Ik heb donderdag 12 april en sollicitatiegesprek. Ik moet dan bij mijn huidige werkgever al werken en zou mijn dienst dus moeten ruilen. Nou wees iemand mij er op dat je daar vrij voor moet krijgen! Weet iemand of dat zo is?
Bij mijn man is dit wel het geval. Maar of dat overal zo moet zijn of bijv. verschilt ik weet het niet edit: Hier is het overigens wel zo dat het vrij simpel is de werkuren op een ander moment te zetten, dus het is eigenlijk helemaal geen issue.
Ff googelen. Moet een werkgever je vrij geven voor een sollicitatiegesprek? - Goeie Vraag Moet je dus in je eigen tijd doen. Het is in je eigen belang en niet die van je werkgever.
Volgens mij hoeven ze je er alleen maar vrij voor te geven als je wordt ontslagen of je contract niet wordt verlengd. Dan mag je volgens mij een bepaald aantal uren extra opnemen voor het solliciteren. Maar als je gewoon onder contract staat en zelf wat anders wilt dan moet je dat in je eigen tijd doen.
Even je cao nakijken, bij zowel het werk van mijn man als mijn werk krijg je er namelijk wel vrij voor.
Ja dan zou ik ook indien het niet anders te plannen valt in de baas zijn tijd het gesprek gewoon door laten gaan.