Fat, sick and nearly dead.

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik geloof dat ik dit ook maar eens moet gaan proberen.

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    je kan ook complete kuren kant en klaar bestellen op internet.
    Heb er ook wel eens aan gedacht om te doen, maar ik vind de verhalen over of het nu wel of niet gezond voor je is erg wisselend dat ik het lastig vind te bepalen wat daarvan nu klopt
    Mijn collega doet het af en toe dan id. met afbouwen met eten en weer opbouwen naderhand. En die zegt dat het haar echt goed doet.

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Pfff... Ik had het wel zwaar met de barbecue. Ik ben helemaal niet gek op vlees, maar stokbrood met een lekker smeerseltje was er wel ingegaan :p

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik ga het topic even volgen, ben wel benieuwd hoe het bevalt...

Ik vraag mij alleen af hoe doen jullie dit met gezamenlijk eten met de kinderen? Die hebben toch door dat je niet eet?

5. Tese

Tese Niet meer actief

Waarom zou het niet gezond zijn? Heb je enig idee hoeveel Groente en fruit er in 1 sap zit? En hoeveel je dus totaal op een dag binnen krijgt? Dat is meer als je.normaal in 2 weken aan Groente eet. Bovendien laat je al het bewerkte voedsel staan en dat is altijd goed. Je krijgt ontzettend veel goede voedingsstoffen binnen.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ik leg het gewoon uit aan de kinderen. En met een beetje mazzel willen ze ook een sapje. Alleen maar goed voor ze.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Goed dat je het toch hebt volgehouden marb!

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik vind het zelf ontzettend knap, maar ik ben zelf veel te perfectionistisch om zoiets drastisch te doen, dan haal ik 5 jaar van mijn leven af door de stress. Ik blender wel elke dag en eet minder brood en geen zuivel, voel me wel veel beter! Maar ik ben wel dol op chipjes en snoepjes, dus die gaan er met mate ook wel in :) Maar succes voor iedereen die dit gaat doen!

9. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Ik lees een aantal keer dat men zich na de kuur zo goed voelde. Hoe dan? Wat voel je dan wel of niet dat eerst anders was?

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik denk er over om dit ook een keer te gaan doen. Dacht zelf aan een 7 daagse kuur.....en dan met de sapkuur van Frecious (Frecious Slow juice). Die maken dus uber gezonde slowjuice sappen en hebben een 3-daagse en 7-daagse kuur samengesteld....hik alleen nog even tegen de prijs aan.....

11. Blackberry

Blackberry Actief lid

26 nov 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Je hebt meer energie!

Waar je ook mee kan beginnen is 2/3 sappen van een liter verdeeld over de dag en in de avond een lichte maaltijd.(onbewerkt/gestoomd enz)

12. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik heb eens op de site gekeken. €260 voor 75x 200ml sap. Je bent toch gek als je dat ervoor betaalt? Dan kun je beter een slowjuicer aanschaffen en zelf sappen maken.

13. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik dacht meer aan de kuur van 125 of 100 euro hoor.

En ervaring leert inmiddels dat zelf een juicer kopen in mijn geval zonde van het geld is, aangezien ik hem even gebruik en hij vervolgens staat weg te stoffen. Ik vind het gewoon toch redelijk veel werk, die sapjes maken. Telkens weer dat apparaat schoonmaken naderhand......en een goede slowjuicer kost ook gewoon tussen de 300 en de 400 euro, als je voor een kwalitatief goede machine gaat die lang mee moet gaan.

Dus tja, in mijn geval is het gewoon een gevalletje gemak dient de mens ;).

14. Die prijs is niet mals, nee.... :$

Voor die prijs koop je ook een juicer, heb je veel langer plezier van ;)

En als je een keertje geen zin hebt om zelf sap te persen verkopen ze bij de AH ook kant en klare groentensapjes ;)

15. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Een goede juicer hoeft helemaal geen €300-€400 te kosten. Die van mij was €150.
    En bij de AH verkopen ze ook groente/fruitsapjes voor €2,50 meen ik.

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dag 2 ging veel beter. Ook meer afleiding gehad, dat scheelt.

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik merk trouwens niet veel van detoxen, maar dat is wel logisch. Ik heb de afgelopen 2 maanden al behoorlijk gezond gegeten, ik drink sowieso geen alcohol en caffeine, ik snoep weinig en ik heb al veel gesport. Sowieso altijd, maar de afgelopen 2 maanden extra veel. Ik ben ook 2 kg afgevallen (en zit nu echt op mijn 'ondergrens') dus dat detoxen was denk ik van tevoren al gebeurd, ook met dank aan de voorbereidingsweek.

Ik heb wel heel veel zin in eten. Niet eens in snoepen, of ongezonde zooi, maar een stevige maaltijd. Oef! Nog 1 dagje.

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat voor merk is dat dan?

19. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    De docu lijkt mij ook wel interessant en zo'n sapjeskuur ook. Misschien een gênante vraag, maar hoe is de ontlasting tijdens zo'n kuur? :)
    En waar haal je recepten vandaan? En wat is het verschil tussen een slowjuicer en bijv. een staafmixer of blender?

20. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    welke groene sapjes drinken jullie ? Ben benieuwd naar recepten. Ik heb eerder wat recepten van Internet uitgeprobeerd maar vind t tot nu toe allemaal niet echt lekker smaken.
    moeten die sappen perse gemaakt worden met n slowjuicer of kan t ook met n keuken machine?

Deel Deze Pagina