Hoeveel was in de wasmachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door TanjaK, 7 feb 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Na heel veel wikken en wegen hebben we een nieuwe wasmachine gekocht, want de als de oude centrifugeerde was het net alsof er een aardbeving was en de wasmachine ging ook regelmatig de badkamer door "wandelen". Volgens de monteur was de reparatie niet meer rendable (150 euro+) en zou ik het ding ook nog eens 14-20 dagen moeten missen, en het was niet iets dat we zelf konden proberen. Zucht, dan maar een nieuwe. Maar waarom is de oude kapot gegaan?
    De man zei dat je nooit moest centrifuren op de max. snelheid o_O en dat de kg wasgoed "nat" gemeten moesten worden. Tja, dus op een programma dat tot 2,5 kilo mag, mogen er ook maar 3 sweatshirts in? Of 3 strandhanddoeken? Want als die water opnemen, worden ze loodzwaar. Even in de winkel nagevraagd en diε zeiden dat het om vochtige was ging, maar op het internet zie ik echt overal "droog" staan. .

Tot nu toe deed ik de wasmachine gewoon "lekker" vol, zonder te proppen, met een handbreedte ruimte als het lakens o.i.d waren en halfvol of minder als het een speciaal programma was.

2. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Wat staat er in de handleiding?

Dus volgens je man moet je eerst je wasgoed nat maken en afwegen wat er in kan?

Ik doen het ook precies zoals jij.

TanjaK vindt dit leuk.
  3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Lekker vol :D anders zou ik nog meer dan de 8 wassen moeten draaien die ik nu al draai.
    En ik heb een wasmachine die toen 300 euro kostte volgens mij en die doet het al een jaar of 8 zonder problemen. Er kan 8 kilo in, ik heb het nooit gewogen, maar die 8 kilo red ik vast met gemak, met droge was.

TanjaK vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    Gewoon vol. Met idd een vuistbreedte ruimte.
    Ik heb echt geen weegschaal naast de machine staan hoor

5. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Onze wasmachine weegt de was. Ik heb met kleding nog ruimte over en met de 60 graden was is de trommel vol en niet te zwaar.

TanjaK vindt dit leuk.
  6. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Volgens mij "moet" je de trommel tot max 80% vullen, dan heeft de was ook de ruimte in de trommel met draaien.
    Dat van het aantal kg met natte was is totaal nieuw voor mij. Maar ik moet zeggen dat ik nooit de was weeg die ik erin doe.
    Wij hebben een trommel voor 10 kg, dus er kan flink wat in.

TanjaK vindt dit leuk.
  7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik doe de wasmachine ook gewoon vol, niet proppen, je moet inderdaad je vuist er boven kunnen houden heb ik altijd begrepen. Bij de programma’s voor minder kilo (die ik nauwelijks gebruik), houd ik aan minder dan de helft vol (aangezien dat gewicht ook minder dan de helft is van wat het normale vulgewicht. Ik weeg de was nooit, ik ben nu wel nieuwsgierig of iemand dat doet trouwens.

TanjaK vindt dit leuk.
  8. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Gewoon vol.
    Niet vol vol.
    Er is nog wel een beetje lege ruimte.

TanjaK vindt dit leuk.
  9. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Te weinig is ook niet goed, is mij verteld, want de wrijving van de kledingstukken is ook nodig om alles schoon te krijgen...
    Ik weeg ook nooit, ik zit meestal op zo'n 80% inderdaad. Ik heb wel eens gehad dat mijn wasmachine een foutmelding gaf midden in het programma. Mijn was bleek te zwaar te zijn, dus ik moest toen alles er kletsnat uit halen want de machine had dus niet gezwierd. Dat was een lading lakens en een matrasbeschermer. Op zich niet slecht, want als hij wel had gezwierd was de lager (of zo?) misschien stuk gegaan door het gewicht...
    Ik heb wel al wat pech gehad met wasmachines, dus sinds een paar jaar lease ik een machine, dan weet ik zeker dat het meteen opgelost wordt als er iets mis is! Voorlopig nog niet nodig geweest, maar ik vind het een fijn gevoel :)

TanjaK vindt dit leuk.
  10. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Hier ook gewoon vol met een vuist ruimte, wat de monteur verteld heb ik nog nooit eerder gehoord.

TanjaK vindt dit leuk.
  11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn wasmachine zit altijd aardig vol. En ik gebruik het ding al bijna 14 jaar. Tot nu toe gaat het goed.

TanjaK vindt dit leuk.
  12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Ik zou sowieso niet steeds de was nat gaan wegen. Het ene kledingstuk houdt ook meer vocht vast dan het andere, dus lijkt me echt onbegonnen werk.
    Ik zou de trommel gewoon goed vullen met wat ruimte over, bovenin.

Mijn wasmachine weegt de was vooraf om te bepalen hoe lang het programma gaat duren. Als hij heel vol zit duurt het programma gewoon langer.

TanjaK vindt dit leuk.
  13. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Ik maak de machine gewoon vol. Heb er nog nooit over nagedacht dat je de was nat zou moeten maken en dan wegen.

Ik ga ervan uit dat als ik een trommel voor 6 kg heb, dat er dan voor 6 kg aan droge was in mag. Doe ik er meer in, dan kan het wel eens problemen opleveren met centrifugeren.

TanjaK vindt dit leuk.
  14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik prop de wasmachine ook gewoon vol, nouja een vuist ruimte laat ik over.
    Als ik de was nat zou moeten gaan wegen, dan zou de wasmachine hier denk 24/7 aan staan. :eek:

TanjaK vindt dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik doe de machine gewoon vol, maar niet te vol. De was moet wel kunnen bewegen.

Omdat nu toch net de machine klaar was heb ik hem even voor je gewogen. Ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig geworden door je vraag.:D
    Het was een was met van alles: hoodies, broeken (geen jeans) sokken, tshirts. Gewoon een volle machine van mijn 8-kilo wasmachine.
    En hij woog nat, na het centrifugeren op 1600 toeren bijna 8 kilo.

TanjaK vindt dit leuk.
  16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Typisch zo´n vent die thuis nooit de was doet. Je wasgoed nat er in, wie verzint het.....

Paardenbloem, Gewooniemand, TanjaK en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Hier sowieso stopt de wasmachine als hij te vol zit. Ik probeer er inderdaad op te leggen dat er wat tussenruimte in zit. Met beddengoed zit je wel al snel aan dat gewicht dus dat zou ik spreiden.

TanjaK vindt dit leuk.
  18. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Mijn wasmachine gaat gewoon klagen als ‘ie te vol is. Ik prop er zoveel mogelijk in en als ‘ie het er niet mee eens is hoor ik het vanzelf wel. :roflmao: Wij hebben een 10kg machine en ik draai 2-3 wassen per dag.

TanjaK en Huismuisie vinden dit leuk.
  19. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier ook gewoon vol met een vuistbreedte er tussen. Wel een aantal keer gehad als ik meerdere jassen er in deed of mijn deken + overtrek dat ie dan te zwaar was. Dan blijft ie vet lang centrifugeren en pompt ie niet af, dus moet ik aan het eind het programma afbreken om hem in twee keer te laten pompen en spoelen. :|

TanjaK en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ik prop hem ook altijd vol. Maar wel gezegd, onze wasmachines gaan nooit heel lang mee:oops:

TanjaK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina