FBTO is relatief lief voor MMMbabes!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Zo Klingel, da's weer een heeeeeeeeeeeeeeeeel verhaal!
    Je kan er zo langzamerhand je sport van maken!

Ik blijf waar ik nu ben, bij FBTO, ze lijken me daar idd coulanter...en het gaat nog maar over 1 poging, als ik er nu nog 3 in DD ging doen!
    Over dat goedkeuren ben ik niet zo bang voor!
    Ik stap niet zomaar over!
    Ze keuren de AH goed, dus hoef ik daar ook niet moelijk over te doen...

Alleen die combinatie NL/DL snap ik nog niet zo goed, moet dat nog even rustig lezen (nu las ik alles snel en neem ik het niet op!)
    Maar waar het op neer komt is dat je toch sowieso wat bij moet gaan betalen...

Over die combinatie...daar ga ik het dan maar even met vriendje over hebben...anders moeten we schoonvaders auto maar kapen (die heeft lease) en had mijn adjunctdirecteur ook al wel ingelicht dat ik veel naar DD moest. (omdat ik eerst van plan was om daar alles te doen) en zij deed daar absoluut niet moeilijk over!
    Vind het alleen zelf zo'n gedoe...maar ja, als je dat minder kost...dan moet dat maar!

Heb het ondertussen nog een keer gelezen,
    maar F zegt: het kan niet zo zijn dat ze de rekeningen van 2 kanten indienen, dus 1ste fm en van DL en van NL...
    Maar als je dat in NL doet, hoeft DL dat toch ook niet mee te rekenen!?!
    BV: ik doe uitgangsecho en fm's in NL...
    Ik kom in DD voor adviesgesprek, punctie en tp...is wat je dan in DL doet bij elkaar ook al over de €2600?!?!
    Want zoals F zei: DL kan toch niet declareren voor dingen die ze niet doen?!?!

Ach...ik zie het allemaal wel! Zou haast blij zijn dat we er straks vanaf zijn! Dan weet je tenminste dat je alles zelf moet betalen!

Al uitgedacht?!?!

Ik vertrek straks een keer richting mijn ouders, dus als ik jullie weer 'spreek' een hele fijne jaarwisseling!

(krijg net een brief van pleegzorg op de mat...in januari 2010 wordt er een informatieavond gehouden, we krijgen 2 weken van te voren bericht! Spannend!)

Liefs Loesie

2. bloem100

bloem100 Lid

21 okt 2009
    17
    0
    0
    Jeetje het blijft een probleem zeg, met name als zoals jullie je een combi wilt maken.

Hoewel F me ook wel wat lijkt moet je dus weer een verwijziging hebben van de gyn. Of mag het ook van de gyn uit duitsland zijn? Want als het weer van de gyn uit ned moet gebeuren is het wederom een hoop geregel.

En tja die kosten, bij mij weten brengt duitsland standaard 2300 in rekening ongeacht het aantal bezoeken etc.

Neig tot nog steeds naar M maar dat AH!!!!!!!!!

Van Stad heb ik nog steeds niets gehoord.

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @loesie: ho stop, F vergoedt AH ook NIET.
    edoch, de rest van de behandeling tot max NL tarief wel.

@bloem: PB gezien, zoals je ziet :D

@loesie: in het bedrag dat dusseldorf rekent, 2300, zitten de echooos. dat is t irritante.
    eigenlijk zou dussel die stimulatie, indien je hem niet wilt doen daar, van de rekening af moeten halen.
    want nu lopen ze op sommige klanten lekker binnen.

maar idd, 1 poging, we zien t wel toch? en failliet zullen we net niet gaan :p

@bloem: ik ben echt een typisch voorbeeld van mijn sterrenbeeld want ik twijfel nu ook weer. omdat ze me mij menzis kennen en ik helemaal geen zin heb om brieven enzo op te sturen met goedkeuringsaanvragen.

kreeg trouwens ook nog een andere tip, ga ik eens heenbellen.

trouwens M zei wel dat ze een duidelijke stijging naar het buitenland zien. grappig wel.

verzekersmak

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ik heb alles gelezen en wil even reageren op het bericht van klingel dat de cryo's van een poging niet vergoed worden.
    Ze vallen onder de poging van de behandeling waar ze zijn overgebleven.
    Dus worden ze onder die poging vergoed.

