M’n man is altijd van de foe yong hai met kip, ik van de kip met champignons. Altijd met bami. Voor m’n zoontje doen we er altijd miniloempia’s bij, heerlijk vindt ie het!
De Chinees zoals we die hier in nl kennen vind ik niet zoveel aan. Veel dingen op de kaart kennen ze in China niet. Een vriendin van mij is Chinees en weet de echte Chinese restaurants altijd wel te vinden in de stad. Echt heel veel lekker eten. Maar de namen...
Foe Yong Hai met Chinese garnalen en Pin Be Ab. Maar helaas al veel te lang niet bij onze favoriete Chinees gegeten omdat 2 van onze kinderen allergisch zijn voor o.a. ei en soja.
Hebben jullie dat program gezien waarbij Frans en Mariska naar China gingen en ze nergens iets konden bestellen van de kaart uit Nederland bij hun favo afhaalrestaurant Daar moet ik nu aan denken. OT Wij bestellen eigenlijk ‘altijd’ (we doen het niet vaak; moeten er echt zin in hebben): * Tjap Tjoi * Foe Yong Hai * Kip met Kung Pao saus * Pangsit * Mini loempia’s (die Luc alle 36 op eet) * Tomatensoep * Ossenhaas met cashewnoten
dit wat jij zegt. En zoveel MSG (smaakversterker). Ik ga liever bij de echte Chinees eten. Lekkere dimsum, flensjes, gestoomde broodjes *watertanden* hahaha
Ik vind het eten van 'de (Europese) Chinees' altijd smaken alsof het zo uit een pakje/zakje komt. Best te doen voor een keer, maar echt een vers is altijd veel een veel lekkerder.
Wij bestellen eigenlijk nooit Chinees, zijn er niet zo weg van. Het enige waar ik echt blij van word is de tomatensoep..
Wij bestellen echt nooit Chinees. Mijn ervaringen in het verleden zijn niet best (veel pakjes zakjes blik Chinees eten en enorm ziek geweest) dus dat doe ik niet meer. Maar ik maak wel vaak Bami