We zijn al een tijd aan het brainstormen over een naam voor ons tweede meisje. Nu hebben we een naam gehoord die ons allebei aanspreekt: Yasha Maar het kan op andere manieren geschreven worden. -Yascha -Jascha (misschien erg Duits, ik vind deze schrijfwijze het minst). Yasha vind ik op zich mooi, maar die sh is misschien niet voor iedereen gewoon (straks wordt het Yas-ha bijvoorbeeld). Met sch is de sjj klank wellicht duidelijker? Voor welke schrijfwijze zouden jullie kiezen? En wat vinden jullie van de naam in het algemeen?
Ik vind het een hele mooie naam! Ik las ook bij de eerste yasha gelijk als yasja zegmaar en niet yas-ha. Maar met Yascha leg je misschien wat meer de nadruk op de sj. (Beetje lastig te omschrijven als je het moet typen)
Yasha was voor mij ook direct duidelijk dat je Yas-ja bedoelde, vlg mij snappen de meesten mensen dat wel .
Ik vind Yasha de mooiste schrijfwijze en ook duidelijk genoeg (Sasha en Masha worden toch ook goed uitgesproken doorgaans). De naam zelf vind ik niet zo leuk, het klinkt een beetje als jasje.
Ik zou dan voor Yascha gaan, Sascha maar dan met een Y. Die link zullen veel mensen leggen dus zullen ze het automatisch goed uitspreken.
Ik dacht ook meteen yas-ja, en niet yas-ha. De naam zelf vind ik typisch een geval van schitterend op papier, maar bij het uitspreken gaat de schittering eraf en kom ik beetje in de knoop met de dubbele j klank. Maar je weet.. Als het jullie naam is, doen, daar went men wel aan!
Ik zou kiezen voor yasha (uitgesproken als jasja). Yascha en jascha zou ik uitspreken als jas-scha namelijk.
Ik zou ook voor Yasha gaan Uitspraak is voor mij duidelijk! Ken een Masha en een Mascha en spreek je allebei op dezelfde manier uit
Bedankt dames! Yasha wordt het er staan nog wat andere namen op mijn lijst maar man vindt die niks. Bij Yasha hebben we een overeenstemming Om maar meteen verder te gaan, wat denken jullie van Sanaz (Iraans) of Sana? In combinatie met de naam van onze eerste, Sophia?
Yasha vind ik mooi, Sanaz is niet mijn smaak. Het klinkt als sinas. Sana vind ik geen naam, wij gebruiken het als woord. Wil je een dubbele naam, zoek je nog iets voor achter Yasha?
Yasha vind ik leuk. Op deze manier geschreven ook het leukst. Sanaz vind ik ook leuk, ik ken een leuke Sanaz van vroeger op de middelbare school. Hoe spreek je Sana uit? Ik ken namelijk een Sana waarbij je de naam uitspreekt als Senna.
Sana als Sa-na met klemtoon op de eerste lettergreep. Ik moet er zelf ook aan wennen, ook omdat het de naam van een stad is zal het hem niet worden. Yasha blijft voor nu wel nr 1! We zoeken niet speciaal een tweede naam, ik had graag mijn schoonmoeder vernoemd (pas overleden) maar we zijn er nog niet uit.
Sanaz is mooi! Ik vind het mooier dan Yasha Shirin, Yasmine of Soraya vind ik ook mooie Iraanse namen in combinatie met de naam van je eerste dochter
Shirin vind ik ook lief klinken. Ik heb ook een tijdje gedacht aan Pari, dat was de tweede naam van mijn schoonmoeder.