FBTO zorgverzekering

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlindertje830, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje830

vlindertje830 Actief lid

10 aug 2011
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er hier vrouwen die bij FBTO verzeker zijn,heb gehoord dat deze ook een pretecho vergoeden?

Ook vroeg ik me af of je bij deze verzekering in 2012 je eigen risico in termijnen kan betalen.

Iemand die me hierover meer kan vertellen?

Alvast veel dank!

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik lees mee, sta ook op het punt om naar FBTO over te stappen.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja het klopt dat er 1 pretecho tot 100 euro wordt vergoed, een tijdje geleden was hier iemand die dat had laten doen.

Over het eigen risico in termijnen betalen weet ik niet, ik krijg altijd gewoon een acceptgiro die volgens mij binnen 14 dagen betaald moet worden maar dat zijn in de regel altijd kleine bedragen, bijvoorbeeld van de bloedtesten (30 euro ofzo).

4. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Ik heb het net ook uitgezocht en wat ik uit de polisvoorwaarden begrijp is dat ze een vrijwillige nekplooimeting vergoeden. En dit noemen zij een pretecho (raar woord hiervoor). Maar misschien moet ik fbto eens bellen om te vragen hoe ze dat nou precies bedoelen, maar ik ben bang dat als ik de rekening van de 'echte' pretecho uiteindelijk toch zelf moet betalen....

En over dat eigen risico: dat zegt me niets ik. Ze berekenen het overgebleven eigen risico aan het eind van het jaar en de een moet dan nog de volledige €220 betalen (dat wordt volgens mij het eigen risico in 2012) en de ander €0. Maar of dat dan nog in termijnen betaald kan worden weet ik niet, heb er niets over gelezen eigenlijk.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Huh Lilli, nu begrijp je het eigen risico verkeerd hoor. Als je het niet hebt opgemaakt, hoef je het niet te betalen aan het einde van het jaar (gelukkig niet!) . Zodra je kosten maakt die onder het eigen risico vallen moet je die voldoen en wat overblijft, blijft over.

6. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Over de vergoeding v.d pretecho: FBTO vergoedt de kosten van één prenatale screening of nekplooimeting op eigen verzoek tot maximaal € 100,- per zwangerschap.

Ik heb FBTO hierover gebeld en als je bijvoorbeeld een 3D echo laat maken, moet je de rekening hiervan opsturen naar FBTO en krijg je deze echo vergoed, tot 100 euro.

7. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik heb FBTO en heb een pretecho pakket genomen voor 160 euro bij baby vieuw in Zoetermeer hiervan kreeg ik 100 euro vergoed van de zorgverzekering zo hoef ik maar 60 euro te betalen voor 2 dvd's en foto's ook voor de 3/4 d echos

8. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Eylem: oeps, dat is ook zo, ben helemaal in bonen hahaha. Tot die €220 moet je het zelf betalen, wat je daarboven komt niet meer. Thanks!

En 2 verhalen over de vergoeding van een pretecho dus, dat is fijn om te horen! Misschien dat ik dan toch nog een 3d echo laat doen ergens in januari :)!

9. vlindertje830

vlindertje830 Actief lid

10 aug 2011
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie's.

Ik sta er alleen voor in deze zwangerschap en zou heel graag een 3d echo willen laten maken maar ja die 100 euro kan ik nou wel beter gebruiken.
    Toen ik hoorde dat fbto deze vergoed denk ik erover om over te stappen,zodat ik toch een 3d echo kan laten doen. En na het vergelijken ben ik ook goedkoper uit bij fbto.

10. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik ben ook overgestapt naar FBTO voor 2012. Ze zijn goedkoper dan de andere omdat ik mijn eigen modules kan kiezen.
    De module voor gezin vind ik erg goed. Vooral die pretecho was een leuke verrassing.

Het enige jammere vind ik dat ze geen zwangerschapscursus vergoeden. Maar daar kom ik ook wel weer overheen.

Ik hoop dat ik in de loop van volgend jaar nog steeds tevreden ben. ;)

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Weet iemand hoe je kunt doorgeven dat je zwanger bent en hoe je het kraampakket aanvraagt? Heb nu twee keer gebeld met FBTO, maar krijg geen duidelijk antwoord.

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
  13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Heb ik geprobeerd, maar kwam niet verder, krijg foutmelding.

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    o dan weet ik het ook niet. Je zult dan toch via de telefoon het moeten aanvragen. Anders weet ik het ook niet.

15. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Kraampakket
    [FONT=&quot]Vanuit uw aanvullende module Gezinsplanning heeft u recht op een kraampakket. U kunt het kraampakket op de volgende manier aanvragen vóór de 6e maand van de zwangerschap:[/FONT]
    [FONT=&quot]· via internet: [/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot]www.kraampakket.nl/fbto[/FONT][/FONT]
    [FONT=&quot]· telefonisch via Natalis: (036) 535 34 90 [/FONT]
    [FONT=&quot]· via e-mail:[/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot]aanvraag@natalis.nl[/FONT][/FONT]

Aanvragen via internet werkt nog niet, heb ook gebeld met FBTO maar het systeem is nog niet ge-update....

Ik heb een mailtje gestuurd naar natalis voor de aanvraag met daarin mijn gegevens (dat adviseerde ze mij bij FBTO) en anders moet je even wachten, todat je het wel online kunt invullen...

16. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik heb hem uuh bijna 2 maanden geleden? via internet aangevraagd en kreeg vorige maand een brief en een zwangerschapsdagboek van ze dat het goed was aangekomen :)

17. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik heb vd week gebeld naar natalis en de dag erna lag het 9 maanden dagboek van pauline oud in de bus.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik zit ook bij FBTO, vorig jaar ook al. Na het aanvragen van mn kraampakket had ik dezelfde week geloof ik nog het 9maandendagboek in huis.
    Heb ook een 3D pretecho laten maken en kon inderdaad zo digitaal declareren en heb de 100 euro terug gekregen.
    Ga in februari nog een bv cursus/voorlichting volgen, die vergoeden hun ook.

19. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb gisteren een mail gestuurd naar Natalis, ben benieuwd...

Deel Deze Pagina