Feb. 2011 begonnen met Clomid, wie ook?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sonneke, Feb 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Shanny
    Wat goed en wat een geluk dat je dat gezegd hebt. Anders had je mischien primolut of provera gehad om weer opnieuw te beginnen.

Groeten Sonneke

2. zazu

zazu Actief lid

Dec 5, 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Paar drukke dagen gehad, vandaar dat ik even niet geweest ben. Inmiddels 3e dag Clomid. Tot nu toe nauwelijks bijwerkingen gelukkig!

3. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

Jan 18, 2010
    1,537
    0
    36
    Hallo dames,

Gisterochtend de eerste tabl. Clomid gehad en had vannacht toch darmkrampen. Heb ongeveer een uur op de wc gezeten. Pfff.. Net toch maar even de gyn gebeld en het kon door de Clomid komen en er heerst griep. Maar ik moet er gewoon mee doorgaan. Ben echt bang dat ik het straks weer heb. Het was echt verschrikkelijk pijnlijk, veel erger als een buikgriepje. En nu maar hopen dat het doet wat het moet doen en dat we kunnen beginnen met IUI over 2 weekjes ongeveer.

4. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18

Inderdaad, was ook wel blij verrast!
    Was wel fijn eens goed nieuws te horen bij de gyn. Hopen dat dat zo blijft.. :)

5. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Heb de 3e cyclusdag oestradiol moeten laten prikken. Deze uitslag was < 100.
    Weten jullie wat dit betekent. Volgens het lab is het een normale uitslag. Maar wat kan ik daaruit opmaken?
    Wel of geen PCOS?

Groeten Sonneke

6. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    Hoi Sonneke,
    Bij mij zijn een aantal maanden geleden ook allerlei bloedtesten gedaan, waaruit bleek dat ik PCO heb. Weet helaas niet wat bij mij de hormoonwaarden precies waren, dus kan je niet helpen. Googlen leverde ook niet echt veel info op..

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Vandaag mijn 1e follikelmeting gehad. Ik vond het best spannend omdat dit ook mijn eerste inwendige echo was.
    Maar ik vond het alles meevallen.
    Mijn baarmoeder zag er normaal uit en aan de linkerkant zat een eitje :)
    Hij was nu op CD12 13,5 mm.
    Ze dacht dat hij waarschijnlijk dit weekend zal springen...
    Ik moet nu ovu testen doen om te kijken of hij springt en a.s maandag een 2e follikelmeting!
    Spannend! Maar ben heel blij dat mijn clomid 50 mg heeft aangeslagen!

@shanny: ik zie dat de uitslag van het zaad niet goed was! Echt balen zeg! Nu word er gekeken of IUI een optie is of begrijp ik het verkeerd?

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ben net terug van de echo.
    Eitje staat op springen 22,5 mm!!
    Baarmoederslijmvlies is mooi dik.
    Gyn heeft meteen een samenlevingstest gedaan....
    Deze was helaas niet goed. Er waren geen levende zaadcellen gevonden.
    Hebben jullie hier ervaring mee en weten jullie mischien of hier iets aan te doen is??
    Volgende week bloed prikken om te kijken of de eisprong goed was en 24 Maart heb ik een bel afspraak met de gyn om te kijken hoe verder.
    Wachten wachten en nog eens wachten. Verschrikkelijk he!

Groeten Sonneke

9. zazu

zazu Actief lid

Dec 5, 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Sonneke Pfff...wat een dubbel nieuws. Ik ben superblij voor je dat je zo'n mooi eitje hebt! Woouw!! Ik heb geen ervaring met samenlevingstesten. Wel heb ik een tijdje terug op een ander forum gelezen dat iemand ook een negatieve samenlevingstest had en toch zwanger was!! En ik heb gelezen dat sommige ziekenhuizen er daarom voor kiezen om die testen niet uit te voeren, omdat ze niet 100% betrouwbaar zijn!

Ik mag morgen weer, spannend! Heb alleen het idee dat ik een vaginale infectie heb....weet iemand of dit kwaad kan?

10. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zazu: Spannend, morgen is dan je 2e FM of niet. Wij hebben op ander forum ook al gekletst dus weet even niet meer hoe ver je was met FM en of je een eitje had.

Wat betreft die samenlevingstest heb ik ook gelezen dat het niet 100 % betrouwbaar was. We zullen wel zien ik reken nu in ieder geval niet op een positieve test.
    Maar gaan natuurlijk nog wel flink klussen!

Groeten Sonneke

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    Hallo,

Heb jullie forum een beetje gevolgd en dacht zal eens een berichtje plaatsten. Ik zit nl ook wel in een soortgelijke situatie.
    Aug. 2010 ben ik gestopt met de pil waarna ik geen menstruatie meer kreeg. In jan. 2011 ben ik doorverwezen naar de gyn. die heeft een inwendige echo gemaakt en zei dat ik pcos heb, heb alleen helemaal geen pco kenmerken, maar goed er was wel duidelijk de "kralenkrans" te zien. Toen heb ik provera gekregen om een menstruatie op te wekken en ben ik gestart met clomid50. Helaas waren er geen eitjes die gingen rijpen dus heb net weer een kuur provera achter de rug. Vandaag begint mijn menstruatie al op gang te komen dus ik kan weer bijna gaan beginnen met een nieuwe ronde clomid100. Hopelijk heeft deze wel effect.. 15 Maart krijgen we de uitslag van mijn bloedonderzoek op CD3 van de vorige keer en dan krijgen we ook de uitslag van het zaad van mijn man. Spannende tijd dus weer!

Iedereen heel veel succes deze ronde!!

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijn86:Welkom op dit forum, Inderdaad we zitten allemaal in dezelfde situatie. Het word een spannende tijd ook voor jou met het zaadonderzoek.
    Bij mij hebben ze geen start echo gedaan dus kunnen nu nog niet echt met zekerheid zeggen dat ik pcos heb.
    Mijn bloeduitslagen waren ook niet afwijkend.

We wachten maar weer af,

Succes dinsdag! en de komende tijd!

Groeten Sonneke

Share This Page