Hoi allemaal Ik ben bezig met de babykamer, heb een vrij kleine kamer (2,5 bij 2,5) een sowieso eigenlijk een vrij klein huis. Ik ben dus aan het kijken wat het handigst is. Wij hebben de badkamer en wc beneden, de babykamer (en onze slaapkamer) is boven. De bedoeling is dat de baby in ieder geval het eerste half jaar bij ons op de slaapkamer slaapt. Ik heb vrij grote babykamer meubels (kast, commode en ledikant), maar ze passen er alle 3 op en heb dan nog voldoende bewegingsruimte. Ruimte om iets anders neer te zetten (bijv. een stoel of badje is er niet). De commode is 1.15m breed en 60cm diep en ook vrij hoog (hoef niet gebogen te staan om met de baby bezig te zijn). Dus die heeft echt veel opbergruimte. Nu zat ik eraan te denken om de kast dan beneden neer te zetten, vlakbij de badkamer. Wij hebben daar namelijk een soort van ongebruikte bijkeuken. Daar kunnen dan wat spulletjes voor de baby in, maar ook als op slag voor eigen spullen. Eventueel kan daar dan ook nog een badje staan en/of wat anders (is een ruimte van 2,5 bij 2 ofzo). Of ik kan dan een badje boven neerzetten, of een schommelstoel, of.... Ik weet niet zo goed wat nou het handigst is? Heeft iemand ideeën?
Badje boven lijkt me ook niet handig, of heb je wel warm water boven? Het lijkt me een heel gedoe om emmers water naar boven en naar beneden te dragen. Het badje, als je het gebruikt, moet wel in een ruimte staan, waar het warm is.
Nee, we hebben boven helemaal geen water. De bijkeuken is wel verwarmd (of liever gezegd, kan verwarmd worden, dat hebben we tot nu toe niet gedaan). Het is ook echt een stuk tussen de badkamer/wc en de keuken in (het is een beetje een aparte ruimte, waar we nog niet echt een duidelijke bestemming voor hebben gevonden). Maar daarom dacht ik misschien dat het wel handig zou zijn om de kast daar neer te zetten samen met een badje, maar dan heb ik natuurlijk weer geen commode bij de hand....
Ik denk dat je het badje en commode wel bij elkaar moet houden. Zo kun je de baby makkelijk aan en uitkleden. Ook het brengen van water zal lastig zijn mits je ook een kraan boven hebt want dan heb je geen sjouwwerk. Denk dus dat je alle meubels boven moet houden en een goedkope Ikea commode of tafeltje moet kopen voor in de bijkeuken om bij het badje te gebruiken. Denk dat het makkelijker is om kleding ed. naar beneden te brengen dan met emmers water te lopen. Ook als de baby wat ouder is en dus minder slaapt wil je niet elke keer naar boven lopen voor het verschonen. Zo vanaf hier denk ik dat een goedkope commode van de Ikea ideaal is ook voor later. SNIGLAR Commode - IKEA
Ik heb geen water boven, wel zou ik eventueel baby op de bank in de woonkamer kunnen aankleden en dan spulletjes in de kast beneden doen. Of wikkelen in zo'n doek en naar boven brengen en daar aankleden. Heb nog helemaal geen ervaring, dus weet ook niet wat het makkelijkst is Een goedkope commode van de ikea is inderdaad ook nog een optie. Ik denk ook wel dat die kast en een commode en een badje in die bijkeuken ruimte past. Maar dan is het wel een beetje dubbelop...
Ja dat denk ik eigenlijk ook. Ik denk dat ik dan die kast wel naar beneden haal, daar wat spullen voor de baby in doe, ook wat kleertjes etc. en zo'n commode erbij haal. Geen gebeur met water, maar wel alles bij de hand, ook boven. Op de babykamer heb ik dan wat ruimte over waardoor ik er nog een schommelstoel neer kan zetten. Of is er nog iets anders wat echt wel heel handig is om op de babykamer te zetten?
Ik zou het badje zetten in de buurt van waar je het gebruikt, dus waar je warm water hebt. Zelf heb ik een vergelijkbaarkamertje, iets rechthoekiger, maar nog steeds erg klein. Wel hebben we een grote commode, een kast van 1m breed en een bedje uitgekozen die daar mooi passen. Inderdaad ook verder geen andere dingen. Badje zetten we op de kast, standaard klappen we in en zetten we in de kier naast de kast. Badderen doen we in de badkamer in de douchehoek. Lekker alles bij de hand. Ondanks de kleine kamer hebben we toch wel een kast en een grote commode. Ik wil graag alle spulletjes in de commode en kast kunnen opbergen, zodat de kamer verder rustig kan blijven. De luieremmer komt in de badkamer naast de pedaalemmer die daar al staat. Een stoel hoef ik niet. Ik zit beneden heerlijk, heb extra kussens op mijn bed om daar ook lekker te kunnen voeden dus dat vind ik goed genoeg.
Ik zou het badje in de bijkeuken zetten met een tafel of goedkope commode van de ikea. De rest zou ik gewoon in de babykamer laten. Ook de kast. Een baby doe je niet elke dag in bad en kleertjes neem je makkelijk mee van boven naar beneden. Desnoods leg je 1 of 2 setjes op voorraad beneden. Hjer eenstoel in de kamer gehad maar niet gebruikt. Stond allleen maar in de weg. Je gaat al gauw gewoon lekker op je bed zitten of liggen met kleine..
kan je niet zoiets kopen? dit hebben wij in de badkamer staan en is heel erg handig, badje, opbergruimte en verschoningskussen in 1, met wieltjes eronder en staat heel erg stevig neemt ook niet veel plaats in, eigenlijk even weinig als een gewoon badje op een staander anders badje op de badkamer en het verschoningskussen op de grond leggen?
