Dames, Even in het kort. Ik heb in juni een soort epileptische aanval gehad met shaken, ogen tollen, raar keelgeluid en daarna wegvallen. Daarnaast ben ik al maanden vreselijk duizelig (ben wel vaak licht in mijn hoofd geweest wat dan bloedarmoede bleek te zijn maar bloed was nu goed). Ik ben dus doorverwezen naar de neuroloog en KNO (omdat ik ook vaak last heb mijn oren). Heb al een EEG onderzoek gehad via neuroloog (uitslag nog niet bekend) en na wat testen bij de KNO arts afgelopen maandag die hij vreemd vond krijg ik volgende week een MRI van mijn hoofd. Ik blijf er eigenlijk vrij koel onder maar diep van binnen ben ik erg zenuwachtig. Ik hoor ook allemaal enge verhalen over claustofobische aanvallen enzo.... Wie heeft er ervaring met een MRI van het hoofd? En zijn er nog tips?? Het duurt toch zo'n 35 minuten zeiden ze...
2 keer gedaan. en ik ben erg claustrofobisch maar vond het meevallen. Ik werd heel erg gerustgesteld door de medewerkers. je moet heel stil liggen, gebeurt van alles om je heen (machine) maar de tijd vliegt redelijk. Tja en het moest toch wel gebeuren in mijn geval, dus had ook geen tijd om er over na te denken.
Ik heb een MRI van mijn bovenlichaam gehad (borsten, oksels). Ik zag er van tevoren ook enorm tegenop. Ik vond de buis op zich niet heel erg nauw, dat viel best mee. Ik moest op mijn buik liggen en mijn hoofd naar de zijkant draaien. Dat was wel een irritante houding, omdat mijn armen langs mijn lichaam moesten blijven liggen. Ik denk dat jij gewoon op je rug mag liggen, dus dat ligt al een stuk beter. Een MRI-apparaat maakt een enorme herrie. Het piept en bonkt, net alsof iemand een drilboor vlakbij je oor zet. Daarom krijg je een koptelefoon op met muziek, zodat je je minder stoort aan de herrie. Probeer je daar op te focussen, dan is het makkelijker. Verder hebben de laboranten zicht op je door middel van een camera en je kunt ook met elkaar praten. Dus mocht het niet gaan, dan kun je dat aangeven en halen ze je er uit. Gewoon vertellen dat je het eng vindt, dan zijn ze op de hoogte en kan er rekening mee gehouden worden. Heel veel succes!
Ik heb er geen goede ervaringen mee maar ik heb echt claustrofobie dus ik raakte in paniek.. Die sukkels wisten dat en zeiden van te voren er zit spiegeltje op de kap zodat je er uit kunt kijken.. Ja heel fijn als je dan op een witte muur kijkt.. Uiteindelijk is mijn vader (is 12 jaar geleden) op de plek gaan staan waar ik op uit keek en toen was het goed..
Heb er vorige week donderdag nog een gehad , en het is echt niet eng. Het is inderdaad wel een tunnel waar je ingeschoven wordt als je op een brancard ligt , het duurde in mijn geval ongeveer 20 a 25 minuten voor je klaar bent en eigenlijk vliegt het voorbij, had sky radio op , want het is inderdaad een vreselijke herrie. Ik kreeg ook een alarmbel in mijn handen dus daarmee kon ik elke moment als het niet fijn zal gaan bellen en dan komen ze bij je, ook kunnen ze dan met je praten je bent echt niet aan je lot overgeleverd. Tja wat ik deed , gewoon proberen te genieten van de muziek beetje meezingen in gedachten en als ik hoorde dat de machine even stil was mijn voeten bewegen dat vond ik vervelendste had wel onder mijn knieholte een soort kussen maar niet onder mijn voeten dus die kregen de kriebels maar ik moest stil liggen. Als je geen last hebt van nare gevoelens in krappe ruimtes overleef je de mri prima zonder paniek aanvallen , tis in ieder geval lekker warm daar binnen
Dus toch wel gemengd. Helaas mag ik geen muziek op omdat het een MRI van het hoofd is....had ik al gelijk om gevraagd hi.
hmm dat is minder maar zonder muziek komt het ook vast wel goed proberen te ontspannen lekker liggen , ik had die dag nog gewerkt dus was blij dat ik even rustig kon liggen nou ja rustig op de herrie na dan hihihi. mag je ook geen aeropax oordopjes in ?
Ik vond het echt erg meevallen hoor. Heb er 1 gehad van hoofd/nek en een van mijn torso met contrastvloeistof. Met vloeistof was gek want als ze dat inspuiten voelt het alsof je in je broek plast Maar ik vond ze voornamelijk nogal saai..
