Een 'pillowcase dress' maken, heeft iemand dit ooit gedaan?

Discussion in 'De lounge' started by Inge88, Aug 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    https://www.etsy.com/nl/listing/101955733/girls-pillowcase-dress-black-chevron?ref=related-5

Zie bovenstaande link, ik wil graag zo'n jurkje maken voor mijn dochters. Ik ben best handig met het naaimachine dus ik ga er vanuit dat dit moet lukken. Ik denk dat een patroon niet per se nodig is, heb al verschillende tutorials gezien die er geen gebruik van maken. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik zorg dat ik de juiste maat maak. Heeft iemand daar tips voor?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    kwestie van meten, hoe lang moet hij worden + zoomtoeslag en toeslag voor de tunnel voor het koord. En hoe wijd moet hij zijn, omtrek kind bv x2 of 3

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik wist niet wat het was, maar zag een kussensloop voor me die net zoals een uitgeknipte vuilniszak om een lichaam valt, hmmmm.
    Op google zie ik dat het niet zoveel op een kussensloop lijkt en wel wat modieuzer is, maar waarom die naam? :(

Mijn boerenverstand zegt: pak een jurkje die de goede lengte heeft voor je dochters en houdt die lengte aan (rekening houdend met de hoogte van de schouderbandjes). De breedte wat breder dan een goedpassend jurkje zodat die een beetje wappert?

Share This Page