FB groep? Of is er een andere manier

Discussion in 'De lounge' started by missym, Feb 25, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    #1 missym, Feb 25, 2023
    Last edited by a moderator: Feb 26, 2023
    Hi meiden!

Ik ben al 16 jaar lid hier, BIZAR! Kinderen worden zo snel groot.

Anyway, daar ging deze post niet over haha.

Ik ben in 2022 gestart met mijn eigen bedrijf.

Nu wil ik graag een winactie uitzetten.
    Ik heb al een keer een winactie gedaan via mijn instagram, maar dit zijn al volgers/klanten.
    Ik ben dus op zoek naar een manier waarop ik onbekende vrouwen kan aanspreken.

Ik dacht zelf aan fb groepen, maar ik doe al bijna 10 jaar niks meer op fb en toen dacht ik ineens hé waar ik dit écht kan vragen is op het zwangerschapsforum!

Dus, wie wil er met mij meedenken? Waar zou ik een winactie kunnen doen? Welke fb groep is geschikt?

Alvast bedankt!

Liefs,

Melina

bosi333 likes this.
  2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Met zo’n win actie kan je mensen toch vragen of ze het willen delen. Zo komt het weer bij meer mensen terecht. Facebook heb ik geen idee van, dat heb ik niet;)

3. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Bedankt voor je reactie!

Ik merkte dat delen niet veel gedaan werd. Er heerst natuurlijk nog steeds een taboe op geldproblemen, dat wil je denk ik niet delen.

4. Pompidom

Pompidom Actief lid

Jul 6, 2021
    315
    164
    43
    Female
    Je zou dat op verschillende manieren kunnen aanpakken. Ik denk dat vooral visuele content het goed doet.

- korte video's opnemen (onderwerpen rondom geld)
    - je eigen Facebook pagina
    - instagram en tiktok als je ook een jonger publiek wil aanspreken.
    - Je kunt dan ook een video maken voor de winactie. En daarbij als voorwaarde opnemen dat ze ook x moeten liken of je moeten volgen

Voordeel is dat je de video's kunt hergebruiken. Dus YouTube lange video, daarvan een short maken voor tiktok en Facebook.

5. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Klinkt toch een beetje alsof je je product aan het verkopen bent ;)

liefkleintje, linnim, Jessi79 and 5 others like this.
  6. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Handige is dat je je facebook account kunt koppelen aan insta
    Als je iets plaatst op een insta plaats je het automatisch ook op facebook

Door je berichten goed te voorzien van relevante tags maar ook tags indirect met jouw onderwerp te maken hebben te gebruiken.

Wil je op insta en fb nieuw publiek krijgen dienen beide accounts openbaar te zijn zodat iedereen lid kan worden.

Mbt facebook groepen: hier ken ik er enkele die winacties niet accepteren en je kunt er ook andere reacties van krijgen dan je zelf wilt en wenst.

7. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,495
    8,416
    113
    Als het je puur daar om gaat, dan kun je dit beter plaatsen op LinkedIn, en dan niet als winactie, maar daar zijn echt genoeg mensen vertegenwoordigd die echt weten wie dit goed zouden kunnen gebruiken.

Kolibrie2 likes this.
  8. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    dank je! Denk je via LinkedIn? Ik heb echt een haat/liefde verhouding met LinkedIn, maar ik ga hier even naar kijken!

Ik heb zelf vanmiddag een fb groep gevonden ‘liefdevol ruilen’ daar zou ik het kunnen aanbieden in ruil voor een review! Die overweeg ik ook :)

thanks meiden!

Felice likes this.

Share This Page