Schrijfwijze naam: welke?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nescio, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

We zijn al een tijd aan het brainstormen over een naam voor ons tweede meisje. Nu hebben we een naam gehoord die ons allebei aanspreekt:

Yasha

Maar het kan op andere manieren geschreven worden.

-Yascha
    -Jascha (misschien erg Duits, ik vind deze schrijfwijze het minst).

Yasha vind ik op zich mooi, maar die sh is misschien niet voor iedereen gewoon (straks wordt het Yas-ha bijvoorbeeld). Met sch is de sjj klank wellicht duidelijker?

Voor welke schrijfwijze zouden jullie kiezen? En wat vinden jullie van de naam in het algemeen?

2. Humava

Humava Niet meer actief

Ik vind het een hele mooie naam! Ik las ook bij de eerste yasha gelijk als yasja zegmaar en niet yas-ha. Maar met Yascha leg je misschien wat meer de nadruk op de sj. (Beetje lastig te omschrijven als je het moet typen)

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Yasha was voor mij ook direct duidelijk dat je Yas-ja bedoelde, vlg mij snappen de meesten mensen dat wel :D.

4. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik vind Yasha de mooiste schrijfwijze en ook duidelijk genoeg (Sasha en Masha worden toch ook goed uitgesproken doorgaans).
    De naam zelf vind ik niet zo leuk, het klinkt een beetje als jasje.

5. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Ik zou dan voor Yascha gaan, Sascha maar dan met een Y. Die link zullen veel mensen leggen dus zullen ze het automatisch goed uitspreken.

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Ik dacht ook meteen yas-ja, en niet yas-ha. De naam zelf vind ik typisch een geval van schitterend op papier, maar bij het uitspreken gaat de schittering eraf en kom ik beetje in de knoop met de dubbele j klank. Maar je weet.. Als het jullie naam is, doen, daar went men wel aan!

7. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik zou kiezen voor yasha (uitgesproken als jasja). Yascha en jascha zou ik uitspreken als jas-scha namelijk.

8. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook voor Yasha gaan! Leuk!
    Ik las het ook meteen goed.

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou het ook schrijven als Yasha.

10. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Yasha vind ik het mooist.

11. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik zou ook voor Yasha gaan
    Uitspraak is voor mij duidelijk!
    Ken een Masha en een Mascha en spreek je allebei op dezelfde manier uit

12. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Yasha ! :)

13. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    K zou voor Yasha gaan! Hou niet van sch in namen, klinkt meteen zo hard (en duits)

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt dames! Yasha wordt het:) er staan nog wat andere namen op mijn lijst maar man vindt die niks. Bij Yasha hebben we een overeenstemming :)

Om maar meteen verder te gaan, wat denken jullie van
    Sanaz (Iraans) of
    Sana?

In combinatie met de naam van onze eerste, Sophia?

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Yasha vind ik mooi, Sanaz is niet mijn smaak. Het klinkt als sinas. Sana vind ik geen naam, wij gebruiken het als woord.
    Wil je een dubbele naam, zoek je nog iets voor achter Yasha?

16. Amethist

Amethist Niet meer actief

Yasha vind ik leuk. Op deze manier geschreven ook het leukst. Sanaz vind ik ook leuk, ik ken een leuke Sanaz van vroeger op de middelbare school. Hoe spreek je Sana uit? Ik ken namelijk een Sana waarbij je de naam uitspreekt als Senna.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Sana als Sa-na met klemtoon op de eerste lettergreep. Ik moet er zelf ook aan wennen, ook omdat het de naam van een stad is zal het hem niet worden.
    Yasha blijft voor nu wel nr 1! We zoeken niet speciaal een tweede naam, ik had graag mijn schoonmoeder vernoemd (pas overleden) maar we zijn er nog niet uit.

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Sanaz is mooi! Ik vind het mooier dan Yasha :)

Shirin, Yasmine of Soraya vind ik ook mooie Iraanse namen in combinatie met de naam van je eerste dochter

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Shirin vind ik ook lief klinken. Ik heb ook een tijdje gedacht aan Pari, dat was de tweede naam van mijn schoonmoeder.

20. Niena01

Niena01 Bekend lid

3 jan 2014
    736
    492
    63
    NULL
    NULL
    Ik ken een yasja vind ik ook een mooie schrijfwijze

Deel Deze Pagina