Ik dacht ik plaats het gewoon ff lekker hier misschien dat jullie een beetje willen meedenken, of sugesties doen. wij verwachten volgend jaar ons 3e telg en ik wil nu toch eigenlijk wel gaan kijken voor een niet te dure andere auto. en dan het liefste een auto zoals de ford galaxy omdat je daar gewoon net ff meer ruimte heb door toch wel die extra achterbank. en omdat deze toch wel wat hoger zit ( wat weer beter is voor m'n knieen ) hebben jullie nog iedeeen van ja zoek deze auto eens op dat zou wel wat wezen??
Wij hebben een mazda 5 (of 6, het monovolume type) en zijn der zeer tevreden over. Heeft 7 zitplaatsen, is iets hoger dan andere auto's en over de schuifdeuren kan ik alleen maar boffen. Geen autodeuren meer die tegen je kont slaan. Ook rijd hij nog eens soepel. Kortom een aanrader
Wij hebben een Toyota Corolla Verso genomen zodat de kindjes met z'n drieen naast elkaar kunnen zitten. We hebben diverse andere auto's geprobeerd, maar we kwamen iedere keer in de frut met de verhoogde middenzitting. En dat heeft deze auto niet. Edit: de mazda 5 is een klasse duurder in wegenbelasting en heeft ook een soort van bult in het midden. Tenminste het model van 2007.
wat goedkopere grote auto: Dacia Logan MCV - bevalt hier prima - wij hebben dan niet met 7 stoelen, maar die zijn er wel. Wij genieten nu dus van de zee aan ruimte in de kofferbak
Wij hebben een Chrysler Voyager, 7 pers. met schuifdeuren achter, erg handig met een maxi cosi want je zit niet te hannessen als je je deur niet ver genoeg open krijgt om de maxi cosi er in te zetten.
Deze hebben wij ook ideaal zijn ook de schuifdeuren! Geen problemen met het in en uit de auto halen van een mc en....er passen 3 autostoeltjes naast elkaar. Met lange ritten zetten we er 1 achterin om ze niet te lang op elkaars "lip" te zetten. let er wel op dat als je voor een auto gaat kijken je ook 3 stoeltjes mee neemt om te passen. Wij waren eerst gaan kijken naar een Peugeot 307sw en met heel veel moeite konden de twee achter deuren dicht. Maar je kon met geen mogelijkheid meer bij de gordel knoppen komen. Vervelend om ze zo steeds in de auto te moeten zetten maar ook erg gevaarlijk als ze snel de auto uit moeten. Er zijn een hoop dealers die zeggen dat het pas maar 3 stoeltjes naast elkaar gaat niet altijd.
Wij hebben een Opel zafira maar ik ben op zoek naar een auto waar ik de kids gewoon met zijn 3-en op de achterbank kan zetten. Vind het toch niet zo handig (en gezellig) dat er eentje in de " kofferbak" moet zitten. Groot nadeel is trouwens ook dat je bij de Zafira de airbag bij de bijrijdersstoel NIET uit kunt zetten, dus daar kun je nooit een maxi cosi vervoeren.
We kijken voor een citroen grande c4 picasso of een ford s-max. Maar ik zie hier de mazda 5 voorbij komen en dat is ook een mooite auto en qua prijs aantrekkelijker. Passen ze daar ook naast elkaar alle drie?
Bij ons paste twee zit verhogers met rugleuning en een mc naast elkaar. Later de Tobi, een zitverhoger met rugleuning en een zitverhoger zonder rugleuning. Ik vind de masda 5 echt een fijne wagen en ruime kofferbak met als extra twee extra stoelen in de kofferbak. Dus de mogelijkheid er 1 naar achter te zetten of vriendjes mee te nemen.
Je hebt ook die caddy's en citroen berlingo. Ben er zelf naar aan het kijken geweest maar voor mij toch nog iets te groot. We hebben wel een zakelijke dus zonder achteraam maar rijdt prima!
Wij hebben een Chrysler Voyager gehad.Vond het echt de perfecte auto totdat we problemen kregen en hij voor reparatie moest of voor een APK of onderhoudsbeurt want dan schrok je je toch echt telkens weer rot om de rekening.We hebben zelfs een rekening van 2400 gehad.Dus wat dat betreft is hij wel duur maar echt wat rijd het lekker en wat een zee van ruimte en nog mooi ook. Lange ritten is echt ideaal ermee.
Renault Espace. 7 Stoelen, je zit hoog, veilige auto, genoeg plek voor kinderwagens (als je de achterste 2 stoelen dubbelklapt). Je hebt ze tweedehands al voor 2000 euro, als je een beetje zoekt. O ja, en de reparatiekosten vallen reuze mee, omdat het dus een heel normaal en gangbaar merk is.
een kennis heeft een Toyota Picnic en daar zit ook heel veel ruimte in en Japanners zijn altijd erg degelijke auto en niet zo duur in reparatiekosten
Die chrysler voyager, betaal je jezelf overigs groen en geel aan de belasting, plus het verbruik is ook enorm...dus als je veel de baan op gaat moet je er wel rekening mee houden. wij hebben heel burgelijk met 3 kinderen een Audi A6 station. zeer degelijk, die van ons is wel wat lager omdat daar wat aanpassingen aan gedaan zijn maar er passen met gemak 3kinderstoeltjes in! altans de oudste gaat binnekort over in een zitverhoger, en dan daarnaast nog 2x een maxi cosi tobi. ook enorm veel kofferbak ruimte, en redenlijk zuinig.
Ik rijd een Audi Q7. Superfijne wagen. Kinderen kunnen met meer dan gemak samen achterin inclusief maxi cosie. Verder ruime kofferbak voor de kinderwagen en andere dingen.
heb geen ervaring met veel autostoeltjes, maar rijdt een mercedes e220 station, erg fijn, goed veel ruimte voor kinderwagen en boodschappen. airbag bijrijdersstoel gaat automatisch uit als je er een maxicosi op zet. en op de achterbank zijn 2 zitverhogers geintergreerd, door een knopje omhoog te zetten, ideaal! alleen....beetje prijzig in belasting geloof ik in nederland.
wij hebben de peugeot 5008, ook speciaal uitgekozen omdat er 3 stoeltjes achterin passen. Rijdt super, binnenin ziet het er mooi uit, en vind het gewoon een prachtige wagen! Nu een half jaar later zijn we er nog steeds super gelukkig mee!