Ik doe eigenlijk nooit boodschappen in Nederland. Maar als ik tussendoor iets moet halen dan ga in even naar de ah
Voor de meeste dingen ga ik naar de Lidl, dingen die ze daar niet hebben of speciale dingen haal ik bij de Dirk
Jumbo! Super service, klantvriendelijk, groot assortiment, netjes en groot! Oh, en niet zo hele duur! Aldi en Lidl vind ik echt vreselijk, die hebben de chocola bij binnenkomst, en dat is niet goed voor de lijn én mn portemonnee AH en die andere winkels, niet mijn ding.
Aldi en lidl, helaas hier geen C1000 meer maar alleen 4 jumbo's.... En dat is mijn winkel totaal niet...
Ik moet zeggen dat we bij de Albert Heijn (XL) het meeste kunnen vinden maar deze toch prijziger is met z'n producten en er bijna niet meer kwamen nu vooral naar de Jumbo gaan maar dan kom je daar en is ook niet altijd alles even goedkoop als wat ze zeggen of geen aanbiedingen en rijden we toch maar weer naar de AH haha. Eigenlijk een mix AH of Jumbo. Heel soms kom ik wel eens bij de Aldi of de Lidl. AH zou z'n prijzen toch een tikkeltje moeten gaan aanpassen vind ik! Al heb ik daar wel vaker als het vlees in de aanbieding is het niet meer te eten is.
Ja dat is hier ook wel. Jumbo is om de hoek en AH (XL) iets verder rijden. Vind wel fijn dat deze tot 22:00 open is en de Jumbo hier altijd maar tot 20:00 uur open is. Soms niet haalbaar voor ons.
De AH met stip op nummer 1 maakt niet waar ik in NL ben daar zal ik als eerste heen gaan. uitgebreid assortiment, aardig personeel, mooie winkels In onze vorige woonplaats was er een hele mooie uitgebreide C1000 waar we ook vaak kwamen. helaas in onze huidige woonplaats niet, ik krijg er echt de kriebels!
Mijn favoriet was de AH, maar de mentaliteit van dat personeel is drastisch veranderd. Verder staan ze altijd in de weg met vakkenvullen en als je dan vriendelijk vraagt of je er bij mag krijg je een snauw. Daardoor staat hier nu de LIDL op 1. Voor de restjes (wat daar niet te koop is) gaan we nog naar de AH. In het geval van de Duitse supermarkten (waar we vaker komen) staat de Famila op 1.
ik bestel meestal bij de AH. en als ik geen tijd heb gehad om te bestellen dan loopt er een medewerker van de AH met mij mee om de kar te duwen en de boodschappen te verzamelen. echt een goede service. heel soms ga ik naar de lidl. de jumbo vind ik echt verschikkelijk. producten zijn vaak over de datum of binnen een dag beschimmeld.
De AH! Hoewel ik het de laatste tijd vervelend begin te vinden dat als ik om 19.30 boodschappen doe en ze zijn tot 22.00 open dat al het brood en verse vleeswaren al opgeborgen zijn. Lidl zit hier ook maar op de een of andere manier zijn al m'n groente en fruit altijd binnen 2 dagen rot. Komt misschien door de grote ramen waar al het verse spul voor ligt.
Ik heb gekozen voor ah en waarom: De c1000 is het dichtste bij, maar de kwaliteit van het fruit en groente is gewoon slecht. Heb al een paar keer gehad dat ik fruit binnen 3 dagen weg kon gooien omdat het helemaal aan het rotten was of appels vol beurse plekken, wat je in de winkel dus niet ziet. De lidl is het voordeligst, ruimst, beste kwaliteit en gewoon een hele fijne winkel, maar ze hebben ook veel dingen die ik gebruik niet, waardoor ik altijd nog naar een tweede supermarkt moet. En de ah, tja die heeft gewoon goed spul, is goed bereikbaar met de auto. Enige is dat de ah in mijn woonplaats erg klein is en niet alles op voorraad heeft daardoor, maar ga ik 1 plaats verder of waar ik werk dan hebben ze een heel ruim assortiment, kwalitatief goed, vriendelijk personeel, niet duurder als de c1000 en met name de versebroodjes en vleeswaren zijn daar gewoon het beste.