Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Pendrag zo is het, als je het niet meer trekt dan lekker stoppen. Bij mij gaat alles goed behalve het kolven moet ik nog een handigheid in zien te krijgen maar dat komt vast ook nog wel.

Brenda, zou het zo zijn, dus vanaf zaterdag heeft Rik geen huiluurtje meer dan, ben benieuwd hahah het zou wat zijn als het echt zo is. Gisteren leek het ook al veel minder te zijn. we zullen zien

2. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik had hier te vroeg gejuicht, heeft hele middag af en aan gehuild.....
    gaat nu weer ff beter.

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Heb ook eens een paar foto's in het album gezet :)

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Judith75: Daan mag 6 voedingen per dag, maar meestal wil hij er 7. Overdag leg ik hem daarom wat vaker aan, want dan slaapt hij 's nachts beter door.

@Jodi en Marjanne: Tegelijk met je zus bevallen, dat is speciaal zeg. Allebei gefeliciteerd! Leuk artikel, en jullie staan echt stralend op de foto's met jullie kindjes!

@Zeeuwsmeisje: Ik mis het zwanger zijn ook niet, vind het veel leuker dat het resultaat nu naast me ligt in zijn wiegje. En ik ben ook blij dat ik van de pijn in mijn ribben, het maagzuur, en dat ontzettend logge lijf af ben.

@fredje8: Hoezo kun je niet langer dan ff van huis als je borstvoeding geeft? Ik vind dat het juist meer vrijheid geeft, want je hebt de voeding voor je kleintje altijd bij je. Ik heb via www.prettymum.nl een paar voedingsshirts besteld waarmee je niet gelijk half in je blootje zit als je borstvoeding geeft. Die wil ik gaan gebruiken als we eens ergens heen moeten en ik daar 'op locatie' moet voeden.
    Kolven gaat goed, eerdaags moeten we wel proberen of Daan de flesjes moedermelk wel accepteert. Anders houdt het natuurlijk ook op.

@Brenda77: Wat een schattige foto's van Lara!

Groetjes, Wendy

5. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    wenniepennie, wij zijn vanaf de derde week begonnen met iedere week 1 flesje voor Rik (borstvoeding) hij pakt dit goed. Drinkt er netjes uit. En ik vind het niets om in het openbaar te gaan zitten, zal wel wennen zijn. Volgende week beginnen we met de shantala massage dan zit er altijd een voeding tussen, dus dan zal ik ook borstvoeding geven in het openbaar, maar zal wel een hele opgave voor mij worden.
    liefs fredje

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Das gewoon een kwestie van handigheid hoor... Ik ga altijd gewoon met mn rug naar de drukte zitten, zorg dat ik een spuugdoek ofzo bij de hand heb. Ik maak mn bh vast los mt mn shirt er nog overheen dan leg ik Gobe goed met zn hoofd voor mn borst, shirt omhoog en klaar. Evt. leg ik een spuugdoek erover maar meestal zit mn kleding zo dat er niks te zien is. Ik heb idd ook 2 bv-shirt, nog van mn eerste toen was ik ook bang om half bloot te zitten maar met gewone shirt zie je ook niks hoor.

Wat ook kan is een topje aan doen (met spaghettibandjes ofzo en daarover een shirtje en dan doe je je top naar beneden trekken en je shirt schuif je naar boven.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier nog steeds maatje 1. Morgen weer nieuwe luiers kopen. Denk nog maar een paar pakken maatje 1. Jarissa was bij de laatste keer wegen (afgelopen maandag) 7 pond. Dat scheelt dus nogal wat met Mick.

In slaap vallen in de wieg vindt Jarissa overdag nog wel eens moeilijk. Soms valt ze na het drinken bij het laten boeren al in slaap. Als ik haar dan verschoon, wordt ze daar wakker van en dan valt ze niet zomaar alleen in slaap. Ik laat haar dan nog even lekker bij mij of blijf bij haar als ze in de wieg ligt. Ik denk dat het alleen in slaap vallen nog wel komt. Ze is ook nog maar 2 weken oud.

