Hier zijn gerechten als Risotto, bami, nasi, spaghetti, zelfgemaakte pizza, taco's, wraps, gevulde paprika's / aubergine favoriet. Zolang het maar geen hollandse kost is, daar is meneer niet zo dol op.
tortilla's. Zelf tortilla's maken met bloem, olijfolie en water, is echt supermakkelijk. De tortilla besmeren met een beetje paturain of tomatenketchup en dan vullen we ze dan met de biologische shoarma van bio+, echt superlekker, stukjes paprika en mais, en een blaadje sla. Daar heb je wel een complete maaltijd aan, maar er kan eventueel nog een salade bij.
Net 10.00 en heb nu al honger van dit topic. haha. Ga straks eens wat dingen opschrijven, veel goeie tips hoor! Is soms wel even verfrissend, op een of andere manier val ik toch snel terug in het 'oude'.
* vis uit de oven met tagliatelle en roerbakgroenten * sla of broccoli met gebakken aardappels en kip uit de oven * alle soorten stamppot met gehaktballen of rookworst * lasagna * pannekoeken met soep * frietjes maar dat is niet echt een recept haha. eigenlijk is alles hier wel favoriet voor onze dochter gelukkig, ze eet bijna altijd alles gewoon met smaak op.
Hier zijn het vooral de bloemkoolschotel, spinazieschotel, kip tandori en niet te vergeten de lasagnetta. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de kinderen van mijn vriend echt alles voor kan zetten, want die vinden alles heerlijk, dus dat is wel ideaal.
Met pasta kun je zo veel variëren... hoeft niet altijd tomatensaus te zijn etc. Neem bijv ook eens een keer tagliatelle, of spaghetti pasta, en nog veel meer soorten. Variëer dit dan met bijv een roomsaus, kruiden saus, champiginonsaus etc. Met zalm tot gehakt is er veel te maken van pasta's. Dit hebben de kinderen hier ook erg graag. Zomteen eten we ook pasta. Heb dan spaghetti, garnaaltjes, verse spinazie, boursin en roomsaus. Het is lekker, makkelijk te bereiden en snel klaar. Voor de rest eten wij hier veel rijst met groente en vlees/vis. Maar ik maak de groente en vlees/vis dan wel op indo/surinaamse wijze klaar. En dat hoeft niet te betekenen dat je altijd perse lang in de keuken staat. Dus met zulke dingen kun je ook veel variëren. En zelf experminenteren wil ook wel eens helpen om op nieuwe recepten te komen.
De kruiden hoeven alleen maar te wellen? Als de kool klaar is alleen daarmee kruiden en that's it? Het lijkt me echt heerlijk, deze ga ik volgende week eens proberen
Net deze gemaakt maar i.p.v. kool, andijvie gebruikt. Dochterlief is geen stampottenmens, wil liever alles apart, maar deze vond ze heerlijk. Nasi aardappels zei ze Dus de Nasi aardappels blijven hier op het menu
meisje en ik lusten bijna alles, vriendlief is iets lastiger, maar wel te doen wat wij heel lekker vinden: - alles met stamppot - taco's - pannenkoeken - broodje shoarma
hier zijn ze dol op stukje vlees gebakken aardappeltjes tuinbonen met daar doorheen gebakken spekjes. Vis kruiden, op het rooster van de oven leggen en dan op 150 graden laten garen, vinden ze ook lekker. Maar goed heb hier echte aardappelen/groente kinderen dus bijna alle groenten doen het hier goed