Kijkt jullie kindje graag tv?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMarije, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Deze week kreeg ik een probeer-dvd van Baby-tv bij de Ouders van Nu. Lucas zit normaal nooit voor de tv, maar hij was vandaag erg dreinerig dus ik dacht: laat ik het eens proberen.

Hij vindt er dus helemaal niks aan! Hij kijkt nog geen drie seconden, het boeit hem gewoon niet. Nu moet ik zeggen dat ik dat op zich helemaal niet erg vindt, want ik wil er ook geen tv-verslaafde van maken ;).

Hoe zit dat met jullie kindjes?
    Ik wil overigens geen discussie starten over tv nou wel of niet mag/moet/kan bij baby's, ik ben gewoon benieuwd of jullie kindjes wel door de tv geboeid zijn!

Liefs!

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kyra kijkt af en toe wel tv hoor, maar dat is maar een paar minuten. Concentratievermogen is natuurlijk ook nog niet zo hoog bij baby's. Kyra herkent nu wel bepaalde deuntjes van tv programma's. Omdat ik 's avonds bijv. een serie kijk, dan herkent ze de introtune en kijkt ze meteen :):D Ik vind het wel grappig. Tuurlijk zorg ik wel dat ze geen tv verslaafde wordt en ik zet haar ook niet pontificaal voor de tv neer. Ze speelt op de grond met haar speeltjes en kijkt af en toe op, meer niet ;)

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier een meisje dat wel geboeid kan kan voor de tv maar meestal maar ff. Ga de tv ook niet uithouden voor ons meisje, als die aanstaat dan staat ie aan.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ons mannetje kijkt ook regelmatig eventjes mee maar kan zich er nog niet langer mee vermaken.
    wij kijken zelf erg veel tv.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben wel baby tv en emma vind het fantastisch! Natuurlijk geen uren maar als ik even ga koken ofzo vindt ze het hardstikke leuk. Emma is vaak moe maar dan gaat ze niet slapen alleen krijzen, vaak zet ik haar dan even 10 minuten in de wipstoel voor de tv en dan wordt ze rustig en slaapt daarna zo.
    Ze heeft het zeker van papa, want mama kijkt echt letterlijk nooit tv. :)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Pas sinds anderhalf ofzo, voor de tijd interesseerde het dr niks en vond dat ook geen probleem. Ze was veel liever bezig met haar speelgoed of de dingen om haar heen. Nu vind ze Bumba of sesamstraat wel leuk om even te kijken.

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse was al over het jaar, voordat hij de tv een beetje interessant begon te vinden.
    Met anderhalf kon hij wel een kwartiertje Sesamstraat kijken, of Teletubbies.
    Nu hij twee is, kijken we 's morgens om half tien naar Teletubbies en daarna Zandkasteel. Dat zijn echt leuk educatieve peuterprogramma's. Ze duren allebei ongeveer 20 minuten, en als ze zijn afgelopen, istie het ook wel zo ongeveer zat en gaat hij spelen.

Sesamstraat vindtie ook wel leuk, en soms kijkt hij ook wel es stukjes van een paar Disneyfilms. Niet alles is nog geschikt, maar welke hij wel leuk vindt zijn: Lady & Vagebond, Peter Pan en de Aristokatten.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja hoor mijn oudste dochter vind het helemaal geweldig en zit zeker elke dag wel een half uurtje iets andachtig te kijken...

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik moet hier echt de tv uit zetten ze blijft maak omkijken en naar de tv kijken. Wij hebben ook baby tv maar we kijken er niet echt naar. Heel af en toe als ze wat moe is en lekker bij mij op schoot zit wil ik het nog wel eens opzetten

10. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter vind het lachende gezichtje in het zonnetje van de Teletubbies helemaal geweldig. Dan moet ze zo mee lachen. Verder kijkt ze wel tv maar vind ze het vooral leuk als mama alle liedjes van de tv hardop meezingt. Vooral "wiebel wiebel van de kriebel" van het Zandkasteel is een toppertje.

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje vind de tv echt helemaal niets,

als ik nickhits erop zet dan danst hij de kamer door.. maar er naar kijken doet hij niet...

ook vind hij het begin liedje van nijntje leuk daar kijkt hij na, maar daarna is het weer over,

hij heeft het geduld er niet voor.

12. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Mijn oudste vond/vindt de tv geweldig, ze vond alles leuk. Mijn zoontje is minder geboeid, alleen bumba en de tubbies zijn even leuk, maar dan weer snel verder spelen...

13. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn dochtertje vindt de tv uiterst interessant, als ze wakker is staat hier de tv uit, alleen als ze ziek is of aan het einde vd dag als ik kook dan zet ik een dvd voor haar op.

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Die DVD heb ik ook gekregen en eigenlijk kijkt hij hier nooit tv.
    Heel soms als ik echt ff wat moet doen.
    Maar die DVD vindt hij super!
    Lachen, en praten tegen al die beestjes.
    Dus heb ze maar besteld;)

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte kijkt nooit tv. Hij staat hier ook maar zelden aan als zij wakker is, alleen soms in het weekend 's ochtends en ze kijkt echt niet, het interesseert haar gewoon helemaal (nog) niet. Misschien komt het vanzelf, ik stimuleer het in ieder geval helemaal niet.

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn oudste zoon vind tv kijken leuk vanaf dat hij 1 jaar is ongeveer.
    Eerst keek hij naar babytv en nu naar Nick jr.
    Hij kijkt een half uur per dag, meestal als ik sta te koken.

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan vind het wel leuk voor een kwartiertje en dan heeft hij het wel gezien. Meestal teletubbies of dergelijke.
    Afgelopen dagen heeft hij wel meer tv gezien, want hij ligt al 4 dagen ziek op mama's buik op de bank:(.

18. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Baby einstein is hier erg in trek, zit er vrolijk bij op en neer te bewegen en te kraaien...

19. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    De oudste kijkt net sinds een week naar de tv van half 9 tot 10 uur (best lang maar ik doe dan deels mijn huishouden). huisje boompje beestje koekeloeren en de teletubbies. De jongste vind het nog steeds niks maar ze zou ook niet heel de tijd mee mogen kijken.

20. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier staat de tv nooit aan overdag. Ja, soms in het weekend als vriendlief thuis is, maar ook dan heeft ze geen interesse. Alleen s'avonds na het eten gaat de tv aan maar kijkt ze niet, alleen als friends komt met het muziekdeuntje, dan laat madam alles vallen waar ze mee bezig was en gaat ze meeswingen :D. Maar verder, nee, ze vind net als mama de tv niet interessant.

Deel Deze Pagina