wij zijn op zoek naar een naam voor ons derde kindje. Onze twee dochters hebben behoorlijk speciale namen... Wat vinden jullie van MALIKA voor een meisje?
Malika is een Arabische naam, betekend 'koningin'. Ik heb er zelf niks mee, terwijl onze kinderen ook allemaal Arabische namen hebben/ krijgen.....
Heb ik ook. En matika, zangeres... Gek genoeg vind ik de klanken van de lettergrepen wel mooi, maar het geheel niet zo. Het klinkt voor mij als een soort jasperina, jantine, chenene - het is een klank te lang...
Ja.. echt een arabische naam.. Ik zelf vind de naam niet mooi... (Misschien omdat mijn nare tante zo heet.., of omdat ze in de amerikaanse ghetto vaak ook afro amerikaanse meisjes zo noemen.. ).. Maar als jullie het mooi vinden doet dat er natuurlijk niet toe.
Ken een marrokkaans meisje die Malika heet. Geen idee of Malika in de arabische wereld een gangbare naam is. Vind de naam voor een nederlands kindje met een nederlandse achternaam niet mooi.
Leuk als je andere dochters ook aparte namen hebben. Ik had hem eerst gelezen als Mikaila (ik lees nog al snel soms) maar die naam vind ik dan ook wel weer super.