31 weken zwanger en begin te twijfelen.

Discussie in 'Babynamen' gestart door linnywonderbaby, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnywonderbaby

linnywonderbaby Actief lid

11 dec 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    Hallo iedereen,

De naam voor onze 2de dochter staat al vast van toen we 18 weken zwanger waren, de kaartjes zijn gemaakt, en labels van de doopsuiker zijn gemaakt en ik heb zelfs een dure fotokader besteld met de naam van onze 2de dochter in gegraveerd.

Maar plots begin ik te twijfelen aan haar naam, dit omdat ik altijd 'de baby' zeg en haar precies niet aanspreek met haar naam... dit deed ik met mijn eerste dochter niet. Misschien dat ik dat nu niet doe zodat mijn oudste de naam niet gaat verraden aan anderen maarkom.

De naam is L. i. l. l. y (met dubbele L).

Wat vinden jullie van deze naam? is het niet te ouderwets? Onz andere dochter heet O. l. i. v. i. a (sorry de namen even zo gespeld omdat ik heel erg nieuwsgierige familie heb die zeker eens op onderzoek zou gaan naar de namen ;) )

Groetjes

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Tja, of je hem moet veranderen of niet moet je natuurlijk helemaal zelf beslissen... Maar zou het zelf niet meer doen als je de naam al zo lang hebt staan.

Wat ik ervan vind: Het is niet mijn smaak, maar smaken verschillen en dat is maar goed ook, anders zou straks ieder meisje zo heten :p

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het geen ouderwetse naam maar ik vind het ook niet echt mooie/leuke naam :)

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik vind het zeker geen ouderwetse naam. En vind de beide namen super leuk bij elkaar klinken!

5. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Prachtig! Niks aan veranderen L.i.l.l.y is ontzettend mooi en staat geweldig bij O.l.i.v.i.a!!! Het is in mijn ogen absoluut niet meer ouderwets dan O.l.i.v.i.a.
    In de engelstalige landen is de naam Lily juist erg populair, mijn schoonzusje heet Lily en mijn poes Lilith dus het is voor ons jammer genoeg geen optie meer om onze dochter Lily te noemen.

:D

6. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ow en een van mijn favoriete winkels in Mechelen: Welcome | www.shoplily.be

P.S Wat heb je een leuke en mooie blog om te lezen!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Leuke naam en past ook goed bij die van je oudste dochter. Onze oppas heette ook zo (met dubbel l), maar dan met een i op het einde. Zij is Amerikaanse.

Twijfel lekker verder hoor, je hebt nog eventjes voordat je het écht definitief moet maken... zou wel jammer zijn van al die spulletjes die je al hebt met de naam erop :D

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind het mooi bij elkaar passen en zou de naam gewoon houden. Op het laatst twijfel je over alles, fijne hormonen ;).

9. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ik vind Lilly wel een leuke naam!

Ik moet eerlijk bekennen dat wij vorige week met 39 weken en 3 dagen zwangerschap de naam van ons dochtertje hebben veranderd.. Ook geen kleine verandering, van Lieke naar Isabeau..

Ik twijfelde ook te erg over onze naam! Ik ahd ook een kussentje laten maken met de naam Lieke erop! Ik kwam erachter dat iemand heel lang bezig is geweest met het geboortebord, letters van de naam Lieke waren uitgezaagd...

Toch hebben we het gedaan... En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!!!

Overigens is ze nog niet geboren!!!

10. linnywonderbaby

linnywonderbaby Actief lid

11 dec 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    aiai, ja het zullen de hormonen wel zijn, ik ben nu met mijn dochter foto's aan het maken . Heb de naam van de baby op mijn buik geverfd en dan voelt het weer helemaal goed, maar als ik met men man erover praat zijn er die twijfels.

Dank je voor de commentaren, Vlinder ik vind Isabeau ook mooier als Lieke :) Veel succes gewenst met je bevalling!

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lastig hoor!
    of je het uiteindelijk wilt veranderen is helemaal aan jezelf.
    Overigens vind ik jullie namen erg mooi bij elkaar passen hoor!

12. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik was ook erg aan het twijfelen geraakt! Ik zou zeggen: Volg vooral je gevoel .. ook al heb je al dingen met de naam ... het gaat er uiteindelijk om dat het voelt om de naam bij je kindje uit te spreken!

Overigens vind ik ze wel heeeeeeeel mooi bij elkaar klinken!!

13. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind ze allebei heel leuk klinken, gaat prima samen!

14. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Mooie naam en mooie combi met haar zus..:)

15. Mamav2R

Mamav2R Lid

5 jan 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Nijmegen
    Ik vind het een hele schattige, leuke naam! En weet je, je zult totdat ze geboren is altijd wel blijven twijfelen denk ik. Nu is het nog niet definitief en straks wel! Neem je tijd en je kunt altijd nog veranderen want je mag nog even. En dat je al produkten hebt met de naam.. ja daarom ga je toch niet een naam houden die niet goed voelt? Ik vind het een leuke naam maar wat ik vind doet er niet toe, het gaat om jou gevoel.

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik vind L.i.l.l.y. een hele leuke naam. Had 'm zelf ook als optie als meisjesnaam voor deze 2e beeb, maar ik struikel over al die L-en. O.l.i.v.i.a. vind ik ook heel mooi. Is de 2e naam van onze dochter.

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind 'm mwah, maar zeker niet ouderwets hoor! Voor mij is 'ie te Engels.

Olivia vind ik wel prachtig! (Jammer dat vriendlief daar anders over dacht).

Deel Deze Pagina