Spoed! 38.8 graden koorts na inenting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suus1983, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Dag allen,

Jesper heeft vanochtend zijn tweede inentingen gehad en heeft nu 38.8 graden koorts. Moet ik hier iets mee doen? Ik weet dat een baby onder de 3 maanden geen koorts mag hebben, maar geldt dit ook na een inenting? Ik heb hem net al een zetpilletje gegeven,

groetjes suzanne

2. Female

Female Niet meer actief

Hoi,

Ik kan je echt niet helpen. Volgens mij kun je nu even niks meer doen als een zetpil. Even afwachten tot morgen.
    Hoe gaat het nu?
    Is je kindje verder wel goed in zn doen?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik wacht idd nog even tot morgen af, hopelijk is het dan gezakt.
    Hij is iets anders dan normaal, maar drinkt nog goed en had net een dikke plasluier, dus we wachten het even af.

4. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Als de koorts niet zakt binnen 1 uur na het geven van de zetpil,even contact opnemen met een arts!Beterschap!

5. Female

Female Niet meer actief

Hoe gaat het nu?

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier bij het cb zeiden ze dat ik pas naar 39 graden een zetpil mocht geven. gelukkig is mijn meisje er niet ziek van geweest. ik zou de kleine goed in de gaten houden

7. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Britt had van haar 2e prik ook koorts, 38.9..
    zetpil gegegeven en dit hielp goed.
    2 dagen was ze van slag daarna was alles weer
    zoals het hoorde..als het meer als 2 dagen aan houd moet je de huisarts inlichten want dan kan het ook een andere oorzaak zijn.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Hee meiden, bedankt voor jullie reacties! Ik had hem dus een zetpilletje gegeven, maar hij bleef de hele avond jammeren. Ik ben maar bij hem op het kamertje gaan slapen, vond het toch wat eng.

Vanochtend was zijn temperatuur gelukkig alweer gedaald naar 37.6, dus het gaat weer de goede kant op. Hij is nog wel erg huilerig enz, maar dat komt wel goed.

9. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    gelukkig dat het beter gaat met je zoontje....

10. Fijn dat het weer beter gaat met Jesper!

Bij mij op het CB zeiden ze trouwens dat je met 39 graden koorts of hoger even moest bellen met de HA. Raar toch altijd die verschillende adviezen!

11. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Sem heeft eergisteren ook zn inentingen gehad. Hij is ook gewoon wat huileriger dan normaal. Hier krijg je te horen om panadol te geven in druppeltjes als ze wat koorts hebben, om de 8 uur.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij koorts heb ik van de HA het volgende te horen gekregen:

* temperatuur is niet het allerbelangrijkste. Grote schommelingen zijn gevaarlijker. Pas dus op met zetpilletjes (niet te vroeg geven) en wees vooral alert als het pilletje uitgewerkt raakt. Door het pilletje daalt de temp. Als die dan na uitwerking van het pilletje snel oploopt (hoeft niet maar zou kunnen) dan is er een hele kleine kans dat je baby een koortsstuip krijgt. Vandaar vaak het advies niet te snel een zetpilletje te geven
    * let op plasluiers. Die moeten er voldoende zijn
    * let op of je baby alert en aanspreekbaar is. Zo niet, meteen bellen
    * let op vlekjes. Zie je die verschijnen, meteen bellen
    * let op of je baby het hoofdje nog op de borst kan krijgen en/of de beentjes naar de buik. Zo niet, meteen bellen.
    * niet te warm kleden/op bed leggen. Vermijd kou maar zorg dat je baby zijn/haar warmte kwijt kan.

Bij inentingen (vooral de eerste) is Jarissa altijd erg hangerig. Ik ga lekker met haar op de bank liggen. Dat helpt bij ons het allerbeste. Iedere enting werd de 'ellende' minder, hopelijk geldt dat voor jouw baby ook!

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Marit heeft net 3 dagen in het zkh gelegen vanwege 38.6 koorts..Het schijnt dat ze kindertjes onder de 3 maanden met koorts meteen opnemen uit voorzorg...

14. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Tijn had na zijn orikjes ook koorts (38,9) heb hem een zetpilletje gegeven en het ging een stuk beter met hem. Denk dus dat je er goed aan hebt gedaan!

15. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    @claudia23: niet bij elke CB of arts is het gewoonlijk om een kind op te nemen omdat hij/zij koorts heeft. Hier mocht ik pas de dokter bellen als hij hoger had dan 39 graden.

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik geef Daan voor het krijgen van een inenting een zetpil van Heel een homepatisch middel.
    Daan word alleen wat loom en krijg geen koort ik weet natuurlijk niet of hij het anders wel krijgt.
    De huisarts vind dat geen probleem.

Deel Deze Pagina