Dit is wetelijk bepaald.

fijne jaarwisseling.

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella

lydia, dit geldt voor als je alles in NL doet.
    indien je het in DL doet wordt het NL maximale tarief van (bij icsi) 2680 aangehouden.
    indien je daarboven komt, bijvoorbeeld omdat je uit 1 poging veel cryoos dus TPs hebt, houdt het op na die 2680.

dit heb ik schriftelijk van zowel M als F (als VGZ)

in NL vallen alle TPs uiteraard onder 1 poging, in DL ook, alleen het vergoeden houdt (eerder) op als je in DL bent.

tenzij.... je extra verzorgd 4 bij M bent.

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    check dit dan, van I net geplukt:

een meisje dat het voor elkaar kreeg in NL en DL te mogen zijn bij M:

Gisteren dus met de Menzis gebelt en we zijn flink wat wijzer geworden. We mogen inderdaad geen AH doen omdat de gevolgen niet bekend zijn. Daar wil ik me sowieso eerst nog over laten informeren hoe het zit met de gevolgen. Nu moet je AH ook sowieso zelf betalen dus kunnen we het misschien toch doen.

Het volgende punt wat wij belangrijk vinden was dat de vergoeding aanzienlijk lager zou zijn als we de samenwerking met het UMCG zouden doen. De mevrouw aan de telefoon begreep heel goed dat het erg lastig is om meerdere keren 600 km te moeten rijden voor een echo van 5 min. En of het dan voor ons uitkon was de vraag. Ze zou het gaan berekenen en ik zou erover terug gebelt worden. 10 Minuten later werd ik al gebelt met het antwoord. Als we de echo's hier gaan doen en de medicatie hier in Nederland halen dan blijft er nog € 2300 over voor de punctie en tp in D'dorf. Dat is dus genoeg want dat kost een IVF behandeling daar incl de bloedtesten en narcose. Kortom we krijgen dus alles vergoed!!!

Ik ben erg blij met dit nieuws en zo zie je maar weer dat we toch niet voor niets in extraverzorgende 4 zitten!!!

Ik heb gisteren meteen dr S gemaild om te vertellen dat alles rond is met de menzis en dat we dus kunnen beginnen. Ik werd al meteen door Irma gebelt dat we direct mogen beginnen. dr S was er gisteren niet maar ze gaan maandag even overleggen of ik in het UMCG de uitgangsecho ook meteen mag doen en of het gesprek ( er moet natuurlijk nog wel het ees worden besproken) telefonisch kan of dat we toch voor beiden naar D'dorf moeten. En dan word ik aankomende week gebelt.

Ik heb ook meteen maar het UMCG gebelt of ze de samenwerking nog zien zitten en dat is gelukkig zo!! Dus alles is rond nu!

We hebben besloten om in januari te gaan starten zodat we nu nog even rust hebben. Mijn cyclus is namelijk ook nog steeds in de war dus daar is het ook niet verkeerd voor.

Vandaag kregen we eindelijk bericht van de menzis dat we toestemming krijgen om een IVF/ ICSI poging te gaan doen in Dusseldorf!!!

We krijgen € 5376,40 vergoed!! Aangezien ik de aanvullende verzekering extra verzorgende 4 heb betalen ze tweemaal het nederlandse tarief uit!! Een IVF behandeling in Dusseldorf komt ongeveer neer op ( zeer ruim gerekend) € 4000. Dus als het goed is hoeven we niks zelf bij te betalen. Maar hoe kan het ook anders er zijn nog wel 12 voorwaarden aan verbonden....

De meest belangrijksten zijn:

* Er mag geen assisted hatching worden gedaan. Dit omdat de gevolgen op langere termijn niet wetenschappelijk zijn aangetoond.

* De gehele behandeling moet in Dusseldorf gedaan worden. Dus ook voor alle echo's zal ik daar dan heen moeten. Gaan we wel de samenwerking met het UMCG doen dan zal de vergoeding fors lager zijn.

* Alle rekeningen moeten eerst zelf worden voorgeschoten.

* mochten er zich complicaties voordoen en volgt er een opname dan word dat dus niet vergoed.Want dit zit al bij het gehele bedrag in berekend zeggen ze.

