Fat, sick and nearly dead.

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mijn favoriete groentensap is een combi van spinazie, komkommer, bleekselderij en appel. Ik ben er zelf geen fan van als er heel sterke smaken in zitten zoals gember.
    Wat fruit betreft vind ik bijna alles lekker, maar dat probeer ik niet teveel te drinken.

Wat de ontlasting betreft: dat vond ik zelf echt heel bizar om te zien. Er komt gewoon letterlijk uit wat je erin gestopt hebt :D Dus gisterochtend was het groen van de spinazie, vanochtend rood van de bieten :p
    Ik gebruik er trouwens psylium husk en probiotica bij ('s ochtends de probiotica en 's avonds de psylium husk) voor extra darmreiniging. Mijn buik is dus ook best 'aan het werk' :p

2. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Hele interressante documentaire. Ben echt onder de indruk!
    Wij hebben een juicer besteld en gaan elke ochtend een sapje drinken als ontbijt, is ons nieuwe voornemen.
    Ben wel heel benieuwd naar de smaken.

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Hier net ook de docu's gekeken, wauw super inspirerend joh!!

Wil t denk ik ook wel een x gaan proberen, maar moet je dan echt gelijk een slow juicer hebben?

Weet wel dat als ik wel eens sapjes maakte in mijn blender, t dan snel een dikke prut werd?

Hoe doen jullie dit? En doen jullie het ook echt met alleen maar sap drinken? Als ik wel eens af en toe een sapje maakte, had ik ook gelijk zo veel sap, zou je dat ook in kunnen vriezen? Of zou t daar heel vies van worden?

Groetjes!!

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Zo, 3 daagse voorbij. Grappig genoeg heb ik nu echt een drempel om weer te gaan eten :D Toch maar een groentensapje gemaakt en dat eerst gaan drinken.

Ik bouw het wel goed op vandaag en morgen. Het schijnt dat je het beste kunt beginnen met een sinaasappel eten dus die ligt klaar. Maar ik vind het lastig om te starten... ;)

Verder vandaag nog veel sap, fruit en salades.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik maak ook sapjes met een blender. Je kunt vers geperst sinaasappelsap toevoegen ( voor de lekker) of gewoon wat water. Ik vind de groente sapjes echt niet lekker masr fruit wel. Wil dus ook dat ik ongeveer 350 gram groente per dag eet en nauwelijks fruit. Niet zoals de docu wel lekker en gezond.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
  7. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Kauwen is nog beter.

8. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

haha dappertje dik ;)

Ik heb de documentaires ook gezien,
    en ik was erg onder de indruk. Ik heb toen een blender gekocht, maar hij staat te verstoffen... wel eten we best wel gezond avondeten, weinig vlees en veel groenten (diverse soorten) en elke dag voldoende fruit.

9. Tese

Tese Niet meer actief

Nou, ik ben terug van mn weekendje weg en heb meteen Boodschappen gedaan. Het lijkt wel of ik een eigen Groente en.fruitwinkel wil beginnen en dan heb ik het nog maar voor 3 dagen in huis.

Marb goed dat je het volgehouden hebt! Je had het eerder over je favoriete sap. Wat zijn de verhoudingen daarvan en hoeveel sap komt er uit?

Ik heb van joe cross het 101 recepten ebook gedownload en daar staan ook specifieke reboot recepten in.

Morgen begint het voor mij en vanavond 3 liter aan verschillende sappen maken voor m'n eerste dag.

10. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Tese drink je morgen 3 liter sap?

Even een vraagje; kun je wel banaan, mango avokado in de sapcentrifuge doen?

11. Tese

Tese Niet meer actief

Ja een reboot is 4-6 keer per dag 500 ml sap.
    Ik heb alles in de blender gedaan.

12. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Wat knap van je! Ben benieuwd wat je ervan vind.

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    'mijn' sap is 2/3 handen spinazie, 2 komkommers, halve bleekselderij (de helft van zo'n stronk weet je wel?) en een appel (of 2 als je zin hebt).

14. Tese

Tese Niet meer actief

bah bah bah mijn eerste sap was echt heel erg vies haha. Ik hoop dat de volgende sappen beter zijn.

15. Tooto

Tooto Niet meer actief

Notificatie

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oei, wat jammer! En hoe is de rest van de dag gegaan? Hoe voel je je?

17. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook heel nieuwsgierig hoe je je voelt en hoe je je eerste dag ervaren hebt!

18. Tese

Tese Niet meer actief

Was een beetje duizelig af en toe. In de avond koppijn, en ik heb een groot deel van de dag op de wc doorgebracht. En niet alleen om te plassen. Uk had een opgezette buik en die is weg. Het voelt goed maar her is afzien. Het is me ook niet gelukt ik heb in de avond gewoon gegeten. Ik heb besloten om de komende dagen een paar sappen te combineren met een maaltijd. Dit omdat m'n man ook een etentje geregeld heeft. En daarna zien we wel verder.

19. Tese

Tese Niet meer actief

Ben wel een.kilo kwijt zie ik net.

20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Mijn man en ik hebben deel 1 ook gezien en hebben besloten dit samen te gaan doen. We willen maandag gaan beginnen. Ons doel is sowieso 3 maar natuurlijk het liefst 7 of 11 dagen dit te doen. Daarna 1 keer per week 1 dag sappen of 1 keer in de 3 maanden een paar dagen. Eerst even afwachten hoe het bevalt. De wil is er in ieder geval. Mijn man mag alleen niet afvallen en wil het puur voor de gezondheid. Is het slim om dan toch wat extra's toe te voegen aan de sapjes? Ik dacht aan havermout, dadels, honing, yoghurt, melk, extra fruit en misschien 1 maaltijd brood te eten? Of is dat niet verstandig? Mijn lichaam doet al een tijdje niks qua afvallen terwijl ik gezond eet en regelmatig sport. Hopelijk geeft dit een goede boost en val ik wat af en krijg ik meer energie.
    Hebben jullie nog favo sapjes waarvan je het recept wilt delen?

Deel Deze Pagina