Gisteren was het weer eens zover er zou een gezellige drankavond bij de tante en oom van mijn man gehouden worden. Omdat ik 30 weken zwanger ben en ik het niet zie zitten om tussen dronken mensen te gaan zitten met onze 4 jarige zoon zou mijn man even gaan aleen. Oke niks aan de hand maar ik had hem gevraagt of hij alsjeblieft een beetje optijd naar huis kon komen (als hij gedronken heeft maakt hij van 2 minuten 3 uur maargoed ik had me er niet op ingesteld dat hij optijd zou komen). Hij was net weg en ik kreeg een berichtje via whatsapp met daarin de tekst: Politie aan de deur. Nu hebben de oom en tante geregeld van die drankavondjes (iedere weekend...) en de buurvrouw heeft eerdere avonden meerdere malen gevraagt of het wat normaler kan qua geluidproductie. Nu is het zo dat ze allebei een kwade dronk hebben en aan ieder half woord een verkeerdwoord hebben met een slok op. Dus nu staat de politie ineens voor de deur bij ze (wat ze dan nog gek lijken te vinden ook) met de vraag of het iets zachter kan ivm overlast. Die oom is de 50 gepasseerd maar gedraagt zich als een 18 jarige jongen die los geslagen is en zegt zich niet te kunnen inhouden en gaat dus gelijk ruzie lopen zoeken met zijn dronken hoofd met de politie. Ze kregen dus een boete van 100. Nu is het zo dat ze in de schuldsanering zitten en het absoluut niet breed hebben (maar wie heeft het nu tegenwoordig wel breed,ik heb met mijn gezin bijna het zelfde bedrag). Er werd dus afgesproken dat ze dat onder de aanwezigen zouden verdelen (ze waren met z'n 4en). Mijn man komt thuis en verteld met een dronken hoofd het hele verhaal. Ik werd pis link! Waarom moet ik een bekeuring gaan betalen omdat die oom niet normal kan doen? Een boete krijgen ze niet voor niets toch? Mijn man vond dat ik me aanstelde maar die 25 euro kan ik nu beter gebruiken om een pak voeding en een pak pampers van te kopen voor de baby die we in dec. verwachten! Ik zei tegen mijn man dat als ik iemand op zou halen en ik te hard rij met de auto en daarvoor een bekeuring zou krijgen ze toch ook niet mee betalen! Zo kan ik al het geld wat we hebben wel aan iemand anders geven omdat een ander zonodig domme fouten wil maken en een ander daarbij wil betrekken! Wat vinden jullie hiervan? Ben ik me nu echt aan het aanstellen of proberen die oom en tante nu een deel van de schuld aan mijn man zijn schoenen te schuiven?
tja als je man even hard heeft meegedaan met de rest..... IK bedoel het is natuurlijk het huis van je oom maar als iedereen samen het kabaal maakt ... Maar als ik diegene was die daar woonde zou het niet eens in me opkomen om aan de rest geld te vragen?!
Mijn man blijft altijd rustig,die wil liever niets met de politie van doen hebben en heeft gelukkig geen kwade dronk. Muziek zal hard hebben gestaan maar dat is ook als mijn man er niet bij is dus waarom zouden wij moeten mee betalen voor iets wat niet onze verantwoording is alleen omdat mijn man toevallig ook net aanwezig was (dronken kan hij nog niet geweest zijn want hij was net 30 minuten daarvoor nog nuchter van huis gegaan)
hoe is hij trouwens thuisgekomen? maar goed, als die mensen elke week een drankfeest houden terwijl ze in de schuldsanering zitten snap ik zowieso niet hoe ze dat doen... Als ik dus wist hoe het daar was, zou ik al niet eens heen willen s avonds, en ik zou niet meebetalen
Ik zou zeggen, waar betaal je de drank van als je al in de schuldsanering zit. Sorry hoor, maar dat snap ik dus echt niet. Als je in de schuldsanering zit kun je je geld wel beter gebruiken dan aan drank
@Done ja daarom zeg ik dus alleen als hij net zo hard heeft meegefeest misschien maar dan nog snap ik niet dat de bewoners dit durven te vragen van iedereen. @zogezegend idd hoe kunnen ze al die drank betalen dan?
