hoi me dochtertje van bijna 7 maanden wilt geen enkele groente eten hebben al potjes van 4 maanden en 6 maanden geprobeerd maar na 2 happen is het huilen en kokhalzen. Het eten is niet te warm Als je vla krijgt is het goed wie heeft dit ook gehad en hoe gingen jullie er mee om?
Dat hebben wij ook gehad. Wij hebben een tijdje de groente en het fruit gemengd. Klinkt vast heel vies maar valt erg mee. En toen geleidelijk aan steeds meer groente en minder fruit. Dat ging wel prima. Ik maakt bijv. gepureerde appel (soort appelmoes) en een beetje gepureerde wortel erbij. Misschien een idee. Groetjes, Josie
ik weet niet hoelang ze al bijvoeding krijgt, maar het kan natuurlijk ook nog het wennen zijn.. hier heeft mijn meisje al vanaf 3,5 mnd bijvoeding gekregen, en er nooit last van gehad.. maar toen ze met iets meer dan 6 mnd kip met rijst kreeg, vond ze dat niet lekker.. we hebben toen elke avond hetzelfde geprobeerd, zodat ze eraan wennen, en nou vind ze het heerlijk!
Mijn kinderen hebben altijd alles uit potjes geweigerd. Maar gewoon lekker vers, en dan stukjes die ze konden pakken, dat aten ze prima!
Julia weigerde rond die tijd ook haar groente, wat we ook probeerden. Daarvoor at ze het wel! Nu geven we het niet helemaal a la Rapley, maar gewoon in stukjes met een vorkje, net als een boterham. Ze vond een boterham zo leuk, dus hebben we dit op dezelfde manier aangeboden. Nu is het ideaal, want ze kan zo met ons mee eten!!
Probeer inderdaad eens vers bereid (in stukken of geprakt) en blijf het een paar dagen proberen. Kinderen hebben veel tijd nodig om een smaak te gaan waarderen. Zei je nu iets over 'vla'? Als je kindje vla eet dan is het niet heel vreemd dat ze andere dingen niet lekker vindt. Vla is enorm zoet (barstensvol met suiker) en dan steken andere dingen 'vies' af...