Rick heeft het kruipen nu sinds een week of 2 goed onder de knie, heel erg leuk natuurlijk! Maar het nadeel is dat als we hem in de woonkamer op de grond zetten hij altijd regelrecht naar de dvd speler gaat. We hebben een TV kastje met onderin 2 lades, dan een open vak voor de dvd-speler en harddiskrecorder en bovenop de TV. Maar Rick gaat er dus standaard heen en aan de knopjes zitten. Ik kan wel 1000x nee zeggen, maar hij luistert gewoon niet.. Nu mijn vraag: bestaat er niet een soort doorzichtige plaat die we ervoor zouden kunnen doen? Zodat we de afstandsbediening wel kunnen gebruiken, maar Rick niet aan de knopjes kan zitten? Oh het leukste vind hij het als het lukt om het klepje van de harddiskrecorder open te krijgen en dan met z'n vingertje langs het kaartje voor de digitale tv....
Hihi herkenbaar, mijn oudste deed dat vroeger ook en inderdaad heeft 'nee' zeggen geen zin. Bij ons ging het om zo'n oude videorecorder, dus haar hele arm+elleboog paste er zo'n beetje in. Maar we hebben het maar laten gaan, op een gegeven moment vond ze het vanzelf niet interessant meer.
Laten gaan vind ik niet echt een optie want hij zit echt aan de knopjes en het klepje wat hij openmaakt kan makkelijk afbreken. Ook als ik even iets zit te kijken drukt hij weleens op een knopje waardoor hij dus 'zapt' naar het volgende kanaal... :S
Lukt het ook om hem dan af te gaan leiden als hij er aan zit met iets anders? Bijvoorbeeld heel overdreven zeggen: Kijk daar eens!
jaaa voor 3 seconden, en dan zit ie er weer aan.... het gaat wel over hoor, maar t is wel lastig. misschien kun je bij de bouwmarkt een stukje plexiglas op maat laten snijden en dat in het kastje maken ?
een stekkerdoos kopen die je uit kunt zetten. kan je zioontje spelen zonder dat er wat gebeurt/iets opengaat
onze zoon deed dat ook. ik riep altijd maar van NEE of ging hem ook afleiden maar dat helpt niet veel. toen maar gewoon paar keer zijn gang laten gaan. en totaal niet op gereageert. en nuishet helemaal over.. het nieuwigheid is eraf
Ze verkopen bij de Etos van Dreambaby van die doorzichtige covers die de voorkant van je dvd-speler bedekken en dat je dus nog wel je afstandbediening kunt gebruiken. Ik heb zelf zo'n setje op de 9 maanden-beurs gekocht, het zit bij mij alleen nog een paar maandjes in de verpakking
suzy, bedankt voor je tip! ik ga gauw eens kijken bij de etos. Laten gaan heb ik ook geprobeerd, maar dat helpt niet. Stekker eruit is niet handig als ik hem gewoon even wil laten spelen op de grond en zelf iets wil kijken op tv.
Ik heb er een dikke poef voorgezet die ze nu net niet opzij krijgt. Ze is geobsedeerd door de technische snufjes, ik moet ook snel op zoek naar een speelgoed-afstandsbediening en een speelgoed-gsm...
het is hier op het moment ook heel erg met de tvkast.. ben zo vreselijk blij dat ik er deurtjes in heb en dat dat ding op slot kan! nee zeggen hielp niet, en laten gaan hielp hier ook niet... a;s dat ding open staat en hij zit er wel aan, helpt voor dit moment afleiden vaak wel eventjes
Heel herkenbaar, hier was ook eerst de harddiscrecorder favoriet. Met een beetje volhouden helpt nee zeggen (en als ze dan toch doorgaat, rustig aan de andere kant van de kamer zetten en/of afleiden met iets anders) wel heel goed! Na een tijdje taalde ze er niet meer naar. Vervolgens krijg je wel vergelijkbare problemen met andere dingen (achtereenvolgens het wijnrek, de televisie, de oven, kastdeurtjes), maar bij al die dingen helpt het verbieden toch echt uiteindelijk wel. Je kan een glasplaat voor je dvdrecorder maken, maar vervolgens gaat hij iets anders ontdekken. Ooit moet hij toch leren dat sommige dingen niet mogen. En nee zeggen kan ook zonder boos worden. Gewoon rustig maar duidelijk nee zeggen en afleiden met iets leuks. Het helpt echt! Oja, en zorg ook dat er iets interessants is dat wel mag. Hier hebben we bijv 1 kast leeggeruimd en daar mag ze nu wel in zitten. Kan ze lang druk mee zijn, al haar speelgoed erin en vervolgens weer eruit.
In het begin heb ik er inderdaad ook wel eens iets voorgelegd (een voedingskussen ofzo), maar daar kroop ze ook in no time overheen. Wat betreft de afstandsbedieningen: hier mag ze er met 1 wel spelen (zolang ze hem niet in haar mond stopt) en de overige 2 zijn verboden.
Ik heb bij de volgende site zo'n dvd/video scherm die je bedoeld besteld. Merk; jippie. Goed letten op de maat! http://www.jippie.nl/index1.html