Het enige wat ik vervelend vond, was dat je zo lang moest stilliggen. Op een gegeven moment kreeg ik echt last van spiertrillingen daardoor. Maar eng, nee dat vond ik het niet! Het maakt wel veel herrie, maar probeer je te ontspannen, dan valt het echt mee. Sommige mensen worden er zelfs slaperig van haha! Vraag of ze muziek op willen zetten, dus niet met oordopjes, maar via de intercom. Dat kan namelijk gewoon hoor! En het werkt wel ontspannend.
Ik vond het ook niet eng maar wel vervelend. Er is een MRI van mijn nek gemaakt en ik mocht bijv ook niet teveel slikken. Probleem was dat ik er dus extra aan ging denken en dus juist ging slikken. Je mag niet bewegen en ik lag onwijs ongemakkelijk. het is niet eng ofzo hoor en de tijd gaat idd snel. Succes
Ik heb hem nu 4x gehad de laatste was 2 weken geleden en nu as vrijdag krijg ik er weer 1 maar dan een uitgebreidere, omdat er dingen waren die ze beter wilde bekijken.... Maar goed ik doe altijd mijn ogen dicht zodra je er in gaat en pas weer open zodra hij door de microfoon zegt dat het voorbij is. Ik zou me er niet al teveel zorgen om maken. Ik lag de laatste keer in een nieuwe die is niet zo lang. Heel veel succes en gewoon rustig blijven.
hoi, is het geen mogelijkheid om eerst even te kijken, zodat je het apparaat kan zien en vast uitleg kan krijgen. Bij ons in het ziekenhuis is het mogelijk om eerst even langs te gaan, dan hebben de mensen een beeld van wat er gaat gebeuren en is er al een hoop angst weggenomen. mocht je echt claustrofobisch zijn dan zou je evt een kalmerend tabletje kunnen vragen. Succes. joyce
Ik heb geen MRI gehad van mijn hoofd maar wel van mijn hand. Moest er op zo'n rare manier bij liggen dat mijn hoofd er ook gedeeltelijk in lag want het ging om een stukje bij mijn duim. T is niet eng en je voelt er ook niets van, maakt alleen gigantisch lawaai en je moet echt heel stil blijven liggen. Bij de laatste sessie bewoog ik iets en toen moest die dus helemaal overnieuw, pfff.
Ik heb twee keer een mri gehad, 1 van de onderrug - buik en 1 van het hoofd. Die van het hoofd was een stuk minder `eng`. Komt omdat je dan niet zo diep in het apparaat hoeft. Oke het is en blijft een tunnel maar je kunt in het spiegeltje wegkijken naar de andere kant van de kamer. Ik mocht ook geen muziek maar mijn tip is, luister naar de geluiden en denk aan leuke dingen. Toen ik voor mijn rug-buik moest ging je helemaal in de tunnel en dat vond ik veel onprettiger. De bovenkant van de buis komt dan een stuk dichterbij en dus veel claustrofobischer. Succes!
Jaren geleden een mri gehad en geen traumatische ervaringen aan overgehouden en toen lag je echt nog in een lange nagenoeg afgesloten buis. Vorig jaar ivm hernia nog een keer de mri in geweest en inmiddels ben ik bang overal een paniekaanval te krijgen maar ook deze keer geen rariteiten en die nieuwe zijn een stuk opener. Je moet stil blijven liggen en het geeft een hoop herrie ja maar ze kunnen een muziekje opzetten voor je en ze praten tegen je en als het echt niet gaat kan je dat aangeven, ze zijn zo bij je. Rustig aan, komt vast goed
Ik vond vooral het enorme lawaai opvallend. Niet normaal zeg! Ik mocht wel een koptelefoon op, maar kon de muziek nauwelijks horen. Verder is het wel een krappe buis, maar ik vond het goed te doen. Ik vond het vooral saai. Je krijgt overigens een alarmknop in je handen. Dat vond ik wel een fijn idee. Succes!
ik heb een mri gehad van mijn onderrug en ook 1 van mijn schouder. Ik hou absoluut niet van kleine ruimtes maar doordat ze tegen je praten viel het mij mee. Helaas kreeg ik ook last van spiertrillingen doordat ik heel stil moest liggen voor 30 min. Het is geen pretje maar het is gelukkig maar een half uur.
Ik heb 2 keer een MRI gehad en vond het reuze meevallen. Ik kon in een spiegel kijken die erin zat en zag daardoor degene die hem bediende. Dit gaf een ruimtelijk gevoel