik straks na de bevalling weer strak in mijn velletje zit (ahum), en mijn man inmiddels meer verdient (dat loopt gelukkig nog erg op, de komende jaren), dat ik mezelf eens een goede garderobe mag gunnen?

9. mama van JS

het is zeker een wisselwerking, en baal er ook behoorlijk van. Ik wil er graag weer een beetje leuk uit zien, ben nu echt zo`n mama`tje. Makkelijk en weinig bijzonders.

En waarom, tja er is hier veel gebeurt het afgelopen jaar. We hebben veel schulden moeten maken omdat de werkgever van mijn man geen salaris betaalde, en die zaak loopt nog steeds. Dat geeft wel spanning. En mijn werk is niet meer wat het was. Dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik veranderingen moeilijk vind, en dit zich zelfs uit in de kledingwinkels waar ik naar toe ga.

Mijn energie is een beetje op zeg maar, ik heb nergens de fut meer voor. Maar dat komt wel goed, heb gewoon een steunpunt nodig. En simpele dingen, zoals hoe ik eruit zie, kan die steun al zijn.

10. mama van JS

en didi is mij ook te duur idd. Ik koop meestal bij de C&A en ben gisteren bij de Sting geweest. ( voor het eerst sinds die winkel hier zit )

En bonprix heb ik wel veel vandaan, dus daar was ik ook nog aan het speuren. Nadeel is dat ik het dan pas na aankoop kan passen.

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Mag ik vragen waar je woont?!

Is de primark een optie bij je in dd bujrt?! Altijd wat leuks te vinden en zeker niet dujr! Wil best x mee hoor :)

12. mama van JS

die hebben we hier niet helaas. Ik woon in Lelystad

De shoeby schijnt wel ook hele leuke kleding te hebben. Daar komen we wel vaak voor m`n man maar ik heb er nooit echt gekeken voor mezelf.

Ik zal zo een paar dingen laten zien bij de bonprix die ik leuk vind. Dan hebben jullie een idee van mijn smaak. Dit zijn dan al iets andere dingen dan ik nu draag

13. Female

Female Niet meer actief

Nou idd zeg, keek het toevallig een paar dagen geleden maar een hoop dingen vind ik er echt niet uit zien, en ook op de verkeerde punten accentueren etc.

Bij dat programma van Gordon bijv. vond ik dat ze (meestal) een stuk beter werk afleverden!

14. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Mama van JS: jammer dat die niet in de buurt is! Weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar het is zeker de moeite waard om een keer voor heen te gaan! Ik weet niet hoe snel jij bijvoorbeeld in Hoofddorp bent?! Ik ga vanavond, het is drie kwartier rijden, maar als ik dan weer thuis kom met 3 grote tassen vol met kleding en asseccoires voor 80 euro, heb ik het er zeker voor over. Zelf vind ik Shoeby niet veel, of tenminste, ik vind het vergelijkbaar met andere winkels (en kwaliteiten) die goedkoper zijn....

Zelf slaag ik ook altijd goed bij The Sting.

Ben benieuwd naar je Bon Prix collectie :).

15. mama van JS

overigens, mijn grootste minpunt is mijn buik. Die is wat boller, dus ben aan het zoeken naar kleding om dat te verhullen.

En van gordon vind ik het zeker mooi. Heel elegant meestal

Deel Deze Pagina