Hai dames, Mijn man is aan het afvallen. Ik wil hem graag helpen door suikervrije koekjes te maken of cakes. Ook wil ik producten met minder of geen suiker kopen in de supermarkt. Maar ik heb geen idee wat lekker is. Suikervrije recepten zijn ook welkom. Wie kan mij (of hem) helpen?
Ik maak wel eens wappeltaart. En rijstwafels met een smaakje vind ik lekker. Wil je wel zoetstoffen? Dan kun je met optimel kwark ook lekker kwarktaart maken
Ik zou hem vooral niet te veel koekjes of cake geven. Suikervrij betekend niet altijd weinig calorieën. Als je een hele taart of cake ga maken zal hij toch meer gaan eten dan 1 stukje.
Suikervrij als in helemaal niet zoet, met synthetische zoetstoffen of "suikervrij" als in honing en kokosbloesemsuiker e.d?
Als het kan dan zou ik toch proberen in een andere hoek te zoeken namelijk in natuurlijke producten zoals wat amandelen, dadels, walnoten en stukjes fruit. Banenbrood bakken is ook wel eens lekker, door de bananen en wat dadels toe te voegen wordt het vanzelf zoet.
Lief dat je hem zo wil helpen. Het Internet staat vol met "gezonde" en "suikervrije" cakes en dergelijke, maar die zijn vaak net zo calorierijk. Ik zou oppassen met alles waar ze in plaats van suiker bananen, dadels, honing en dat soort dingen in doen, want uiteindelijk gebruik je dan net zoveel suiker, maar dan in een andere vorm. Ik heb helaas geen recepten.
je kunt beter naar calorie arme hapjes Want van dadels , kokosbloensuiker e.d. blijf je net zo op gewicht. Je kunt af en toe in het weekend 1 stroopwafel eten en daarbij veel komkomner e.d. En bijv. karnemelk bevat minder calorieën dan melk. Een zoetje in de koffie maar niet alles aanzoeten met zoetstof. En Van alles net iets minder nemen. Zo is het volgens mij het best vol te houden.
Je zou eens kunnen kijken naar koolhydraatarme recepten, daar heb je heel veel lekkers tussen zitten! Ook koekjes enz
Voor de caloriën zou ik het niet doen, dat maakt niks uit. Denk dat je eerder gezonde tussendoortjes in huis moet halen: fruit, rauekost (evemet yoghurtdip of hummus), ongebrande noten etc.
Dan zou ik eerder een gekookt ei ofzo nemen. Aan komkommer is niks vullends hoor. Ja op het moment dat je het eet misschien. Maar als je echt honger hebt dan heb je dat een paar minuten later toch wel weer.
Worteltaart Notenzaden crackers eventueel met hele pure chocolade Bloemkoolkoeken De recepten zal je vast vinden als je op deze termen zoekt. Ik en mijn man eten nu ongeveer een half jaar veel minder koolhydraten en dus ook bijna geen suikers. Als je dat eenmaal gewend bent is iets wat je nu ‘normaal’ vind na een paar weken echt heel zoet. Het is ook even etiketten lezen. Aan veel eten wat gezond lijkt wordt best wat suiker toegevoegd. Zo stond ik bijvoorbeeld te kijken van de suiker in gerookte kipfilet... Fruit eten we bijna niet, alleen bosvruchten. Wortelen pompoen zijn bijvoorbeeld, naast banaan, dadels enzo, ook goede alternatieven om iets zoeter te krijgen.
Nou het werkt wel. Als ik trek krijg denk ik altijd... ik eet komkommer. En als ik die komkommer niet wil/geen zin heb, dan heb ik ook niet echt trek. Helpt een beetje om niet te snaaien tussendoor.