Heb een tijdje getwijfeld of ik dit zou posten. Vind het een beetje voor schut. Hoe en waar maken jullie vrienden? Mijn dochter gaat zelfstandig naar school en ik zit veel binnen ivm de baby. Dus kom niet echt buiten op plekken waar je gesprekken aanknoopt ofzo. Zit soms dagen alleen thuis zonder iemand anders te zien dan de kids,man en mensen in de supermarkt. Laatst sprak een vrouw me aan, die had een kindje van een paar weekjes ouder, super leuk! Maar ik kan niet eens een gesprek gaande houden. Tips?!?
Hier (helaas) ook heel herkenbaar Ik heb al meerdere malen geprobeerd via mama ontmoetings sites contacten te maken, maar het liep altijd op niets uit helaas Ik ga je volgen, ik ben ook wel benieuwd naar tips
Sporten (babyzwemmen, babygym?), buurtvereniging, vrijwilligerswerk op school, ander vrijwilligers werk. Vrienden maak je niet meteen, dat moet natuurlijk worden opgebouwd... en dat doe je vooral door "buiten te komen"
Mijn ervaring is dat echte vriendschappen spontaan ontstaan, daar waar je het vaak niet verwacht. Voor kennissen en contacten zijn activiteiten zoals hobby's of sporten geschikt.
Hier heb je bij cjg dus het cb een mama cafe.. Kun je andere mama's ontmoeten en de kids lekker spelen..
Mijn dochter neemt regelmatig vriendinnetjes mee uit school en heb met 1 moeder in het bijzonder erg leuk contact gekregen. Eerst gewoon even kletsen met ophalen of wegbrengen, uiteindelijk een keer met koffie uitgenodigd en andersom... zo moet het groeien denk ik. Nu doen we veel samen met de kids o.a zwemles elke week. Ook vond ik peutergym een leuke gelegenheid om andere moeders te leren kennen, maar daar is je kleintje nog een beetje jong voor, misschien babyzwemmen? Werk je ook? Misschien een keer buiten werktijd met een collega koffie drinken, merk zelf ook dat je gewoon veel inititief moet nemen hierin als je contacten wilt. Hobby zoeken of sportclub, wat ook wel helpt, maar moet binnen de mogelijkheden liggen dat je op school helpt meerijden naar activiteiten of hulp bieden bij knutseldagen, hier heb ik ook veel contacten met andere moeders aan overgehouden.
Ik werk niet maar heb ook geen hobby's omdat ik fulltime voor 2 kids zorg. Ja heb wel een hobby... shoppen hahahaha Babyzwemmen is inderdaad misschien wel leuk. Ik ga bij mn volgende zwangerschap op zwangerschapsyoga dus dan heb ik 9 maanden om mensen te leren kennen (hoop ik)
heerlijk zo'n opmerking vlak na je bevalling. Hier helaas ook niet zo heel veel vrienden. een club super lieve meiden die ik op dit forum heb leren kennen ( sept. 2008 mama's ) maar helaas wonen de meeste ver weg waardoor we niet zomaar even bij elkaar op de koffie kunnen. Ben toen bij Levi op zwangerschapsgym gegaan in de hoop nieuwe contacten te krijgen.Helaas was alles daar een stuk ouder dan mij, ook in Levi zijn basisschool klas ben ik nu de jongste,dus vind niet zo makkelijk aansluiting. Wel heb ik idd leuk contact met een moeder tijdens brengen en halen, wie weet groeit daar nog wat uit. Heb me een tijdje geleden ook aangemeld op een site waar je contacten voor vriendschap kon maken. Zijn 3 contacten uit gekomen (waarvan er twee ook hier blijken te schrijven ). Met 2 daarvan is het vooral gewoon af en toe een bakkie, kids spelen samen en fb. Maar met die derde heb ik erg leuk contact en doen regelmatig een bakkie bij elkaar.
Ik heb het ook. Ik durf mensen wel aan te speken enz maar durf ze nooit op de koffie te vragen oid.. Het blijft dus steeds bij dat ene praatje op school enz
Ik heb een aantal meiden leren kennen via baby zwemmen. Ik kan ook ontzettend moeilijk een praatje aangaan maar dit waren gelukkig zulke spontane meiden die lekker aan de praat blijven. Het voordeel bij babyzwemmen is dat je het lekker over je kids kunt hebben en dat geeft altijd wel reden voor een praatje. Ook zie je elke week dezelfde mensen wat het ook makkelijker maakt. Eerst gingen we alleen wat drinken na het zwemmen in het restaurant. Daarna spraken we wat thuis af en nu gaan we geregeld zonder de kids even lekker uit eten en ik doe sinds kort een cursus, peuter in zicht, met 1 van de meiden, erg leuk.
Ik ben heel makkelijk in contacten maken, spreek makkelijk iedereen aan, maar ben ook best betrokken op school e.d. (hier brengen ze trouwens hun kindjes gewoon nog wel op de basisschool, zelfs in groep 8 hoor hihi maar goed ik snap dat je daar niet ineens mee kan beginnen nu) Ik praat gezellig op schoolplein, doe dingetjes voor school en PSZ regelen, hier heb je ook inloopochtenden op het CB bureau om andere mensen met kleine kindjes te leren kennen (erg leuk, kost vaak 50 cent per keer ofzo dus dat is voor koekje en thee hihi) Evt op babyzwemmen gaan, peuterdans (doet mijn dochtertje) inmiddels zit ze ook op turnen, onze zoon heeft zwemles dus daar leer je ook mensen kennen, op de sportschool klep ik gewoon met iedereen aan. (zelfs in de super gewoon) Ik denk dat je gewoon los moet laten die angst en gewoon beginnen, kan je zien hoe leuk het is!! En waarom zit je aan huis met een baby, ook die kan heerlijk genieten van wat frisse lucht, goed voor hem/haar en voor jezelf, je kan een loopje maken naar de winkel, bakkerij e.d.
ik ben meteen nieuwsgierig hahaha ik kom eigenlijk uit Elsendorp (echt mini dorp gemeente Gemert) en nu in Helmond..
ik fitness, maar verder dan een praatje komt het vaak niet vrouwen komen bijna altijd met vriendinnen samen en naar mijn idee zijn ze absoluut niet op zoek naar nieuwe contacten
ik heb wel contact met de moeder van een vriendje van mijn zoontje, maar dat is bijna alleen via whatsapp, zodra ik iets in de richting van zullen we eens lekker een bakkie doen zeg dan praat ze snel over iets anders naar mijn idee staat ze er gewoon niet voor open
Misschien via Facebook proberen wat af te spreken met iemand? Ik vind het ook heel moeilijk om iemand op visite te vragen. Denk altijd dat ze niet op mij zitten te wachten. Maar toch een aantal keer de stoute schoenen aangetrokken bij meiden die ik kende van zwangerschapsgym en laatst nog bij 1 die ik al heel lang niet had gesproken. En ze reageren allemaal heel positief. En als je dat dan probeert een beetje bij te houden kun je leuke vriendschappen opbouwen.