Niks mis met Nick en Simon hoor. Vind enkele van hun nummers best leuk. Maar mij kun je ook wakker maken voor The Prodigy, The Verve, Radiohead, Coldplay, Depeche Mode (+alles wat ik in mijn eerder post vermelde). Je kunt het ook best combineren hoor
Nee echt serieus, daar snap ik niks van, Radiohead EN N&S leuk vinden? (maar ik word thuis "de muzieknazi" genoemd dus dan weet je het wel... )
Ik heb een aantal favorieten: - Coldplay - Kings of Leon - Brandon Flowers ( The Killers ) - Keane - Maar ik hou ook wel van lekkere hardcore/terror ( vooral in de auto ). Daarnaast heb ik een 'oude muziek tik'.... Pink Floyd, ELO, Billy Joel, etc.
Ah ok, daar snap ik dus inderdaad niks van. Dat je niet gewoon meerdere muziekstijlen leuk kon vinden In mijn "alto-tijd" vond ik alleen maar alternatief leuk. Maar dat was ook omdat "het bij iedereen zo was". Daar ben ik dus vanaf gestapt en ja ik vind meerdere muziekstijlen leuk! Mijn favo's blijven: Nightwish Rammstein Within Temptation Metallica Maar, zoals eerder gezegd kan ik die andere muziekstijlen ook best waarderen. En volgens mij is dat ook niet zo raar
Mijn alltime favorite van de laatste jaren is Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Dat liedje draaiden manlief en ik altijd als we naar Dusseldorf reden. (laatste ICSI-poging deden we daar) Dan zaten we in de auto en dan dit nummer steeds heel hard!!!! Luister hem nu via you tube en krijg helemaal weer de kriebels! Verder: Coldplay (die wil ik zoooooooooo graag zien) Linkin Park U2 Moby Whitin Temptation enz enz enz...vind eigenlijk heel veel mooi! Adele is trouwens ook prachtig!
hmm denk dat ik wel een van de meer extreme mama's ben qua muziek.. Hier voornamelijk death metal, een van mijn favoriete bands op dit moment is necrophagist YouTube - ‪Necrophagist- Stabwound‬‏ Maar beste all time band is toch wel death..helaas is de zanger overleden aan een hersentumor... verder naast death metal ook black metal, wat bekendere namen: Marduk, Immortal, Dark funeral, maar eigenlijk luister ik meer naar bands als watain,taake en shining. Daarnaast nog wat oude rock, riot grrrl muziek (hole,l7, distillers..) en ach soms wat metallica for old times sake.. Zou wel gaaf zijn als er meer metal mama's rondlopen hier!
Red hot chili peppers Bon jovi Live Rammstein Metallica within temptation evanescence stone sour 3 doors down en de The Baseballs vind ik helemaal geweldig de eerste 3 zijn mijn all time favorite
Natuurlijk is dat niet raar, mijn smaak is zoals gezegd heel uiteenlopend, ik hou ook van goede techno (let wel: goede techno ) om maar wat te noemen en dat kun je ook amper alto-muziek noemen en vind ik zelf ook een aparte combinatie met anderen muziek die ik ook goed vind. Maar Nick en Simon en Radiohead tegelijk leuk vinden??? Neeeeeee! (kom op, beetje humor en niet zo persoonlijk nemen aub)
Ik ben fan van een aantal relatief onbekende prog.rock groepen. Ik hoop dat ik mede fans tegenkom hier. Namelijk: Arena IQ Pendragon Everon Egdon Heath en nog meer. Maar ik kan ook genieten van Coldplay, Marillion, Yes, Genesis, Pink Floyd, Within Temptation, Keane, One Republic. En ook van Josh Groban.