Vanmiddag ook een heerlijk stuk gelopen. Was zalig met dit weer zeg. We zijn anderhalf uur weggeweest. Een hond mee: die is te dik dus we gaan lekker samen afvallen!

Wat voeden betreft: ik vind persoonlijk BV veel handiger. Als je een beetje oplet is er niet bereveel zichtbaar en je hebt het altijd bij de hand zonder gedoe. Dat is het enige waar ik nu met FV tegenop zie: een tas met spullen mee, waar kan je je water opwarmen, en wat dan als het weer te heet is. Lijkt me veel meer gedoe.

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    hallo meiden,

wat een heerlijk weer was het vandaag!
    ben voor het eerst met Sofie en mijn vriend Arnaut naar buiten geweest, naar de H&M (heb nu jurkjes!) en gelunched op terras, en naar de supermarkt. misschien beetje veel voor Sofie want daarna beetje huildag met fveel drinken (misschien ook eerste regeldag?).

Even vraagje aan jullie (ga hem ook bij de Kraamhulp stellen) maar heeft één van jullie misschien ook uitslag gekregen? Heb nooit wat maar nu is mijn hand dik en rood en het jeukt? Misschien hormonen, hoop niet dat het met de bloedtransfusie te maken heeft...... Dus als iemand iets weet hierover, graag!(ben ook bang dat Sofie het krijgt) :cry:

Groetjes van een vermoeide maar blije Lisette

9. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    ik heb inderdaad ook last van uitslag op de bovenkant van mijn handen,
    maar ze zijn niet rood en dik wel kleine bultjes,jeukerig en erg droog..
    Vroeg me ook al af hoe het kwam, dacht eerst door het infuus maar dat was maar aan 1 hand, misschien door een verzorgingsproduct van de kleine of door het veel vaker wassen of het zijn de hormonen ...

10. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Heh, dat heb ik ook......
    dacht zelf dat het kwam omdat ik nu veeeeel vaker mijn handen was. (oa met zeep uit kraampakket)
    wou al andere zeep gaan gebruiken

11. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Rik heeft al drie weken maat 2 aan, zit veel lekkerder bij hem dan de 1. Hij weegt inmiddels ookal 4870 gram, ja mama heeft slagroom hihihi :)
    Voor de nacht heb ik ook van pampers die flexible of zoiets in ieder geval voor dag en nacht een groen pak, ik heb het idee dat die meer opneemt en aangezien hij soms doorslaapt is dat toch wel lekker voor hem.

Hoe is het gisteravond en vanmorgen met iedereen gegaan. Hier lekker rustig. Hij heeft van 5 tot half zes gejengeld en daarna lekker in slaap gevallen. Toen om half 8 lekker in bad gedaan, fijn om te zien hoe hij dan helemaal ontspant alle ledematen. heerlijk. Vanacht is hij toch weer om drie uur gekomen en vanmorgen om kwart voor zeven. Nog even volhouden en wie weet kunnen we binnenkort doorslapen. Vanmorgen weer gekolfd Rik aan de ene borst en kolf apparaat aan de andere, toen kreeg ik wel 50 cc melk, ga het straks dus maar weer proberen want zo kan ik misschien een voorraadje aanleggen, want de vijf weken zijn zo om, voordat we weer moeten gaan werken.
    liefs fredje

12. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hallo februarimama's

moet even wat kwijt, heb net iets heel naars meegemaakt.

in week 20 van mijn zwangerschap waren we al begonnen om kinderopvang te regelen, omdat ik stewardess ben was het belangrijk dat de oppas flexibel was. uiteindelijk vond ik een gastouder, deze werd in december officieel een kinderdagverblijf dus hadden we nog geen contract getekend. Toen we vandaag het contract gingen afleveren was het gewoon weg, heel dat kinderdagverblijf! :oops:

Het stel die het runde is uit elkaar, en ze hebben me dus niet ingelicht, ik kan echt alleen nog janken. ik kan natuurlijk binnen 8 weken nooit meer wat vinden en moet dan mijn baan opzeggen, k*t

wat een klotestreek dat ze ons niet ingelicht hebben!

ik ben er helemaal van in de war, we hadden het zo goed geregeld, bah!

