Feb. 2011 begonnen met Clomid, wie ook?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sonneke, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shanny: Ja dat is inderdaad ook wel zo. Ik ben ook benieuwd hoe het is om straks zo vaak voor een follikelmeting te moeten.
    Dan beheerst het natuurlijk een groot deel van je leven...
    Je moet er dan wel mee bezig zijn.

2. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Klopt, Sonneke. Hoe intensiever, des te meer je er wel mee bezig zal moeten zijn. Werk jij ook als ik vragen mag?
    Ik heb tot nu toe weinig follikelmetingen gehad, dus hoefde ook nog niets te vertellen op het werk. Ben bang dat ik toch wat zal moeten verzinnen als ik wel vaker moet komende maand. Ben niet echt van plan mijn baas over dit alles in te lichten. Hoe denken jullie daar over?

3. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shanny: Ja ik werk fulltime als verpleegkundige. Dus wat dat betreft zou ik wel even tussendoor naar beneden kunnen. Of aansluitend aan mijn dienst een echo plannen. Hebben jullie trouwens ook 's middags wel eens een echo gehad. Want ik belde om af te spreken en ze had nog tussen 8.30 en 9.45 uur vrij.
    Ik heb ook geen idee om de hoeveel dagen je een echo moet hebben...

Groeten Sonneke

4. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor mij wordt het ook steeds lastiger op het werk...vorige ronde heb ik zo'n 5 of 6 echo's gehad. Iedere keer 's ochtends om 8.45 uur. Ik heb een leidinggevende functie en ook vaak afspraken buiten de deur, dus tot nu toe heb ik nog wel iets kunnen verzinnen. Dat houdt een keer op. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de bijwerkingen van de Clomid. Ben nogal gevoelig voor acné.

5. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @Sonneke
    Wat handig dat je zelfs IN het ziekenhuis werkt! :p
    Idd makkelijk te plannen dan. Ik heb tot nu toe op wisselende tijden echo's gehad, ook een paar keer in de middag. Frequentie is per situatie verschillend denk ik. Sommigen hebben vanaf dag 12 om de 2 dagen een echo om de groei van de follikel goed te volgen. Zal bij mij komende maand ook zijn.

@Zazu
    Ik heb dus ook een baan met veel afspraken buiten de deur, maar het houdt een keer op ja.
    Hoop dat je geen last krijg van acne. Ik ben er zelf ook gevoelig voor en heb tot nu toe nergens last van. :)

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Shanny: Ja dat is inderdaad super handig. Behalve als ik daar in de wachtkamer zit. Ik was de vorige keer echt bang dat iemand mij zag zitten!
    Jeetje om de 2 dagen! Dat word echt lastig ja als je elke dag van de week moet werken!

@zazu: Is dat acnee ook een bijwerking van de clomid of meer van de PCOS?

7. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sonneke, ik heb geen PCOS. Dat betekent toch dat je geen eisprong hebt? Ik slik Clomid, omdat wij na twee jaar zelf proberen in aanmerking komen voor IUI. In het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben, hebben ze een voorkeur voor IUI met milde hyperstimulatie, omdat is aangetoond dat het slagingspercentage hoger zou zijn.

@MwMariska, Ik heb inderdaad ook gelezen dat 50mg de aanvangsdosis is. Afgelopen maandag heb ik uiteraard meteen aan de gyn gevraagd hoe dit precies zit. Zeker vanwege de teleurstelling van overstimulatie. Zij gaf aan dat 50mg de aanvangsdosis is voor vrouwen zonder eisprong en 100mg voor vrouwen met. Wel vertelde ze dat het per individu altijd een beetje proberen is hoe het lichaam erop reageert. In mijn geval te heftig, waardoor ik nu alsnog 50mg ga slikken. Er zijn echter ook vrouwen die bijv. bij 150mg geen overstimulatie hebben.

@Shanny, ook ik had in de eerste ronde een startecho op dag 3 en een eerste follikelmeeting op dag 11. Helaas was dat ook meteen de laatste en moet ik nu wachten op mijn menstruatie.

@Zazu, wij hebben twee jaar ons mond gehouden, maar sinds we weten dat we met IUI gingen beginnen en ik ook medicijnen zou gaan slikken, hebben we het aan onze ouders, vrienden en collega's verteld. Ik vind het fijn om er nu over te kunnen praten en op het werk hoef ik niet te stressen als ik weer eens weg moet voor een echo of iets dergelijks.

8. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Zazu en Sonneke, hoe ist inmiddels met de bijwerkingen? Niet al teveel last hoop ik..

9. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Hallo meiden,
    Mag ik ook mee praten? Ik begin de 27ste met Clomid. Wij zijn nu bijna 1 1/2 jaar bezig om zwanger te worden en nog steeds niet gelukt. Alle onderzoeken waren bij ons beide goed, het is dus niet duidelijk waarom het niet wil lukken. We gaan dus starten met 100 mg Clomid icm Pregnyl ivm IUI. Dag 3 t/m dag 7 Clomid gebruiken en dan dag 10 een uitgangsecho.
    Erg spannend allemaal.

Ik lees dat jullie gelukkig niet zo veel bijwerkingen hebben, hier ben ik namelijk wel bang voor. Acne, is dat ook een bijwerking? Ik hoop het niet, heb hier namelijk al last van en hoop niet dat dat erger gaat worden. Merk nu wel dat als mijn menstruatie moet komen dat het sowieso erger wordt.