Nu hier ook maar even reageren, is wel zo leuk om m'n favoriete bands ook even te noemen na de minst favoriete. Ik moet wel zeggen dat ik een hele brede smaak heb, van rock tot R&B tot Britpop. Het wisselt ook heel sterk wanneer ik wat het liefst hoor, maar er blijven altijd wel een aantal bands/zangers hangen. Op dit moment zou ik dit zeggen, in deze volgorde; 1. Hurts (wat hebben die een gewèldige cd gemaakt!!) 2. The Script (heerlijke stem heeft die man) 3. Heel veel uit de 80's. (Ik ben erin opgegroeid en hou ontzettend van die bombastisch, elektronische en poppy muziek van o.a. Duran Duran, die overigens nog geweldige muziek maken). 4. Will Young (Dat snapt geen hond hier in Nederland, niemand kent z'n muziek hier ook, maar ik heb 'm een paar keer live in Engeland gezien en ik vind het echt de beste zanger die ik ooit live heb gezien. Heeft juweeltjes van albums uitgebracht waarmee hij in Engeland zelfs vaak beter verkocht dan Robbie Williams, dat zegt denk ik wel iets. Hier een paar linkjes om e.e.a. te onderbouwen; - een cover van Outkast - Hey Ya, die hij op geheel eigen wijze zingt, echt super; YouTube - ‪Will Young Hey Ya‬‏ Een nummer van een paar albums geleden; YouTube - ‪Who Am I - Prince's Trust‬‏ En een dance nummer met Groove Armada, van afgelopen jaar; YouTube - ‪Groove Armada Feat Will Young - History‬‏ Verder zijn het voornamelijk bepaalde liedjes die me aanspreken en op het moment kan ik ook heel erg Gravity 6 waarderen, John Legend vind ik altijd goed, Alicia Keys en bijvoorbeeld oude soul als Marvin Gaye, Aretha Franklin etc. vind ik ook super.
Alicia Keys, man wat is die vrouw live toch geweldig!!! Door haar krijg ik elke keer weer zin om weer piano te gaan spelen. Aaliyah Adele, ik krijg elke keer kippenvel van die stem. The Opposites (kryptonite en brief aan jou, kippenvel!) Bruno Mars (talking to the moon, zooo mooi) Usher Joe R.Kelly Jagged Edge Ginuwine Glenn Lewis Tupac Er is ook wel wat rock wat ik leuk vind zoals bepaalde nummers van Bon Jovi en Guns&Roses,Evanescence.
Over t algemeen luister ik zelf meer black als death maar hier wel iemand die af en toe een lekker immortal of Marduk plaatje kan waarderen hoor Maar laatste tijd wel steeds meer rustigere muziek.. maarja brede muziek smaak hier, jarenlang samen met mijn lief en wat vrienden een rockcafe in een jongerencentrum gedraaid dus dan heb je ook wel een brede muzieksmaak nodig
Altijd goed: shakira en nelly furtado. Op het moment luister ik veel adele en bruno mars. Muziekgenre: r&b, hip hop, reggaeton, nederlandstalig, fado kortom erg breed. Muziek als de jeugd van tegenwoordig vind ik ook helemaal leuk.
Volbeat Helloween Metallica Avantasia Peter Steel (Type O Negative, helaas is hij dood, ik vond hem qua karakter een arogante kwal maar wat een stem had die vent ) Chris DeBurg (vooral het album Spanish Train and Other Stories) Johnny Cash Iron Maiden Ozzy Osbourne Queen En dan nog Curtis Stigers and the Forest Rangers met This Life (dit is de titelsong van Sons Of Anarchy, wat ik trouwens een geweldige serie vind) En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan wordt het een hele lange lijst hahaha
Ik neem aan dat je die rappers bedoelt? Misschien is de mixtape van Faberyayo dan wel wat voor jou (als je die nog niet kent dan).
The Baseballs komen weer naar NL... 10 september staan ze op Appelpop in Tiel.. Helemaal gratis! Voor de rest heb je een erg leuke muzieksmaak
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk de muziek van de jaren 90 best graag hoor. Dat was nog plezier maken!