Fatburners en proberen zwanger te raken.

Discussie in 'De lounge' gestart door ladypink, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    #1 ladypink, 5 jul 2009
    Laatst bewerkt: 5 jul 2009
    hallo iedereen

Wie weet hoe het zit met fatburners om gewicht te verliezen en zwanger raken?? kan dat schade en zo ja wat zouden jullie doen een aantal maanden pauze en op die manier afvallen om straks meer kans te hebben om zwanger te raken..?
    Of op een andere manier afvallen en zo ja welke, ik heb al van alles geprobeerd maar dan ben ik weer een paar kilo kwijt en dan zit het er weer aan.
    er is niks met mijn stofwisselingen ik sport wel maar ik heb eerder ook fatburners gebruikt en maar af en toe en ik viel toen 25 kilo af in 4 maanden tijd en ben nu al bijna een half jaar bezig en zit alweer op mn oude gewicht van 93 en een Bmi van ruim 31 en dat moet onder de 30 en het liefst 20 kilo eraf.

(sorry dat ik niet goed komma's en punten doe maar dat kan ik niet zo goed)

2. RoxStar-J

RoxStar-J Lid

7 jun 2009
    93
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind het een gevaarlijke combinatie. Mijn advies: Niet doen!

3. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    denk dat je het beste contact kan nemen met je huisarts....of een dietiste...

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb het idee dat als je nog niet zwanger bent het niet zoveel kwaad kan. Maar ik ben ook van mening dat je met dit soort dingen nooit op het advies van een forum moet afgaan, dus ook niet op mijn mening. Schakel (als je het mij vraagt) altijd een deskundige (huisarts, verloskundige) in wanneer je het niet heel zeker weet.

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ben misschien niet de juiste persoon om advies te geven maar kan wel zeggen dat ik niet geloof in fatburners etc. Volgens mij zijn het vaak korte termijn oplossingen en dus niet zo gezond voor je lichaam. Als je zwanger bent is je lichaam het huisje van je kind dus zou ik willen dat het zo gezond mogelijk is.

Ik zou als ik jou was naar een diëtiste gaan (evt via huisarts). Die kan je helpen met een structurele verandering te maken waardoor je op een gezonde manier gewicht verliest en je lichaam word optimaal gezond. Succes meid, het is niet niks!

6. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    @cjpt niet raar bedoeld maar die weg heb ik al gevolgd en die schiet niks op...en voor de andere meiden ik heb advies ingewonnen bij onze natuurwinkel want daar verkopen ze het en die zeggen als ik jou was dan zou ik een paar maanden veilig vrijen en gewoon een maand de fatburners gebruiken dat kan net even zijn om je spijsvertering op gang te helpen en dan iets van bio dat is met groene thee en dat is ook op het op gang te laten blijven alleen is dat een milder iets niet een oppeppend iets...dus ik ga dit aan mn gyn voorleggen wat hij zegt en dan denk ik dat ik dat doe.
    ik heb eerder fatburners gebruikt en toen ben ik in een half jaar tijd 25 kilo afgevallen dus ik dnek wel dat ik er baat bij heb.

7. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Je weet dat als je afvalt, dat dan de afvalstoffen die in je vet opgeslagen liggen vrij komen hè? En dat die afvalstoffen schadelijk kunnen zijn voor een ongeboren kindje? Want dat is de reden dat afvallen altijd wordt afgeraden wanneer je zwanger bent. En dan heb ik het natuurlijk niet over gewichtsverlies als gevolg van misselijkheid of andere zwangerschapskwaaltjes, maar over doelbewust afvallen.

Daarbij bevatten 'wondermiddelen' als Fatburners vaak ephedra of andere sterk stimulerende stoffen, en ook die worden ernstig afgeraden bij zwangerschap.

Twee redenen om ze niet te combineren met een zwangerschap dus.

8. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    @belle over dat van die afvalstoffen ze zeggen in het ziekenhuis dat dat wel meevalt want je zou dan misschien 3 a 4 weken zwanger zijn voor je het voor het eerst ontdekt en dus heb je nog geen bloedband met je kind en kan het nog geen schade.
    ten tweede de fatburners mogen al jaren geen ephedra meer bevatten en dat doen ze dus ook niet.
    alleen wel andere pepmiddelen maar zoals ik boven al beschreef ik denk dat ik dan eerst een paar maanden stop met mn pogingen zwanger te worden...en dan maar eerst ga afvallen met fatburners en het zijn geen wondermiddelen het helpt voor mij echt.

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ofwel eigenlijk schiet je er niks mee op, daar je eetpatroon niet aangepast word;). Je valt af, maar komt het vervolgens weer net zo hard weer aan.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ladypink, je hebt je keuze toch al gemaakt? Je vraagt advies en als men dat geeft weerleg je alles. Waarom dan dit topic? Of wil je eigenlijk gewoon bevestiging van een keuze die je al gemaakt hebt? Niet lullig bedoeld hoor.

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Waarom zou je deze moeite doen om af te vallen als je zwanger wilt worden en de kans groot is dat je weer aankomt? Jo-jo-en is nog slechter voor je lichaam dan overgewicht.

