Ingebroken

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavaneenmeid, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Hey,

Ik moet dit echt even kwijt.. Vannacht ging ik met mijn vriendinnen stappen en ik kwam vanochtend rond 05:30 thuis en mijn spiegel was stuk die tegen het raam aan stond, mijn kleding was overhoop gehaald, glazen waren stuk en er zaten zwarte krassen op mijn vloer.. En mijn ID, twee laptops en mijn Ipod waren verdwenen.. :( Ik vind het zo erg, vooral omdat ik daar gewoon alleen met mijn dochtertje woon, het feit dat mijn spullen weg zijn vind ik heel erg kut, maar het feit dat er mensen binnen zijn gekomen... Ik kan het echt niet geloven gewoon, het is zo raar, vooral omdat er verder niks geforceerd is, alleen het luik boven mijn raam stond open, maar dat is echt onmogelijk om daar doorheen te komen.. De politie zei dat ze inderdaad waarschijnlijk via het raam zijn gekomen, maar ook zij vonden het vreemd dat de rest van het raam gewoon netjes dicht zat.

Ik baal zo enorm, want ik had een tijd geleden een laptop op afbetaling gekocht, doe ik normaal nooit, maar ik had er echt 1 nodig.. Toen is het scherm daarvan stuk gegaan, maar ik heb echt een laptop nodig voor mijn werk dus heb ik een hele goedkope op afbetaling gekocht met het plan die direct na mijn stage weer te verkopen en af te betalen, en dan die andere met het stukke scherm gewoon thuis op een extern scherm aan te sluiten en zo te gebruiken.. Maar nu zijn ze gewoon allebei weg en zit ik nog met een (voor mij) grote schuld. En nu heb ik geen laptop voor op stage. Ik baal, voel me niet meer veilig thuis en heb een probleem op mijn stage nu.

Ik moest dit echt even kwijt..

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Wat verschrikkelijk voor jullie :(

Kan me voorstellen dat je je erg rot voelt.

Wat betreft de spullen: ben je verzekerd?

3. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Ja, ik heb een inboedel verzekering, maar de politie zelf zei al dat het lastig gaat worden om iets terug te krijgen omdat er geen ramen zijn ingegooit o.i.d.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    He gatver wat vreselijk rot meid. Ik ben helaas ervaringsdeskundige en weet hoe onveilig je je kunt voelen in je eigen huis. Helaas blijft dat waarschijnlijk nog wel even zo.
    Ze horen gewoon met hun poten van je spullen af te blijven.

De spullen kun je waarschijnlijk wel aan de verzekering opgeven, maar daar ben je nu nog niet mee geholpen. Op je stage begrijpen ze het vast en ik mag hopen dat ze niet moeilijk gaan doen.
    Veel sterkte ermee.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Maar er is toch duidelijk ingebroken? Of is het eigen schuld als je een raam open hebt gehad?

6. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Van mezelf is het misschien een beetje dom, want ik heb een raam en daarboven zit dan een luik. dat luik heb ik open gelaten, maar ik realiseerde me niet dat er ook echt daadwerkelijk mensen klimmen en hun arm helemaal door het raam doen om vervolgens het raam open te maken. Daarbij was het raam daarna gewoon dicht.. Misschien eventuele vorige bewoners die de sleutel nog hadden.. Ik heb geen idee. Er zijn wel vingerafdrukken bij het raam gevonden.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Vreemd dat het raam daarna dicht was. Als vorige bewoners nog een sleutel hadden, dan waren ze wel gewoon door de deur gekomen. Weet je zeker dat ze niet een reservesleutel van je huis hebben meegenomen en dat ze dan inderdaad door de deur weer naar buiten zijn gegaan en de deur weer op slot hebben gemaakt......

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Hoe raar het ook klinkt, maar je had beter een breekijzer kunnen lenen en braakschade maken.
    Dan wordt het wel (meestal) vergoed...

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik denk wel dat je het vergoed krijgt mijn fiets is uit de schuur gestolen ('s avonds laat alleen mijn broer moest nog thuis komen en die zou hem op slot doen) en wij hebben gewoon mijn fiets vergoed gekregen is insluiping

suc6 ermee...

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    In dit geval valt het toch onder insluiping, dit vergoed onze verzekering wel...is ons tenminste gezegd door de adviseur

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat naar zeg. Hoe voel je je nu thuis? ik hoop dat het vergoed word. Dit is al erg genoeg

12. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Bij ons onlangs ook ingebroken zonder braakschade en alles is vergoed door de verzekering. Sterkte met alles en maak je niet bang!

13. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Oh bah meis... :( wij hebben boven een deur ook zo'n klein raampje en onze buren vertelden ons om dat raampje altijd dicht te houden aangezien er bij hen al eens een junk doorheen is gekomen.... :$ Dus het kan zomaar!

Succes met de verzekering en laat je niet al te bang maken!

Deel Deze Pagina