Ik werd straks schofterig behandeld in de supermarkt. Ik ga geen klacht indienen omdat ik het de vrouw in kwestie niet moeilijk wil maken en ze ook maar 'slechts' geïrriteerd was omdat ze het druk had, maar ik vond het echt absurd hoe ze deed. Dat je een slechte dag hebt, dat kan en dat mag, maar reageer het niet op een ander af. Dat vind ik zo flauw. Net als een vriend van mij afgelopen weekend; hij gedroeg zich vreselijk en komt vervolgens zijn excuses aanbieden en verteld dat hij een rotweekend heeft gehad omdat hij ruzie had met zijn partner. Ja prima, maar wat heb ik daarmee te maken? Kunnen ze niet gewoon de woede richten op de persoon die het heeft veroorzaakt? Ik bedoel; ik ben soms ook koningin van het slechte humeur, maar ik ga niet een ander een rotgevoel geven omdat ik een slechte dag heb. Ik zou hooguit zeggen: ik zit te chagrijnen *hier en hier om*, sorry, ga maar wat leuks doen en laat mij maar even. Ik heb zo'n hekel aan het gedrag dat sommige mensen vertonen wanneer ze iets slechts is overkomen en de halve wereld maar moet boeten omdat ze een slechte dag hebben. Serieus, chill for a sec en probeer gewoon vriendelijk te blijven ondanks je pesthumeur.
Je doet nu toch hetzelfde hier? 😉 Je ongenoegen uiten omdat een ander je wat aangegaan heeft😆 Tenminste zo zie ik het😯
Nee, ik klaag erover. Afreageren zou zijn als ik nu heel boos of onbeschoft tegen jou ga zitten doen of ergens onnodig een punt ervan maak ofzo... Dat zijn toch echt wel twee compleet verschillende dingen.
Tja het zijn allemaal mensen. Heb liever dat ze het op mij afreageren dan op hun arme kindjes als ze thuiskomen. Kan me er totaal niet druk om maken. Of plaats een opmerking: zowww verkeerde been uit bed gestapt? Of: jij kan wel een wijntje gebruiken geloof ik..
Doet iedereen wel eens. Jij vast ook alleen merk je het zelf niet. Die vriend verdient meer credits. Niet veel mensen bieden naderhand hun excuses nog aan. Hij erkent zijn gedrag, voelt zich l.llig tegenover jou en vindt jou de moeite waard om excuus te bieden en jou beter te laten voelen. Netjes toch?
Kan me niet voorstellen dat je het zelf niet ook ooit doet... In principe doe je hier nu precies hetzelfde!
Het is toch menselijk...en alleen maar goed dat iemand dan komt en zegt: ja sorry maar had ruzie thuis.
Ik vind dat ook vreselijk. Ik zeg altijd slechtgezind zijn doe je maar in je eentje. Volgens mijn vriend, ouders ben ik ook nooit slechtgezind. Dat ben ik soms wel maar daar moet ik anderen niet mee lastig vallen. ik ben dan gewoon wat stiller
Ik ben het met je eens, hoor. Ik vraag me ook geregeld af waarom het nou nodig is om zo te doen. En zeker in een winkel vind ik het niet kunnen. Knap van je dat je niet bent gaan klagen. Ik weet niet of mij dat ook gelukt was!
Nou, ik heb ook niet z'n beste dag vandaag het beïnvloed mijn humeur wel, ben de hele dag down en kan het niet loslaten ..maar afreageren .nee, dat denk ik niet.
Maar dat doe jij dus nooit, dat afreageren? Dat geloof ik dus niet. Volgens mij overkomt dat iedereen wel eens. Als je gewoon een rotdag hebt en er gebeurt net iets wat je er even niet bij kunt hebben, hoe onbeduidend ook, dan reageert iedereen toch wel eens verkeerd? Niet dat het daardoor OK is, maar het lijkt mij iets heel menselijks wat iedereen heeft. Sommige doen het te pas en te onpas, heel vervelend, maar volgens mij is er echt geen mens die kan zeggen dat hij/zij het echt nooit doet, een ander afsnauwen omdat je op andere punten even je dag niet hebt of iets dergelijks...
Ja dat heb ik dus ook. Althans, in reallife. Op een forum achter de computer kan ik soms wel lekker anoniem spuien (en nee, daar bedoel ik niet dit topic mee). Ik ben ook zo'n iemand die uit enorme kwaadheid NIET iets zegt wat ik niet had moeten zeggen of 'het floepte eruit', of 'oeps' ofzo. Natuurlijk kan ik ontploffen, maar alles wat ik zeg meen ik. Op dat moment en de momenten daarna. Maar goed, ik ben bijna niet kwaad te krijgen, dus dat gebeurt niet zo vaak. @Rozemarijke; wanneer ik een rotdag heb, wil ik gewoon zo snel mogelijk de dag doorkomen met zo weinig mogelijk extra bagage. Wanneer er iets gebeurt wat ik er even niet bij kan hebben, dan reageer ik niet. Gewoon echt helemaal niet. Ik doe mijn mond niet eens open. Ik erken het maar ik ga er verder niet meer over in discussie en weiger om te praten op de één of andere manier. Wanneer het echt te erg is, dan zeg ik: oké, hou die gedachte vast - en dan loop ik gewoon midden in het gesprek weg om even een stilteruimte te vinden om mezelf te herpakken. Toilet, kantoorruimte, gang, badkamer, gewoon even 'niks', en dan kom ik er pas weer uit als ik het wel weer kan handelen. Ik vind het niet correct om een ander af te snauwen om de verkeerde reden Dus nee, ik snauw alleen mensen af die dat in mijn ogen verdienen. En niet omdat ik een slechte dag heb. Ik klaag/zeur wel, maar meer in het wilde weg, niet naar iemand gericht en al zeker niet om iemand een rotgevoel te geven. Bwah, ik stond gewoon zo te kijken van: jeetje, jij moet wel een rotdag hebben vandaag... Ik kon het hebben, maar leuk was inderdaad anders. Voortaan als ik bij de kassa sta en er meer dan 2 kassa's zijn, reken ik bij haar collega af
Bij sjacherijnen in een winkel heb ik altijd de neiging om te zeggen : Nou als jij je baan zo erg vindt dan neem ik hem graag van je over! Zou namelijk graag in een winkel willen werken maar ze vinden me te oud (33) Ik heb daar dus een bloedschurft aan. In de winkel ben je netjes en klantvriendelijk daar wordt je tenslotte gewoon voor betaald lijkt mij. Veel meer hoef je in een winkel niet te kunnen 😉
Een wildvreemde, tja dat vind ik ook niet netjes. Maar van een vriend of familielid of bekende zou zoiets moeten kunnen toch? Helemaal met excuses naderhand. Tenminste, dat vind ik..
Van een vriend kan ik het misschien beter hebben. Alhoewel ik dan aan mezelf ga twijfelen en denk dat het aan mij ligt .
Ik doe het zelf ook wel eens onbewust,ik denk dat dit menselijk is en iedereen wel eens overkomt. Mss heb ik het verkeerd maar het valt me ook op dat je iedere dag een ander (klaag) topic probeert te openen. Als ik kijk naar al je geopende berichten gaat het altijd over wat andere "verkeerd" doen,wat je "haat" aan iemand gedrag enz enz