En verder sluit ik me aan bij Gwenolyn: als fatburners echt zouden werken, zou je nu niet op je oude gewicht zitten na 25 kilo afvallen.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Als je gezond wilt afvallen zou je eens naar weight watchers kunnen kijken. Dan leer je gezonde keuzes maken, en is ook vol te houden.
    Waar ook een hoop goede info staat is:
    Weegclub
    Voedingscentrum

13. luuus

luuus Niet meer actief

mag ik vragen welke fatburners je gebruikt en moet je daarbij ook extreem lijnen????

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zelf ben ik ook bezig met afvallen, daar ik ook te zwaar ben. Ten eerste doe ik het voor mezelf, omdat ik zelf ook niet lekker in mijn vel zit, en ten tweede vind ik het ook fijn dat als ik zwanger raak, dit wel met een gezond mogelijk gewicht gebeurd.

Ik ben absoluut niet extreem bezig, maar wel met gezonde keuzes maken (Minder koolhydraten, geen cola of andere frisdrank want daar krijg ik honger van, geen koek en snoep, veel meer groente en meer fruit, voldoende water drinken, magere producten kiezen en opletten op toegevoegde suikers), en 6 eet momenten op een dag ipv heel de dag door.
    Hierdoor val ik gemiddeld 500 gr af per week. Klinkt niet veel, maar het is er ook niet binnen een half jaar aangekomen;). Juist omdat ik niet extreem veel afval per week, blijft het er ook vanaf, daar ik een nieuwe gezonde eet levensstijl heb, en niet moeilijk is "vol te houden".

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet tegen afvallen. En de manier waarop jij het doet, lijkt me hartstikke verantwoord en daar is helemaal niks mis mee, integendeel. Ik was ook een beetje op eenzelfde manier aan het afvallen voor ik zwanger werd want ik was (en ben) ook wel zeker 8 kilo te zwaar. En dan heb ik het niet over een zwembandje te veel, maar over een te hoog BMI (27 geloof ik, min die 8 kilo zou ik net onder de 25 komen).
    Toch ben ik daarmee gestopt toen ik zwanger bleek, want ik kreeg gewoon niet die 2000 Kcal binnen die je echt minstens nodig hebt om een kindje te laten groeien. Ben ook niet meteen iedere dag naar de McDonalds gerend :) maar eet wel weer gewone kaas en snoep af en toe eens wat (zonder schuldgevoel!). Ik ben ook niet veel aangekomen, 7 kilo met 35 weken en daar ben ik wel blij mee uiteraard, maar voor hetzelfde geld was het anders geweest...

Ik doelde eigenlijk op de rigoureuze manier waarop TS wil afvallen, met fatburners grote hoeveelheden kilo's in korte tijd: dat zit er sowieso binnen een halfjaar weer aan (blijkbaar) maar met een zwangerschap zeker, het is niet "duurzaam afvallen" en je lichaam krijgt iedere keer weer een boel te verduren met die grote schommelingen.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

iedereen is het het er dus wel over eens, het is niet verstandig en op de lange termijn niet doeltreffend. maar de ts heeft idd haar keuze al gemaakt.

ts, je moet het zelf weten, maar jojo-en is idd slechter voor je lijf dan structureel te zwaar zijn en de kans is erg groot dat je er uiteindelijk zwaarder uit zult komen. als je per se deze manier van lijnen wilt gebruiken zou ik het op zijn minst even met je ha bespreken zodat hij weet waar je mee bezig bent.

17. natjes

natjes Niet meer actief

misschien ben je wel zo misselijk als wat als je zwanger bent dat de kg's eraf vliegen.. :D

(grapje)

Over fatburners, ik denk niet dat het de oplossing is voor jou! Inderdaad ook wat meerdere zeggen, als je zwanger wordt kom je toch weer veel aan. Geen reden om niet goed op je eten te letten natuurlijk!

Mag ik vragen wat je aan beweging doet?

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik begrijp je helemaal niet verkeerd. Ik doelde er meer op dat je best op een gezonde manier kunt afvallen zolang je weet dat je niet zwanger bent. Als ik weet dat ik zwanger ben, zal er waarschijnlijk ook wat aan mijn eetpatroon aangepast moeten worden.
    Zoals TS het wilt gaan doen sta ik ook absoluut niet achter. Je kunt beter langzaam en gezonde manier afvallen.

7 kilo aangekomen, is zeer netjes!!

19. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0

NEE:x gwendolyn je leest het verkeerd nu ik ZONDER fatburnres steeds maar een paar kilo afvalt krijg ik hyet er steed weer bij en wie ben jij om te zeggen dat ik mijn eetpatroon niet aanpas dat heb ik nu ook al vaak genoeg duidelijk gemaakt.

20. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Ok alles wordt hier schijnbaar niet goed gelezen ik heb jaren terug eens 25 kilo afgevallen en toen ben ik heel lang op gewicht gebleven 3 jaar lang maar nadat ik in mn prive omstandigheden problemen had ben ik behoorlijk aangekomen want ik er al met gezond en gevarieerd en niet snoepen heb geprobeerd van af te kr9ijgen dat lukt me dus niet en ik WIL NIET AFVALLEN IK MOET VAN HET UMCG ANDERS HELPEN ZE MIJ NIET....!!!

Deel Deze Pagina