Moet even bezinken en dan op zoek naar oplossing ofzo
    groetjes van een woedende Lisette :evil:

13. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    das zwaar k*t lisette!
    heel veel succes in het zoeken naar een oplossing!

ruben is vanaf half 9 alleen maar aan het mekken.
    valt af en toe een minuut of 10 in slaap en dan begint ie weer.
    heerlijk! ahum.

vanaf wanneer mag je eigenlijk gaan kolven en FV en BV gaan geven?
    tegen mij is gezegt dat dat met 6 weken pas mag maar ik geloof dat er meerdere meiden zijn die al afgekolfde melk geven.

14. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    zeker k'**te Lisette, schandalig

ik geef vanaf het begin afgekolfde moedermelk.
    sinds 1 wk ook af en toe kv omdat ik niet genoeg kan kolven.
    soms krijgt ze wel de borst als ze heel jengelig is 's nachts en niet kan slapen (rond 2.00/4.00 uur)

15. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    jeetje lisette dat is klote, echt niet leuk!

Ik geef 1 flesje afgekolfdemelk vanaf de derde week, op advies van de verloskundige, omdat anders de kans bestaat dat hij geen flesje wil. Dus vandaar.

liefs fredje

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa en ik zijn ook eindelijk uit bed. Gisteravond weer de hele avond krampjes. Ga na de volgende voeding naar de drogist, wat halen. Ze was gisteren echt ontroostbaar. Volgens mij zit ze ook wat verstopt. Ze doet hard haar best om te poepen maar ze laat alleen maar winden. Wordt wel een hele onderneming, samen op pad want papa is weer aan het werk en ik moet met de auto.

17. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    fredje, is dat 1 flesje afgekolfde melk per dag?
    ik zou graag (voor mijn eigen rust) de laatste voeding aan mijn vriend over willen geven.
    zou dat nu al kunnen?

ruben slaapt nu eindelijk, hehe.
    en dan is het eigenlijk om 15.00 weer tijd voor z'n volgende voeding.
    we zien wel want volgens mij is ie nu aardig vol! haha.

pendrag, word het je 1e keer alleen weg?

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @runner: eerste keer alleen met de auto. Op zich geen probleem alleen veel werk voor wij beide schoon en aangekleed in de auto zitten met de kinderwagen.

19. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    @ Pendrag: Succes met de autorit! Wel erg zielig voor je kleine meid dat ze zo last heeft van krampjes... een knuffeltje voor haar!

@ Lisette: Wat een klote streek van dat Kinderdagverblijf!
    Tegenwoordig zijn er bijna geen wachtlijsten meer dus wie weet lukt het je toch nog om ergens anders een plekkie te vinden.
    Wij hebben ook pas net na de geboorte het contract ondertekend en terug gestuurd waarna de plek dus pas bevestigd is.
    Heb goede hoop dat het je nog wel wel zal lukken!
    Succes!

Hou je ons op de hoogte?

20. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Hier gaat het ook ff iets minder.. :(

Gisteren naar het cb geweest om Madelief te laten wegen..
    Tot mijn verbazing is ze dus iets afgevallen....
    Een week na der geboorte zat ze op 4020gr (laagste gewicht was 3740 en geboorte gewicht was 4070)

Nu met 3 weken woog ze 3970 :confused:

Nu zeiden ze wel dat als ze in het begin zo snel weer op hun gewicht zitten dat ze later meestal een dipje krijgen...maar ik kon wel janken..
    Ze doet het juist zo goed, elke keer als ik haar verschoon heeft ze een volle natte luier.. ze ziet er goed uit en is een tevreden baby..
    Volgens het Cb moest ik me niet druk maken..
    Ik probeer haar nu wat meer te laten drinken en haar de 2de borst nog als toetje te geven hopelijk is ze volgende week als we de afspraak hebben bij het cb weer goed op gewicht...

Gisteren naar mijn werk geweest met de kleine
    en de zelf gebakken muffins met muisjes!
    Heel veel leuke reactie's gehad en een boel kado's,
    het was echt leuk om al mijn collega's weer te zien.

Deel Deze Pagina