Omdat ik het vooral niet met het laatste punt eens ben ga ik eerst morgenvroeg nog even bellen met de menzis. En dan kunnen we Dusseldorf gaan bellen om ons in te laten plannen.

en nu, oliebollen halen!

7. bloem100

bloem100 Lid

21 okt 2009
    17
    0
    0
    Net reactie van Stad gehad. Procedure aanvragen middels kostenraming, behandelplan etc. Dan gaan ze het in overweging nemen etc. Maar ze geven niet aan wat het bedrag gaat worden indien je de behandeling in duitsland gaat doen. Ja wel weer dat maximaal nederlands marktconform tarief. Dat ken ik ondertussen dat kan dus 2680 zijn of rond de 1700. Dus tja ben niets wijzer geworden. Deze valt dus af, blijft er weinig over....

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    menzis dus? ;)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    QOUTE Loesie
    Wat zou nou een reden zijn voor FBTO om de doorverwijzing goed te keuren!?
    Dat je zoals wij 5 embryo's van goeie kwaliteit teruggeplaats hebben gekregen en dat niks blijft zitten...(daarom AH)
    en dat wij altijd vrij veel cryo's hebben, maar dat die in Zwolle gewoon weg worden gegooid en ze in DD alles invriezen?!?

Liefs[/QUOTE]

Hierover heb ik met mijn nederlandse gyn ook m'n hoofd gebroken.
    Ik zit bij CZ en die schijnen nogal lastig te zijn.
    Ik heb het op principiele redenen gegooid.
    Geschreven dat een cryo leven is en dat wij alles een kans op innesteling willen geven.En dat in Nederland ons deze kansen ontnomen worden.(Komt wel erg gristeluk over he :D)
    Geen woord gerept over AH.
    En wij hebben gelukkig toestemming gehad voor de vorige (mislukte) poging.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    GRRRRRRRR!!!!
    Gisteren ook nog maar ff Menzis gestalkt!!
    Heb m'n papiertje met aantekeningen niet naast me liggen, maar kom jullie later vandaag weten hoe krankzinnig zij zijn!!!!!!

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Schiet dus weer lekker op allemaal??;)
    Dit was voor mij dus de reden om bij CZ te blijven.
    Ik heb netjes bericht gekregen van het bedrag dat ik terugkrijg.
    Is helaas maar 75%, maar dat lag aan mijn polis.(Ze hebben geen contract met Dusseldorf , dus keren ze niet alles uit helaas)
    Heb m'n polis aangepast waardoor ik de volgende poging wel 100% terugkrijg.
    Het is helaas niet dat hoge bedrag zoals bij Menzis, dus als er de volgende keer hopelijk wel een hoop cryo's zijn wordt het nog duur voor ons.
    Maar het feit dat ze bij CZ totaal niet moeilijk doen over de combi Zwijndrecht-Dusseldorf weegt voor mij zwaarder.
    Ik wil gewoon niet voor iedere echo naar Dusseldorf toe en heb verder nooit problemen met CZ gehad.Ik ben het gestress helemaal beu en bij deze verzekeraar weet ik waar ik aan toe ben.
    Dan maar voor al die cryo's betalen, maar geen stress.
    (Wel ff flink afkloppen, aangezien we de volgende poging icsi gaan doen en dit duurder is)

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    *Menzis*

Oke, hier de (on)zin die ik gisteren gehoord heb:

- Voor zowel ICSI als IVF is het Nederlandse tarief 2689. Dus als je in extra verzorgt 4 van Menzis zit, mag je dit bedrag 2 keer uitgeven.
    - De medicijnen komen niet uit dit bedrag en mag gewoon in NL worden opgehaald

Doe je AH, dan wordt 0,0 vergoed.

Dit over het tarief voor IVF heb ik meerdere malen gevraagt, gevraagt of ze het een keer kan navragen, en dit heeft ze 3 (!) nagevraagt en ze bleef hier steeds bij, maar kon mij dit helaas niet per email bevestigen omdat ze met een landelijk centraal systeem werken (?)

Wat een mutsjes zeg! Ze hebben echt geen idee en praten echt onzin. Ik zeg: niet meer bellen met die lui maar alles zwart op wit eisen!!! ;)

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    WHAAA zie mijn banner!!!
    Tis nu nog minder dan 2 weken!!! WHAAAA

Ik begin nu ook ongi te worden dus ik mag hopelijk een goede week na mn intake starten!! Yes yes yes!!

