Hoi lieve dames! Dit is mijn eerste berichtje op dit forum! Ik ben zwanger van ons eerste kindje en nu heb ik een heel schattig queen ann ledikant gekocht. Ik heb afgelopen weekend het bedje thuis gekregen en ben er heel blij mee, alleen nu zit ik met een dilemma! Mijn idee was dat de baby na een paar maanden in de wieg naast ons in dit bedje gaat slapen maar is dit bedje wel geschikt voor een kindje vanaf een half jaar oud? Want met ongeveer 10 maanden gaan ze natuurlijk vaak beginnen met staan in bed en ik ben bang dat mijn kindje hieruit zou kunnen klimmen als die wat ouder is, omdat het bedje niet hoog is. Hoop dat iemand ervaring heeft met deze bedjes en me kan helpen met deze vraag Groetjesss
Leuk bedje! Ik denk dat deze niet voldoet aan de voorwaarden van een ledikant qua hoogte en met de dichte onderkant etc, maar ik heb zelf bv geen 'sta' kindjes gehad, die sliepen alleen in bed ( Slapend wegleggen, nooit alleen ) dus bij ons had het prima gekund. Bij zo'n stunt piloot kindje zal dit rond een jaar toch onhandig zijn.
het zal misschien even wennen zijn maar het ligt natuurlijk ook net aan je kindje.. de 1 zal braaf blijven liggen en de ander zal eruit willen.. zou het bed lekker laten staan en als het niet wil kan je altijd nog wat anders nemen.. misschien wel idd een andere lattenbodem erin die wat dichter is en als je je kindje er in wil leggen dat hij/zij niet met het hoofdje tussen de spijlen vast kan komen te zitten.
Mooi bedje! Het lijkt me niet superlaag, maar een klauteraapje komt een heel eind. Een slaapzak zal het nog een poosje tegenhouden, maar door de dichte onderkant hebben ze wel een mooi opstapje. Wij hebben een soortgelijk bedje. Volgens mij is dat wel wat hoger als jullie bedje. Alleen dan strak. Met rechte kanten. Bij ons kun je de voorkant openklappen. De spijlenrand klap je naar beneden. Als ze bij ons de neiging krijgen om te klimmen zijn ze meestal al wat ouder. (2,5 jaar?) Groot genoeg om dan de voorkant open te laten. Ze blijven in bed, maar als ze eruit mogen kunnen ze er zelf uitklimmen. Ik zou het gewoon gaan gebruiken en maar eens afwachten wat je kleintje gaat doen. Onze oudste stond met 8 maanden, maar klom niet. De tweede ging pas met 13,5 maanden voor het eerst staan.
Leuk bedje! Ik heb ook zoiets, iets meer retro qua model maar ook zo laag. Ik ga gewoon kijken hoe lang het gaat, en als het niet meer zou kunnen is een nieuw bedje zo gekocht bij bijv. IKEA. Er hebben jarenlang kindjes in die bedjes ge slapen die qua gedrag echt niet anders waren dan de kinderen van nu, dus het moet kunnen
Vriendin van me heeft ook een Queen Ann bedje. Haar dochtertje is inderdaad een klimaapje en heeft een ander bedje moeten kopen na bijna een jaar.
Bedankt dames voor de tips, maar jullie zeggen dus ook dat er een ander lattenbodempje in zou moeten? Misschien bewaar ik dit bedje wel totdat de baby iets ouder is, ik kan via via nog een goedkoop ledikantje van iemand krijgen voor de eerste 2 jaar dus denk dat ik die sowieso achter de hand houdt.
In de bodem zit veel ruimte. Of dat erg is weet ik niet. Een goed aansluitend matrasje bedekt het helemaal. Je kunt er altijd wat latjes tussen maken zodat het dichter op elkaar zit.
Ik zou het eerder andersom doen. Nu kun je het gebruiken, omdat de kleine toch nog niet kan staan en klimmen. Pas als het groter is dan kun je altijd nog kijken of er een ander ledikantje moet komen. En ik zou gewoon nu wat extra latjes er tussen zetten, of een soort gaas er overheen spannen (hebben sommige ikea bedjes ook), dan is er niks mis mee.
Er zijn ook van die platen met gaatjes die kan je op de latten bodem leggen? En verder zou ik idd bij een kleintje dit bed gebruiken en als ze groter zijn en zouden gaan klimmen evt een andere halen. Hier hebben ze dus eigenlijk niet geklommen of gestaan in bed.