Fatburners

Discussion in 'De lounge' started by An79, Mar 27, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

Jun 8, 2015
    1,092
    575
    113
    Goedemorgen,

Ik ben tegenwoordig lekker aan het sporten en let ook goed op mijn eten.
    Ik wil ook nog wel een paar kilootjes kwint. 5 is eigenlijk wel genoeg. Het is voornamelijk die buik waar al dat vet blijft hangen.
    Nu kwam er op fb elke keer een advertentie voorbij van een fatburner.
    Dat zag er wel heel aantrekkelijk uit en ben ik een beetje gaan googelen. Nu kwam ik op een fatburner van XXL Nitrition black edition.
    Ik ben zo ontzettend benieuwd of het iets doet. Mijn man gelooft er echt geen bal van en kijkt me aan alsof ik in sprookjes geloof.
    Zijn er dames hier die dit gebruiken of gebruikt hebben en wat is jullie ervaring?

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,370
    30,668
    113
    Female
    Ik geloof er ook geen bal van eigenlijk.
    Maar heb wel hetzelfde probleem. Flapperbuikje (icm dikke billen ;))

Ben nu bezig met de app verlies buikvet. Beginnersprogramma is 30 dagen en elke dag een kwartiertje oefeningen die je gewoon thuis op een matje of grote handdoek doet.
    Met gezond eten/lijnen erbij zou dat een redelijk strak buikje moeten gaan opleveren.

GossipGirlxoxo and Chillin like this.
  3. Cobon

Cobon Niet meer actief

Is echt niet goed voor je hoor, rommel, mega veel caffeine en groene thee extract.

Huismuisie and GossipGirlxoxo like this.
  4. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,749
    113
    Female
    Heb ze vroeger gebruikt. Stackers heette ze. Leek wel speed.. kreeg een hartslag waar ik eng van werd. En de vergelijking kon ik trekken aangezien ik speed ook wel gebruikt heb.

Was net of je een tree Red Bull op had

Huismuisie, Prikje and GossipGirlxoxo like this.
  5. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

Jun 8, 2013
    4,365
    4,422
    113
    Female
    Ik heb ze geslikt. Door de enorme hoeveelheid caffeine kreeg ik me toch een energie. Hierdoor kon ik niet meer stilzitten en viel ik wel af.
    Mijn hartslag werd ook super hoog, dus ik geloof niet dat het gezond is.
    Ik werd er ook opgefokt van, een soort van opgejaagd gevoel

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Dit is echt mega troep. Ik heb het jaren geleden heel even gebruikt toen ik ook in een heerlijk sport ritme zat en mijn hemel.. wat is het eigenlijk troep. Ik heb er toen nog best lang hartkloppingen van gehad. Ben vrij snel gestopt daarmee omdat ik geen resultaat zag en me er toch niet helemaal goed bij voelde. Nooit meer.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Dit idd ook. Ik werd er ook opgejaagd van.

@ TS je kunt veel beter bijv voor het sporten 2 zwarte koffie en een banaan ofzo nemen (er vanuit gaande dat je in de ochtend sport en dan nog geen koffie op hebt). Dan heb je ook dat opkikkergevoel (cafeïne) en ook wat suiker en koolhydraten. Dat doe ik zelf bijv ook en na een tijdje merk je dat je andere troep echt niet nodig hebt.

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Als je de ingredienten googled, zie je dat er niets speciaals in zit dat je niet voor veel minder geld kunt krijgen. Ik denk dat het vooral de caffeine is, die je daarna actief maakt, maar een paar koppen koffie achterover gooien is veel goedkoper. Echt veilige en goede afslankpillen bestaan volgens mij (helaas) gewoon niet. Gewoon meer sporten en minder carbs of crappy shit eten lijkt me de snelste en veiligste weg naar resultaat

GossipGirlxoxo and owly like this.
  9. LesGra

LesGra Bekend lid

Jun 2, 2017
    529
    350
    63
    Female
    Helaas kun je niet plaatselijk afvallen. En bij vrouwen is de buik helaas hetgeen wat het langzaam gaat. Ik neem na het sporten een eiwitshake verder sowieso meer eiwitten dan normaal.
    Veel krachttraining, wandelen en water drinken. Genoeg rust nemen en voldoende slapen hebben bij mij al voor -7 kilo in 9 weken zonder honger!

10. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Op jemig dat doe je goed!! En geen honger gevoel komt door de hoeveelheid water of eet je nog bepaalde dingen waardoor je minder snel honger hebt?

11. FreeRose

FreeRose Bekend lid

Feb 12, 2022
    663
    625
    93
    Female
    Zuid-Holland
    Ik gebruikte (voordat ik zwanger was) vooral een fatburner om er een boost van te krijgen voor het sporten. Dan ging ik echt heel hard, heerlijk! Om af te vallen geloof ik er niet in.

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

toch niet alleen maar buikspier oefeningen toch? Want dat is net zo een groot sprookje als fattburners. Lokaal vet verbranden bestaat namelijk niet.

Mamavandrie34 likes this.
  13. GossipGirlxoxo

mijn man heeft ook wel een stackers gebruikt als hij veel trainde en net dat laagje vet weg wilde krijgen. Heb er 1x 1 geprobeerd uit nieuwsgierigheid. Hartkloppingen, heeeeeeel veel dorst en niet kunnen slapen waren het gevolg. Wat een eng spul, maar goed dat die verboden zijn in Nederland.

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,370
    30,668
    113
    Female
    Klopt. Je verbrand vet over heel je lichaam. En door de buikspieren te trainen gaat die regio er beter uitzien. Werkt ook alleen icm dieet/wijziging eetgewoonten. Want in 15 min verbrand je nooit genoeg calorieën voor veel resultaat. Maar je bouwt wel een mooi setje spieren op als je het dagelijks blijft volhouden.

15. GossipGirlxoxo

Dat bouw je zeker op. Maar de kans dat ze zichtbaar worden is minimaal. Bij vrouwen moet het vetpercentage dan zo bizar laag zijn en dat red je alleen als je full body workouts doet met veel kracht training om al je spieren (en vooral de grote spieren) sterker en groter te maken.

Asil and Mamafiets like this.
  16. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,749
    113
    Female
    Snap je, daar ging je wel zo op o_O

GossipGirlxoxo likes this.
  17. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,749
    113
    Female
    Al het bewegen is sowieso beter dan niets. In 2019 het hele jaar getraind was een stuk strakker dan nu :(. Dus dat betekend weer trainen als ik resultaat wil zien. Maar dan wel full body idd.
    Ik deed vooral HIIT trainingen. Echt niet langdurig en bepaalde zelf of ik wel of geen gewichten gebruikte, 20-40 min maar wel elke dag.

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Je krijgt een verhoogde hartslag van de fatburners. Niet erg gezond om de hele dag of groot deel ervan daarmee rond te lopen.

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Exact dit. Want iemand kan een sixpack hebben maar die kan verborgen zijn onder een laag vet als je verkeerd traint en verkeerd eet. Je zult dan echt over hele lichaam aan krachttraining moeten doen en ook naar je macro behoefte moeten kijken. Om droger te trainen zal je calorie verbranding hoger moeten zijn dan je inname..

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Oh en ik geloof er niet in dat dingen onmogelijk zijn. Tuurlijk is het mogelijk om die laag vet om je buik weg te trainen. De vraag is alleen hoeveel moeite je ervoor wil doen want met sit-ups kom je er idd niet aan.

Ik ga ook zeker aan de slag na de zwangerschap om mijn vetpercentage te verlagen. Ik ben alsnog slank en mag absoluut niet klagen, maar 4 zwangerschappen doen ook genoeg met je lichaam en mijn vetpercentage is nu rond de 25%, hoger dan ooit. Gezond absoluut, zeker nu tijdens de zwangerschap, maar atletisch? Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen maar het belangrijkste is dat je denk ik gewoon gezond begint qua uitgangspunt.
    Dus: regelmatig bewegen, gezond eten, 2 lt water drinken en (velen onderschatten dit!) minimaal 7u slapen per nacht..

Share This Page