Mijn ouders hadden boven ook geen warm water (en vloerbedekking) en de badkamer was erg klein dus ik ging altijd in de keuken in bad. Aankleedkussen op de keukentafel en badderen maar. Misschien is dat voor jou ook handig? Dan zet je het badje in de bijkeuken. Desnoods koop je nog een extra aankleedkussen als je niet teveel wil slepen. Al hoeft zo'n baby natuurlijk niet elke dag in bad.
Badje in de badkamer gaat ook echt niet passen, maar heb al wel besloten dat het badje sowieso in de bijkeuken komt te staan, samen met ikea commode. Over de kast twijfel ik nog een beetje. Ik denk dat alle babyspullen wel in de commode passen, maar weet eigenlijk ook niet hoeveel spullen een baby met zich mee brengt. Een kast beneden in de bijkeuken vind ik ook wel handig, vooral omdat daar ook een commode staat (en bad). Die zou ik dan ook gewoon overdag kunnen gebruiken, niet alleen om te badderen. Dus wat spulletjes daarin zijn dan ook wel handig. Bovendien kan ik dan ook wat van onze spullen opbergen, al die babyspullen (box etc) nemen toch weer ruimte in. Maar goed, dat kan natuurlijk ook een andere kast zijn. De schommelstoel kan ik op onze slaapkamer neerzetten, dat is denk ik ook handiger als we daar toch het 1e half jaar slapen. Bedankt voor alle tips, meer ideeeen zijn natuurlijk altijd welkom.
Denk bij spulletjes voor je baby niet alleen aan actuele dingen, maar aan aan kleding in maten die nog gaan komen (je krijgt nog wel eens wat) en speelgoed waar je kindje nog niet aan toe is. Je hebt toch al snel redelijk wat bergruimte nodig. Er is volgens mij een topic over schommelstoelen. De een zweert erbij en de ander koopt hem en gebruikt hem al met al nooit. Als je geen plek hebt moet je natuurlijk wel kritisch blijven en zuinig met je ruimte.
een stoel zou voor mij geen must zijn, bij allebei niet gehad op de slaapkamer en nooit gemist. Voeden deed ik op ons bed snachts en overdag gewoon in de kamer. Als de kast en commode van hetzelfde zijn zou ik de kast boven laten en evt. een andere kast beneden erbij.
Het kamertje van onze dochter was precies zo klein als dat van jullie kindje. Wij hebben gewoon alle meubeltjes erin gezet, geen schommelstoel oid. Flesje gaven we lekker relaxed op de bank en het badje stond permanent in de badkamer, super makkelijk. Hoefde ik ook niet te slepen met een vol badje of emmer ofzo. Kon hem vullen en legen in de badkamer. Dochterlief wikkelde ik dan in een hydrofiel en handdoek, ze heeft er nooit last van gehad dat ze een stukje nat over de gang moest om bij haar kamertje te komen Succes met de beslissing!
Oja, en in het begin deden wij haar vaak in de tummytub, met lekker warm weer bij het raam zodat het zonnetje haar verwarmde en anders in de gootsteen, ideale hoogte
Hoi! als 1e gefeliciteerd met je zwangerschap! herkenbaar, je verhaal. Wij wonen ook erg klein en hebben douche/wc ook beneden. Douche is niet meer dan een douche met gordijn en een wastafel. Je kan je afdrogen, maar daar is alles ook mee gezegd. Helaas hier dus ook geen ruimte om baby straks lekker in badkamer te badderen. Gelukkig passen alle meubeltjes wel in babykamer. Er kan zelfs nog een stoel staan om te voeden. Maar badderen moet op onze slaapkamer, daar is een wastafel met warm water. Onze kleine komt eind augustus, dus dan is het op slaapkamer(onder schuine dak)warm genoeg(met oog op "gezeur" van kraamzorg over een te koude kamer...). En word het winter, dan kunnen we altijd een mobiele radiator van mijn ouders lenen, aangezien we niet zulke beste verwarming boven hebben. Het is maar een beetje aanpassen aan de woonsituatie hoor. Vroeger, toen de mensen met 10 man in een huis woonden met 2 kamers en niet eens een badkamer, zijn de kids toch ook grootgebracht? Komt vast allemaal wel goed meid! Veel suc6 met inrichten.
Hier ook tummytub gekregen van mijn nicht. Als kleine er straks is en het fijn vind in dat ding, zet ik 'm ook gewoon in de gootsteen hoor Aankleedkussen er naast op aanrecht en badderen maar
Ach Nora, dat is ook inderdaad zo. Probeer het alleen wel zo efficient mogelijk in te richten, meer voor mezelf dan voor de baby Wij hebben boven helemaal geen water, dus dat het badje beneden komt te staan, staat zo goed als vast. Maar op de badkamer past bij ons ook niks meer erbij. Inderdaad ook een douche (met gordijn) en een wasbak, je droogt je dus af voor de wasbak . We zijn trouwens vlak na elkaar uitgerekend, de mijne moet begin/half september komen. Ik heb boven pas dubbele beglazing laten plaatsen, zodat het in de winter niet meer zo koud wordt (het was regelmatig 5 graden boven). Is voor ons niet zo'n probleem, maar voor zo'n baby lijkt me dat echt niet lekker. Verwarming doet het wel goed, maar tegen enkele glazen is bijna niet op te stoken.
Ik vind een babybadje in de badkamer het makkelijkst. Vullen met douchekop en daarna zo weer leegkiepen! Ik nam hem dan altijd op zn aankleedkussen met badcape mee naar badkamer. Ga het straks weer zo doen met onze 2e