Favoriete naam lijkt erg op naam neefje...

Discussie in 'Babynamen' gestart door TiToTam, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja...het zal aan mij liggen, maar ik vind dat dus ook geen twee verschillende namen. Natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar ik vind het dezelfde stijl.

En uiteraard is het geen drama, maar mijn dochter heeft een niet veel voorkomende naam, het ene nichtje wel en het lijkt nu of de naam van het babynichtje uit de 2 namen van de andere nichtjes komt. En nee, dat vind ik niet zo leuk. Ik vind het nu echt heel erg Jut en Jul als ze met zijn drie bij elkaar zijn. Dat geldt niet voor mijn dochter en het ene nichtje, want die namen lijken niet op elkaar, maar met de jongste erbij klinkt het nogal te veel van het goede :confused:

Maar dat is mijn mening.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zou het gewoon doen.

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik zou het ook gewoon doen. Wij hadden als jongensnaam j a n i c k en mijn neefje (zoontje van mijn zusje) heet n i c k. Wij vonden (en vinden maar er komt als het goed is geen derde kindje) dit echt de leukste jongensnaam, dus hadden dat gewoon gedaan.

4. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook doen, of anders inderdaad vragen wat zij er zelf van vinden als je je er ongemakkelijk bij voelt.
    Mijn eigen naam lijkt ook op die van 4 andere nichten, wij zijn allemaal vernoemd naar dezelfde oma. Heb het nooit storend gevonden.

5. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.042
    2.735
    113
    Vrouw
    In mijn familie 2 nichtjes met 1 letter verschil. Als voorbeeld: Eva en evi. Persoonlijk vond ik de keuze erg bijzonder. Daar zijn ze natuurlijk vrij in maar het zou nooit mijn keuze zijn

Deel Deze Pagina