Wij hebben het wel al aan wat mensen verteld. Een aantal van mijn collega's weten het, mijn leidinggevende en mijn ouders. De ouders van mijn vriend weten het nog niet maar wij willen het ze binnenkort wel gaan vertellen. Ik ben ook fulltime verpleegkundige en kan dus vaak ook tussendoor naar de gyn en voor echo's, ook met de onderzoeken. Ik vind het heel prettig dat mijn leidinggevende op de hoogte is zodat ik maar hoef te zeggen wanneer ik naar de gyn moet en ik kan gaan. Anders moet je zo stiekem doen en dat hoeft nu dus niet.

10. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom nienke!

@Shanny
    Bijwerkingen die ook in het begin wel wat had zijn hoofdpijn en 'snachts opvliegers. Dit lijkt minder te worden vanaf gisteren (4e dag). vandaag nog 1 x clomid en dan afwachten....

Ik denk dat ik mischien vanaf ma/di toch ovulatie testen ga doen, ben eigenlijk wel erg benieuwd!

11. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Hi Sonneke!

Slik jij Clomid vanwege PCOS? Ik heb dat wel en heb de eerste cyclus met Clomid ook ovutestjes gebruikt. Ze waren toen steeds positief, waardoor ik dacht dat de boel had aangeslagen. Helaas was niets minder waar... blijkt dus dat je met PCOS vrijwel altijd een positieve ovutest hebt door de afwijkende hormoonwaarden en dat dus niets zegt over een eventuele eisprong. :(

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Shanny,

Ik en de gyn denken wel dat ik PCOS heb ja. Heb al wel eerder ovu testen gebruikt en waren toen niet altijd (vet) positief. Dus ik dacht mischien dat door die clomid ik nu wel echt positief heb. En ik heb van clear blue die met de smiley's.
    Tja ik weet het ook niet. Mischien maar even afwachten nog...
    In ieder geval bedankt voor je tip.

Groeten Sonneke

13. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Hmm.. waarom waren ze eerst niet (vet)positief dan? Betekende dat dan dat je geen eisprong had? Als dat het geval is kan Clomid er inderdaad wel voor zorgen dat je duidelijker test. Maar wees er dus behoed op dat het een vals positief resultaat kan geven. Scheelt je de teleurstelling die ik wel (zwaar!) had..

14. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    #wachtweken vallen me zwaar trouwens... :( IK WIL TESTENNNN!! :p

15. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Shanny,

Ik had van die dip sticks en die gaven vaak licht positief aan. Dus dan was het 2e streepje lichter. Op het moment dat ik een donkere streep had dan deed ik de clear blue testen. Dit heb ik de laatste maand gedaan. Mijn cyclus duurde toen 86 dagen.
    Toen kreeg ik een smiley en 14 dagen later kwam mijn ongie.
    heb jij ze ook gebruikt? En waren ze bij jou altijd positief? Wat voor soort had jij?

Groeten Sonneke

16. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Spannend Shanny! Duimen draaien!

Ik heb ook twee rondes achter de rug; 50 mg en 100 mg.
    Ik moet nu eerst ongesteld worden en dan beginnen met 150 mg! Hopelijk slaat deze wel aan. Vind het weer spannend hoor!

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Shanny,

Wanneer kun je testen??? Heb je na 18 feb. geen meting meer gehad?
    Heb je wel bloed laten prikken om te kijken of je een eisprong gehad hebt.
    Als ze hoe groot zijn zullen ze moeten gaan springen??

Groeten Sonneke

18. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @Sonneke
    Ik gebruikte de ovutesten van Kruidvat, en die waren dagen achter elkaar positief terwijl bloedtest uitwees dat ik duidelijk geen eisprong had gehad. Na 18de geen meting meer gehad, omdat op die dag uit bloedtest al bleek dat ik binnen 12u een eisprong zou hebben. Mn NOD is 4 maart.
    Volgens mij is de gemiddelde grootte van een follikel tussen 18-20mm als het springt. Bij mij groeiden ze dus lang door, maar dat was niet erg volgens de gyn.

@xLovely
    Erg spannend ja! Ik hoop dat 150 bij jou ook aanslaat!

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Shanny,

Spannend! Het wachten duurt inderdaad wel lang ja! Op welke dag van je cyclus had je deze follikelmeting?
    Ik krijg mijn 1e a.s donderdag 3 maart op CD 12.

Die ovutesten van kruidvat zijn volgens meiden hier op het forum ook niet zo betrouwbaar begreep ik. Ik heb ze zelf nooit gebruikt hoor.

Succes met wachten! Ik wacht met je mee...

20. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @Sonneke
    Nou.. het liep eigenlijk wat anders dan normaal. Op dag 21 liet ik bloed prikken. Dag 29 moest ik naar de gyn voor de uitslag daarvan en reguliere voortgangsbespreking. De gyn bracht me het slechte nieuws dat ik weer geen eisprong had gehad. Maar omdat ik aangaf dat ik veel pijn had in mijn onderbuik heeft ze voor de zekerheid even gekeken, en jawel: daar zag ze twee joekels van follikels zitten. Voor de zekerheid moest ik nog wel even bloed prikken, want het hadden ook extreem grote cystes kunnen zijn. In de middag belde de gyn om te vertellen dat het wel degelijk eitjes waren en aan de progesteronwaarde kon ze bepalen dat binnen 12u mn eisprong zou zijn. :)

Deel Deze Pagina