@ Zogezegend: DAt heb ik dus ook,wel ieder weekend flessen drank kunnen halen maar ondertussen wel bijna elke dag ergens anders aankloppen om te eten omdat ze zelf niks meer hebben! Er was vorige week een waarschuwing voor geluidsoverlast en pesten van de buurvrouw (met lelijke woorden en bedreigingen gooien naar haar) uitgegeven. Nu is de bekeuring voor het niet mee werken,beledigen en geluidoverlast
In de schuldsanering en een drankavond??? Schijnbaar hebben zij dus nog teveel huishoudgeld om te besteden. Als de boete voor het gedrag van de oom is zou ik niet meebetalen.
als hun zo "brutaal zijn" om zo'n leven te leiden vind ik niet dat hun het recht hebben anderen daarmee op te zadelen, doch vind ik dat je man beter niet meer heen kan gaan, want dan weet je wat er kan gebeuren. als ze om het geld vragen, zou ik dus, wat je al zei aangeven dat je dat geld voor andere belangrijke dingen nodig hebt, en dat zoiets in dronken bui besloten is zonder jouw terwijl het ook over jouw inkomen gaat.
Als de bekeuring is uitgeschreven voor geluidsoverlast vind ik het wèl zo eerlijk als het door alle aanwezige gasten wordt betaald, zij doen toch ook mee aan het "drankfestijn"? Daarbij zijn je oom/tante zo gastvrij om elke keer alles aan drank e.d. te betalen dus zou ik er niet zo moeilijk over doen. En ik kan het niet laten om te vragen: je vriend stapt daarna toch niet met z'n dronken kop in de auto hoop ik?
Ja sorry, ik lees het, gelukkig niet in de auto. Ikzelf vind dan als je vriend zo graag naar die aso oom/tante wil voor een zuipavondje hij dan ook maar op de blaren moet zitten als daar shit van komt. Meedokken dus.
Die 25 euro en de vraag waarvan de famieleden alle drank betalen zouden mij nog niet eens zoveel kunnen schelen. Wat mij dwars zou zitten is het feit dat mijn man 'bijdraagt' (ook al is het alleen maar aanwezig zijn en verder niets) aan feestjes waarvan vast staat dat er zeker gezeur van komt (het was, zoals ik begrijp, niet de eerste keer dat er werd geklaagd en ook de kwade dronk is bekend)... Dat kan toch nooit leuk zijn. Ik zou mij schamen voor het gedrag van mijn familieleden en er echt niet heen gaan.
Als mijn man met z'n mededeling thuis komt zou ik ook niet blij zijn. Maar als het vanwege de geluidsoverlast is zou ik dan denk ik toch die 25 euro betallen. Als de bekeuring vanwege de uitlatingen van die man is dan zou ik ook echt niet betallen. En vragen of mijn man ze nog wel alle zeven op een rijtje heeft.
ja ergens wel meebetalen maar aan de andere kant...als hun altijd probelemen hebben he... Maar ook weet de vriend van TS idd goed waar hij heen gaat
Nee die heeft gelukkig geen rijbwijs of auto ter beschikking! Moet er niet aan denken hem te laten rijden! Ze betalen wel een deel ja maar ze bellen ook met regelmaat op of wij nog iets in huis hebben en of we dat even willen komen brengen zonder dat we uitgenodigt zijn ,niet dat ik daar om zit te springen want hoe minder vaak mijn man daar komt hoe beter ik zulke dingen dus buiten de deur kan houden. Hoe ze aan het geld komen voor andere dingen; Gewoon even gratis winkelen voor wat ze nodig hebben...zoals ze dat noemen. Normaal komt mijn man daar eigenlijk nooit omdat ik dat liever niet heb en hem al meerdere malen heb laten zien hoe wij hierdoor in de problemen komen en ze helemaal niet zo leuk zijn als ze gedronken hebben. Gelukkig snapt hij dit ook wel maar soms wil hij gewoon ook even eruit dus dan kan ik hem moeilijk tegenhouden (vind ook dat hij die vrijheid ook wel gewoon moet hebben aangezien hij maar 1 x per 3 a 6 maanden naar zoiets gaat of even met vrienden wat gaat drinken). Er is ook weleens hier zo'n avond geregeld en dat verliep altijd goed,nooit gen politie of problemen gehad. De oom en tante waren trouwens altijd wel vrij snel weer weg omdat ik dus geen trammelant wil en ik ze naar buiten werk voor ze echt zo dronken worden dat ze een kwade bui krijgen.
wat vreselijk om met mensen om te gaan die zoveel overlast veroorzaken dat er elk weekend politie bij moet komen. Je zal ernaast wonen zeg Of ik mee zalbetalen? Denk het wel. Ik kan me goed voorstellen dat dat gisteravond is besloten