Naakte kindjes in het gras! Gezouten snijbonen (bij de zuurkool in zakjes) even goed spoelen, met witte bonen en aardappels dus... Of andijviestamppot met shoarmavlees erdoor! Of hutspot maar dan de uien lekker bakken in de zoete ketjap!
Rauwe andijvie stamppot met spekjes en op smaak gebracht met peper en scheutje azijn, heerlijk! Of zuurkool met spekjes.
Heerlijk!!! Maakte familie van me oma altijd (die uit Rossum komen) hier in deze omgeving is het niet zo bekend. Zij maakte er ook altijd een stuk spek bij heerlijk mmmm... Verder vind ik boerenkool lekker en stampot rauwe andijvie met spekjes
Kelenstamp! Nóg lekkerder Dan andijviestamp, Helaas seizoensgebonden. Wel met een scheutje azijn. Kelenstamp recept | Smulweb.nl Raapstelen
Stamppot veldsla met rauwe rode ui en spekjes. Lekker met braadworst en rundvleesjus. Stamppot rode bietjes met ui en gebakken spek. Stamppot rauwe andijvie met rauwe ui, paprika en rul gebakken gehakt erdoor. Alle stamppotten maak ik met warme melk, een klontje boter en wat paneermeel erdoor. Zo lekker.
Rauwe andijvie stamppot. Met erin: verse andijvie, 2 rode uien, paprika en rucola. Spekjes bakken en verse worst gemarineerd in mosterd en honing en dan opbakken Anders favoriet : Schotse eenpanner!!! Mag je me voor wakker maken. Zo simpel, maar zo lekker! Schotse Eenpanner recept | Smulweb.nl
Ouderwetse hutspot, dus klapstuk of krabbetjes of speklap of schouderkarbonade meekoken in een pan met aardappels,wortels en uien wel eerst vlees opzetten, lang laten koken met zout en bouilonblokje.later de rst toevoegen. Bietenstamp, en dan spekjes bakken, uien meebakken en appels meebakken en door de stamp doen en smeuig maken met appelmoes.
Ook lekker is om kastanjechampignons door de stampot rauwe andijvie te doe, even meebakken met de spekjes of het gehakt.
Chinese kool (met spekjes, ananas, flinke lepel zelfgemaakte mayonaise en natuurlijk Chinese kool (rauw)).
Ook lekker: Pittige boerenkoolstamp met een gebakken rode paprika+ui er doorheen en een stuk gebakken chorizo. En rucola stamppot is ook favoriet hier: Met gebakken uienringen met provencaalse kruiden en een braadworst. Oeh heb zoveel zin in stamppot