Favoriete bezigheid van jouw kind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door justme1974, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kan je dan van mei - september niet wat anders verzinnen?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh vanalles.. Maar dansles is er dus echt niet.
    Dansjuf heeft het nog opgerekt tot eind juni door in de kleinere schoolvakanties geen les te doen maar die tot einde van het jaar te bewaren en een extra lesje eraan te plakken maar toen was het echt even niet.

En dan dus 2 maanden geen dansles.

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Leuk om al die diversiteit te lezen! Hier wil ik eerst met het nieuwe schooljaar starten zeg maar en dan vanaf januari op zoek naar een leuke activiteit zoals inderdaad dansen.

Knippen is trouwens hier ook een favoriete bezigheid. En rolletjes plakband zijn hier dus niet veilig. Een beetje mijn eigen schuld eigenlijk. Omdat ze graag knutselt en plakt en ik geen zin had om telkens dat geklieder met lijm aan te zien en ik ga er dus echt niet 's morgens om zeven uur al naast zitten. Toen heb ik r een rolletje plakband gegeven en nu plakt ze daar alles mee vast. Maar ach.. dat spul kost drie keer niets bij de aktion enzo.. en zij vindt het leuk en ik kan zonder me al teveel zorgen te maken wat anders gaan doen :) Hoewel.. ze heeft één keer geprobeerd onze kat in te pakken. :D

4. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Het liefst elke dag haar 20 knuffels van boven ophalen en vervolgens de
    hele dag op de bank laten liggen.

Binnen, knutselen, spelletjes en met haar duplo trein.

Buiten, Schommelen en Mee de hond uitlaten en dan mee op haar fietsje of loopfiets.

5. Saskia78

Hmm hier ook een plakbandverslaving...
    Gecombineerd met alles wat je kunt plakken.
    Van vouwblaadjes tot kroonkurken en kledinglabels.

6. Tamio

Tamio Niet meer actief

Oudste: spelletjes spelen. Op het moment is het bordspel van Dolfje Weerwolfje helemaal hot. Daarnaast op de IPad spelen.

Jongste: klimmen, glijden en in de zandbak spelen. En alles nadoen natuurlijk.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Op het moment loopfietsje, heeft ze net een week onder de knie en ze gaat als een speer, daarvoor durfde ze niet zo goed:D

8. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Speelgoedauto's mooi op een rijtje sorteren.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier zijn de betrokken mama's een eigen zomerklasje begonnen. Om de beurt bij een ander of in het bos/veld en muziek mee; verkleedkleding en dansen maar.

10. Saskia78

Hmm mja.. Hier valt de groep nu helemaal uit elkaar.
    Eerst zaten ze aan de andere kant van Rotterdam, vlakbij huis...
    Nu moeten ze heel stuk rijden dus hoop ouders vonden dat al beetje vervelend.
    En laatste weken merkte ik ook dat de kinderen er steeds minder zin in hadden. En zeiden de ouders eerst nog dat het seizoen toch afgemaakt moest worden.... De groep was de laatste paar weken ongeveer gehalveerd.
    A. gaat bovendien naar een andere groep na de vakantie... Waar we dus nu nog niemand kennen.

Vind het wel een heel leuk idee... Ga het wel onthouden voor volgend jaar :)

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    De oudste is de hele dag aan het zingen en dansen en anders speelt ze verhalen met barbies, poppen, knuffels.

De middelste doet alles na wat haar grote zus doet.

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Het is per periode anders.. Met d`r poppen spelen staat wel echt op nummer 1. Ze zijn ziek jarig of gaan naar het kinderdagverblijf ...
    Knutselen is ook wel " in " op het moment en dan met name knippen..

13. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    De oudste: trampoline springen haar motto is geloof ik een dag niet gesprongen is een dag niet geleefd... en er allerlei kunsten op uitvoeren.

Klimmen, geen verkeerspaal kan ze gewoon passeren of ze klimt er bovenin.
    Dansen, en dan graag verkleden en een voorstelling ervan uitvoeren.

De jongste:
    Racen met de speelgoedbuggy... kan ze uren volhouden of er nu wel een pop in zit of niet maakt niet zo veel uit

Dansen, ze begint meteen te wiebelen als ze ook maar een deuntje hoort zo schattig.

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    :D Dat zou ook een actie van mijn dochter kunnen zijn.

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bij een ander kindje spelen, want die hebben zóveel speelgoed. Wij hebben niks natuurlijk. ;)

Buiten: fietsen, spelen met andere kindjes
    Binnen: barbies en knutselen (liefst met lijm en plakband)

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier is favoriet: met elkaar spelen, dat gaat steeds beter nu de jongste wat ouder wordt: elkaar achterna zitten, elkaar omhelzen, elkaar vervelen, speelgoed afpakken ;) . Soms word ik er echt helemaal gek van maar het is ook heel schattig, als het goed gaat.

Verder maakt de oudste graag puzzels, ze vindt kleuren leuk en vooral hele rollenspellen inderdaad met Duplo of play family (voorloper van little people) poppetjes.

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op het moment:

"Letters" knippen, en zo vaak ze kan: in zee zwemmen! :)

18. Tamio

Tamio Niet meer actief

Dat heeft mijn jongste ook een periode gehad. En dan moest en zou daar de lievelingsknuffel van de oudste in. Dat gaf natuurlijk wel eens conflict maar gelukkig waren die knuffels nog te koop. Nu zitten ze 's morgens samen met eenzelfde knuffel op de bank. Hun namen op de label geschreven.

19. Storm

Storm Niet meer actief

De oudste: zand gooien in de zandbak onder luidkeels gezang
    De tweede: weglopen. Als ie maar even de kans ziet gaat ie er vandoor.
    Verder is springen op de trampoline ook wel iets dat hij vaak doet.
    de jongste: kletsen. Ze praat nog niet hoor, maar produceert eigenlijk de hele dag geluid.

Deel Deze Pagina