Dag allemaal. Een bank gekocht paar jaar geleden, dure bank, maar inmiddels lelijk geworden kattenhaar blijft enorm kleven maar ook heeel snel vlekken en hoe je t ook schoon maakt, t geeft een lichte plek. Inmiddels een groooot irritatiepunt voor mij (lang leve de nesteldrang ) een leren bank vinden we beide niks en de katten krabbelen ook wel eens. Katten weg is geen optie, dus kijk ik naar wat dan. Welke soort stof zijn in ieder geval niet zo enorm gevoelig voor vlekken en plakkende kattenharen? Iemand tips? Plaids etc geprobeerd, maar die bliiiijf ik wassen en se kruipen er tegenwoordig onder... Afleren gaat m echt niet worden. We wonen vrij klein en ze liggen er dolgraag.
Ik heb banken van de Ikea met verwisselbare hoezen. Met stofzuigen krijg ik het er relatief goed af en anders was ik de hoes. Ook eventuele kots ongelukjes zijn wat minder een probleem op deze manier. En worst case scenario koop ik een nieuwe hoes voor de bank. Ik heb zelf de Kivik en heb een stoel model Ektorp. Die laatste blijft wel meer haar aan zitten dan aan de Kivik. Edit; ik heb trouwens 5 katten waarvan 2 langharig.
Wij hebben een bank van Seats and Sofa’s met een hele sterke stof. De bank zelf is van mindere kwaliteit blijkt al een tijdje maar de stof is geweldig. Een foto plaatsen lukt op de één of andere manier niet maar het is een grof geweven stof van stevig materiaal. Er komen natuurlijk wel kattenharen op als ze erop ligt maar ze zijn met een vochtige doek of de stofzuiger heel snel weer weg. Als ze er ooit een haaltje intrekt is dit makkelijk terug te steken met een dikke naald en je ziet er niks meer van. Ik vind dit de ideale stof voor als je katten hebt.
Ohhh zo irritant! Heb even wat foto's toegevoegd; die bruine bank met dat (nep?) suede dat krijg je echt heel goed schoon. Zon bank hebben ze op mijn werk ook, gehandicaptenzorg, nou daar word wel eens op gepiest of geknoeid haha, doekje erover en top. Of zon bank met dat gehaakte stof (andere plaatje), dat krijg je wellicht niet heel goed schoon, maar omdat het niet helemaal effen is zie je er gewoon niks op. Heeft mijn vriendin ook, twee kids en na jaren ziet het er nog mooi uit.
Wij hebben 2 langharige katten, dus ook een vereiste dat de bank makkelijk onthaard kan worden. T is een soort van suede maar niet helemaal. Met een kleefroller of stofzuiger is het er zo af.
Hier ook een donkerbruine stoffen bank en een witte kat, maar haren blijven hier gelukkig niet zo aan de bank plakken. Geen idee wat voor stof dit is trouwens. Bank is 2 jaar oud. Wel vlekken/kringen trouwens, maar binnenkort wil ik Cleanzit Meubelreiniging vragen of ze dit voor ons kunnen reinigen. (Volgens mij komt er dan ook een vuilafstotende laag op zodat er minder gauw vlekken op verschijnen) (https://www.facebook.com/CleanZit.nl/)
Verwisselbare hoezen vind ik echt top. Ik had een hele lichte hoes toen ik 2 katten had. 1 reserve hoes is meer dan zat. Zolang het in de wasmachine past is het ideaal en altijd lekker fris.
Dank allemaal. Bank is pas 3 jaar oud, maar ga mn man eens proberen te overtuigen dat een andere echt beter is hahaha. Opzich zijn wisselbare hoezen wel een ideaal plan!
Jip ik heb ze altijd van de Ikea. Ik heb geen droger, maar ik denk dat ze ervan kunnen gaan kreukelen. Gelukkig zijn ze relatief snel droog als ze goed opgehangen worden. Strijken is niet echt nodig. Als je ze om de bank doet trekt het meeste uit zichzelf wel netjes. Alleen bij de Ektrop heb je de onderrand die los hangt en evt gestreken kan worden. Maar het stoort mij niet echt om dat niet te doen. Bij andere banken gaat de onderrand vast met klittenband en trekt het net als bij een spijkerbroek glad.
Aah expert dus haha. Welke is t mooist vind jij van Ikea en blijft ook qua kussens een paar jaar goed?
Ik heb de klippans gehad en nu de ektrop. De hoezen zijn denk ik van hetzelfde materiaal. Beiden zijn het mooie stevige banken. Maar de ektrop ligt veeeeeeel lekkerder dan de klippan.
Yw. De hoes van de hoekbank is trouwens wel erg groot, die zou ik niet nemen als de wasmachine niet erg groot is.
Ik vind de ektorp ook veel lekkerder zitten. Maar mijn ex wilde destijds kiviks. Vond de ektorp te landelijk. Maar die zitten ook prima
Wij hebben leer (of nepleer?), geen idee, hij is tweedehands en ik zie het verschil niet zo goed, maar het is ideaal! Hiervoor altijd stof gehad en het was altijd gedoe met de bank schoon krijgen. Ik durfde niet op de bank te zitten voor ik moest werken omdat mijn broek dan onder de haren zat. Maar met deze is het gewoon stofzuiger eroverheen en hij is weer schoon!
Wij ook nep leer en ondanks dat ik er niet dol op ben wel enorm blij mee. Hoppa doekje erover echt ideaal en we hebben er een lekker schapenvachtje op liggen voor de comfort (vinden onze katten ook heerlijk en krabben ze ook aan en doet niks aan het vachtje af...) geen krasjes van de nagels te zien hier aan de bank en onze kittens rennen er echt heel veel overheen.