De gevulde paprika's van mijn mama (gevuld met gehakt en een soort getomateerde looksaus) En gevulde puntpaprika's met gehakt, courgette, rode pesto en parmezaanse kaas. Allebei met een schepje rijst. Yummie....
Hmm, ik denk toch iets van mijn schoonmoeder, en dat is de combi Draadjesvlees, witlofsalade en gekookte aardappels (en vaak ook stoofpeertjes). Is vaak het gerecht met kerst en hoe zij dat kan maken is zo verschrikkelijk lekker ! Als ik dat zelf maak krijg ik die smaak er niet aan hoor. Echt, ik ben geen warm-eter maar daar eet ik gerust 3 borden van leeg.
Ik hou het meest van babi pangang met nasi van de chinees. Het slaat helemaal nergens op, want het is niet eens 'echt' chinees eten, maar ik vind het zo lekker. Daar doe je mij echt een plezier mee. En ik heb geen idee waarom. Ik denk zelfs wel dat ik het elke dag zou kunnen eten en dat het mij na een jaar of 2 nog niet gaat vervelen. Erg toch?! Verslavende zooi. We eten het overigens niet zo vaak; hooguit 1x per 2 maanden. Verder hou ik sowieso wel van rijst&roerbakgerechten. Dan moet je het wel heel erg verzieken, wil ik dat niet lusten. Mijn partner houdt van mijn gehele kookkunst. Van gevulde kip tot stoofpeertjes, rollade tot aan complete slowcookergerechten tot aan soep. Ik maak een hoop lekkers; en natuurlijk vind ik dat dan zelf ook wel lekker
Kom maar hoor! Vandaag is het alleen weinig spectaculairs. Spitskool met room en kerrie, gebakken kipfilet en gekookte aardappelen. Lekker, maar toch niet al te moeilijk op 4,5 uurtjes slaap. Ik had een nachtbraker-baby vannacht.
Oh dat klinkt ook heel lekker! Ik stuur m'n vriend/ex (don't ask haha) na het werk langs de afhaal Javaan haha. Ik heb negens zin in vandaag...
Haha, groot gelijk, Nahla! Ik heb ook nergens zin in, maar ik vond het zonde om de spitskool en de kip over de datum te laten gaan. Misschien morgen/overmorgen Chinees ofzo
Haha soms moet dat kunnen! Heerlijk dat je na het eten de vuilnisbak opent en alles wegkiept om daarna op de bank te ploffen.
Oh ja, dan moet je wel. Hmmm... Chinees. Ik heb wel trek in mihoen met kip! Ik stuur hem wel langs de altijd warme hartelijke plaatselijke Chinees
In het seizoen; asperges met een stukje zalm en een peperroom sausje. Moet dit niet te vaak eten, maar zo'n 2-3 keer per seizoen, heerlijk!!
Mij mag je wakker maken voor echt griekse gerechten als Briam, stifado, choriatiki en brood met grieks zalmkuitmousse. Hmmmm heerlijk
Bij mij ben je sneller af als je vraagt wat ik niet lekker vind hihihi Ik hou dus niet van: tuinbonen en bloedworst Wat vind ik lekker... hmmm.. divers: Homemade lasagne Aardappel anders (met aardappels (duh! ), gehakt, tomaat, wortel, ui) Risotto el funghi Spaghetti a la moi Stuk verse worst Kerriezuurkool met abrikozen, banaan en krenten Turkse durum Bobotie Op z'n tijd patat met flink veel mayo En er is vAst en zeker nog wel meer!!
Ik vind heel veel eten lekker, maar qua 'homecooked meal' maak je me erg blij met köfte, pilav en een simpele salade.