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @maartje: gaat inderdaad lekker snel, SUPERR!

over M: ze kunnen er ws weinig aan doen dat ze niet allemaal alles weten van deze ellendige materie, maar mij is altijd verteld dat voor IVF bijna 1000 minder staat.
    dat kan je ook opzoeken in hun lijst voor DBC's.

over de meds: je moet dus wel een DL receptje hebben, en dan kan je ze in NL ophalen.
    maar als je idd alles in DL doet dan is dat ook geen probleem.

maar die AH is echt uitkijken geblazen. ik denk dat ik het ook niet stiekem ga doen.
    opeens bekropen mij ook twijfels, aangezien er nog niets op lange termijn (ook niet in DL) bekend is met AH
    maar ja, dat geldt haast ook (nog) voor ICSI.. :(

trouwens, ik kreeg een voicemail (!!) van FBTO iets na 1700 (heel slim! als de klantenservice dicht is, qua overstappen op de laatste dag) dat als je AH doet ze NIETS vergoeden.

zouden ze met menzis gebeld hebben ofzo?
    :x

naja. komt goed.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Geen enkele verzekeraar zal iets vergoeden als je AH doet, want dat is landelijk beleid.

Ik vroeg mij wel af: toch AH doen en aan dokter S. vragen dit weg te moffelen uit de boeken???
    Kan de verzekeraar er achter komen als we het handje contantje afrekenen? En moeten we mischien ophouden met hier over DD icm AH te schrijven, mochten de verzekeraars hier toevallig meelezen en denken die KLingel kon wel eens meisje X uit dorpje Y zijn en die Maartje heet eigenlijk bladieblaaa en woont in dorpje Q. En dan stiekem veel werk verrichten om ons te betrappen op AH'en??
    Voorzcithig meiden!!

Ja ik dacht ook zeker te weten dat IVF veel goedkoper is, heb dat ook 10000 maal aan die chick gezegt, maar ze bleef - ook na aanvraag dit zeggen. Ze gaf mij ook een website: Vektis cv - TOG TariefInfo waar ik ook die bedragen kon vinden, maar ik kan niets vinden... Ik ga zo nog wel eens via mijn vriend dokter google zoeken...

Smakje

16. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    #76 klingel, 2 jan 2010
    Laatst bewerkt: 2 jan 2010
    @maartje, daarom moet je hier ook alleen maar feiten bespreken denk ik en geen snode plannen over wegmoffelen ;)

ik zou daar niet aan beginnen trouwens. ik durf ook geen AH meer, misschien zit er toch wel wat in, omdat de langetermijngevolgen nog niet te bezien zijn, er terughoudend in te zijn.

vind eigenlijk die hele ICSI al eng soms, die wordt ook nog maar zo kort gedaan dat de ICSIkinderen nog niet volwassen zijn. om bv te kunnen kijken naar invloed op hun vruchtbaarheid enzo.

over IVF en ICSI: verschilt per maatschappij. ik sprak VGZ, en die vergoedt MEER voor IVF :( hoewel dan nog steeds bijna 1000e minder dan bv M.

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Meiden, hebben we het er nu over dat AH zelf toch niet zo'n goed idee is?!?! Omdat de gevolgen nog niet duidelijk zijn?!?!

Snapte het even niet...
    Als dat zo is, dan gaan we alleen naar DD omdat er dan meer cryo's overblijven...maar ja, da's voor mij ook al heel belangrijk.
    In zwolle verdwijnt alles zomaar!

Ik heb besloten om maar af te wachten wat we vergoed krijgen. Het is mijn laatste poging, dus dat bijbetalen moet dan maar.
    En dan komt het toch op onszelf neer, dus kan er heel lang van wakker liggen, maar dat doe ik niet.
    Ik weet iig zeker dat ik voor acupunctuur beter verzekerd ben bij F dan bij M (voor minder premie) dus dat vind ik ook al heel wat! Ook mijn tandverzekering is nu beter, dus het komt wel goed hier!

Zijn jullie er al uit?!?

Liefs!

Deel Deze Pagina