Hoe doen jullie dat? Ritme baby met schoolgaande oudere kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door vlinder1981, 16 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hallo
    Hier een mama van 3 kids van 5 en 3 jaar en 8 weken.
    De oudste gaat naar school en waar ik bij mijn oudste twee kinderen altijd heel erg de RRR nastreefde (helemaal wat betreft slaapjes) merk ik dat ik het nu anders in het vat moet gaan gieten.

De jongste krijgt 5 flessen. Rond 8, 12, 16, 20 en 24.
    Overdag nog veel slapen. Maar hoe doen jullie moeders dat met de schooltijden? De combinatie?
    Ben benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vaak slapen in de kinderwagen, ik had kinderen op school en op de psz, het bed haalde ze vaak niet.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn oudste zat 3 maanden op school toen de jongste kwam. Hij kreeg rond 8 uur een fles, zus naar school. Hij sliep tussen 9 en 11.00/11.30 dan moesten we zus gaan halen.Om 12.00 uur thuis om te eten en de fles. Dan brachten we zus om 13.00 uur weer terug en sliep hij van 13.15-15.00 ongeveer en weer naar school en dan weer een fles om 16 uur.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb 4 kinderen, 2 gaan naar school 1 af en toe naar de psz 3 keer per week voetbal 2 keer per week logopedie 1 keer per week zwemles en 1 keer per week majorette

Vanaf augustus is er een continu rooster bij de oudste twee dat scheelt al een hoop

Daarvoor zorgde ik ook gewoon voor rust en regelmaat maar dan in de wandelwagen of draagzak, met een draagjas kon hij gewoon slapen in de zak en hoefde ik hem er niet weer uit te halen om bijv weer de jas aan of uit te doen, in de wandelwagen slapen deed hij ook met regelmaat, ik legde hem dan in een dikke voetenzak ( van koeka) te slapen en kon deze als ik ging zo dicht doen en een deken erover en gaan zonder wakker te maken,

Qua fles doe ik het voor dat ik ga, drinken ze niet moeten ze wachten tot ik weer klaar ben en terug ben van brengen of halen. En bij de sporten blijf ik soms erbij en kan er daar de fles gedronken worden of verder geslapen worden,

Mijn zoon is inmiddels 15 maand en elke zaterdag met wedstrijd voetbal van de oudste slaapt hij op mijn rug in de draagzak voor een uurtje en daarna krijgt hij nog een fles als hij wakker is,

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik begrijp jouw dilemma. Mijn dochter zat net een paar maanden op school toen de jongste werd geboren. Zijn slaap- en drinkmomenten werden aangepast aan haar schooltijden. Het kon niet anders, want zij moest natuurlijk wel op tijd naar school. Je schrijft dat je erg de RRR nastreeft. Het gaat erom dat je een nieuw ritme vindt, aangepast aan de schooltijden. Maar ook dan kun je je uiteraard aan de RRR houden. Juist de schooltijden zorgen voor de regelmaat. Als je dicht bij school woont, kun je de jongste laten slapen in de kinderwagen en dan gewoon naar school lopen. Dan hoef je hem niet wakker te maken.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zoontje is nu drie maand. Ik geef borstvoeding dus ben minder gebonden aan flestijden. Maar hij moet gewoon mee in de maxicosi als ik zijn zus moet gaan halen. Voordeel is wel dat hij daarin meestal goed slaapt, dus als we thuiskomen slaapt hij gewoon nog even zo door in zijn mc in de hal. Dat betekent dat ik dan even rustig naar de verhalen van mijn oudste kan luisteren.

7. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik heb een zoon van 5, van bijna 3 en van 8 maanden. Hier moet de jongste gewoon mee in het schema van de oudste. Dus slaapjes en eten kan niet tijdens ophaal- wegbrengtijden. Gaat eigenlijk super. Soms ecen voeden voor het wegbrengen en soms er gelijk na. Hier doet de speen het ook goed;)

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hier sliep de jongste de eerste maanden altijd in de kinderwagen of draagdoek. Mijn oudste zat toen niet op school maar peuterspeelzaal. plus ik kan niet hele dagen thuis zitten :)
    Naarmate hij ouder werd ben ik zijn slaapjes om afspraken heen gaan plannen.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Kind in de wagen en drinken voor of na het brengen/ophalen.

10. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Bedankt voor de vele reacties! Dat slapen in de kinderwagen is een goeie en helemaal de tip van de koeka zak. Dat scheelt weer wakkermaken en onrust.
    Fles vlak voor wegbrengen en ophalen zorgt weer voor heeeel veel spugen en fles erna is weer onrust omdat hij dan lang moet wachten..... Moet er een beetje handigheid in krijgen maar dat moet nu vast wel lukken.
    Wel fijn om te lezen dat t herkenbaar is 😄

11. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Hier sliep onze jongste toen ook veel in de wandelwagen/box... vanuit de box kon ik m dan ook altijd zo slapend overleggen in de wandelwagen. Als hij net een fles moest hebben terwijl ik naar school moest dan legde ik hem in de maxicosi, een handdoek opgerold zodat de fles daar op leunde en hij gewoon de fles dus kon drinken tijdens de wandeling :D

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    M is net zou oud als je jongste. De eerste fles is behoorlijk wisselend bij haar, tussen 07:00 en 09:00 uur. Nu brengt papa de oudste nog vaak naar school dus maakt dit nog niet veel uit. Als ik over een maand weer moet gaan werken zal ik haar dus wakker moeten maken voor de eerste fles als ze naar het kdv moet.
    's Ochtends slaapt ze weer in haar bed, 's middags in de wandelwagen en haal ik Q te voet op, M slaapt dan heerlijk. Wanneer de middagfles iets later is haal ik Q met de fiets op. M ligt dan in de babyschaal in de fietskar, hier ligt ze iets rechter in dus minder spugen. Dan gaat ze daarna naar bed.

Deel Deze Pagina