Wie heeft er voor hun kind(eren) daar een rekening lopen? Heb even gezocht op de site maar kan het zo gauw niet vinden. Maar zitten daar ook maandelijkse kosten aan? Zou het zonde vinden als dat weer van hun spaarrekening afgaat namelijk. Bedankt vast
Wij hebben die spaarrekening voor ons zoontje vanaf z'n geboorte, en zover ik weet zijn daar geen kosten aan verbonden.
wat ik een nadeel vind aan zulke rekeningen is dat het vrij komt als kind 18jr is. het kind kan dan al het geld opnemen en doen wat ie ermee wilt. Om me heen heb ik trieste verhalen gehoord/gezien van kinderen die va 18jr al het geld opgeblowd, verspoten, opgedronken, weggegeven of vergokt hebben.......
manlief werkt bij de ABN. Er zijn geen kosten aan verbonden en de ouder kan het altijd opnemen. En het kind pas als ze 18 zijn....
Staat die rekening dan op naam van de ouders?? Dan zou je dus vlak voordat het kind 18jr wordt het hele bedrag eraf moeten halen...?? maar dan lever je toch geld in ivm soort boete die je moet betalen...??
Je krijgt geen boete. Alleen mocht je de rekening opheffen voor of op een peildatum dat er weer bonusrente uitgekeerd zou worden (als je kind 5,10,15 of 18 wordt), is het saldo op die peildatum nihil, dan bestaat er dus geen recht op bonusrente. De rekening staat wel op naam van het genoemde kind. Als het geld vrij komt dan wordt het of op de bestaande ABN AMRO rekening van de rekeninghouder geboekt of op een te openen spaarrekening.
Zoals de andere meiden al aangeven, er zijn geen kosten. Heb toevallig van de week de regenboogrekeningen van de meiden opgeheven bij de Rabo, want ze hadden per kind 2 spaarrekeningen, oma en opa hadden bij de Rabo een spaarrekening geopend, omdat manlief daar bankiert, en ik had de bonus sparen van ABN omdat ik daar zit. En vanaf deze week gaat alles officeel over op ABN. Vindt het zelf een hele makkenlijke rekening, hij staat bij mij gekoppeld aan mijn internetbankieren, dus als de kinderbijslag binnenkomt kan ik dat direct overboeken naar de rekeningen zelf. En wil je er een keer geld vanaf halen omdat je iets groots gaat aanschaffen voor de meiden oid, je boekt het over naar je eigen rekening het staat er direct op, en je kan het er zo af pinnen.