Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    annelies, als ezri er nog zo vrolijk onder is is er in principe niks aan de hand toch?
    en over die echo, als jij je daar idd beter door voelt moet je dat idd maar aanvragen.
    en niet weg laten dturen hoor! ;)
    is ze trouwens wel in de lengte goed gegroeid?

rianne, die kleine van jullie groeid lekker hard zeg!

ik geloof best dat dat huilen er bij hoort,
    maar ik word er zo gek van!

vind het wel raar dat er steeds meer cb's zijn die het aanraden dat je voor de 6 maanden mag/moet gaan beginnen met fruit/groente.
    ik doe het ook hoor, niet daarvan maar ik heb laatst een aardige discussie gehad over het wel/niet bijvoeden.....

2. Annelies

Annelies Niet meer actief

@runner, in lengte bleef ze ook een beetje achter nu, vorige keer 60 cm, nu 61...
    nee, ik weet ook wel dat er eigenlijk niks aan de hand is omdát ze zo levendig is en er gezond uitziet maar toch flikken ze het daar op het bureau elke keer weer om me onzeker te maken.... best knap van hun want opzich ben ik erg nuchter en maak ik me niet zo gauw druk....

@lente, het was wel dezelfde weegschaal

3. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Annelies: gek dan dat ze zo weinig is aangekomen. Misschien gaat ze straks ineens een sprong maken. Is ze wel in de lengte gegroeit?

Runner: ons is ook geadviseerd te wachten met bijvoeding. Hun idee erachter was om allergieën te voorkomen. En een vriendin van me kreeg het advies van haar kinderarts om te wachten zodat de darmpjes helemaal ontwikkeld zijn.
    Wij geven nog geen bijvoeding, ze heeft het ook nog niet nodig. Heeft voldoende aan haar 4 flessen. Dus wachten we nog even. Ze maakt ook nog geen smak bewegingen als wij eten. Dus zolang ze het zelf nog niet aangeeft/nodig heeft wachten wij nog.

4. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Nou Annelies, ze weten je wel weer lekker in de war te brengen terwijk ze juist zo lekker levendig is.

Ja, mooie foto he :) Ik ben de rechter en mijn zusje Marjanne(ook van dit forum) de linker.
    We hadden ook individuele foto's maar deze is toch wel echt super, zo saampjes.

Heb mijn eerste werkdag doorstaan, goed he :)
    Maar eventjes wat traantjes gelaten toen ik der af had gegeven, daarna ging het wel goed. En toen ik klaar was racen om der weer op te halen.
    Madam had zich prima vermaakt :)

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Annelies: Wat vervelend dat het cb je zo onzeker heeft gemaakt! Als jij een echo wilt laten maken zou ik dat lekker doen hoor! Ben je daarover wrs gerustgesteld. Ben benieuwd of Ezri volgende keer mss een groeispurt heeft gehad en weer flink gegroeid is!

@Jodi: Fijn dat je een goede 1e werkdag hebt gehad! Voelt wel fijn zeker :)

6. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Jodi: fijn dat je 1e werkdag goed verlopen is! En wat een leuke foto van Marije! Wat worden de Feb-beebs alweer groot he?

@Daphne: Hoe is het met je? Krijg je die onderzoeken voor jouw hoge bloeddruk of nog nav het Hellpsyndroom?

@Pendrag: het blijft spannend voor je...Enne vwb jouw paard. Dat is idd een afweging die je moet maken. Elke maand dat hij er langer staat kost hij ook geld en wordt hij minder waard als hij niet/weinig bereden wordt. Misschien is de buurman dan toch een hele goede oplossing? Wordt ie bereden en kun je hem verkopen als "aangereden" paard. Verkoopt altijd beter..

@Annelies:Wat vervelend van Ezri joh! Wel fijn dat ze zo vrolijk en alert is. Ik zou idd gewoon om een echo vragen al was het alleen maar om jou gerust te stellen..

Sorry als ik niet iedereen beantwoord heb...Was erg druk de afgelopen dagen dus heb even bij moeten lezen. Maar....heb nu weer weekend! Jippie! Heerlijk genieten van de kleine man!

Gisteren heb ik hem maar heel even smorgens gezien en toen ik thuis kwam lag hij heerlijk te slapen! Heb hem net weer opgehaald bij de oppas, en meteen in bed gelegd;-( Hij was doodmoe!

Luuk begint weer meer te spugen maar heeft ook alweer 2 dagen geen poepluier gehad, volgens mij hangt dat met elkaar samen! Koorts is gelukkig weg
    Verder is hij ontzettend vrolijk en tevreden! Lacht de hele dag!

Liefs, Bab

7. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Oja, mijn chef moet altijd elke maand een urentstaat doorsturen om te kijken of er correcties om moeten komen.
    Nu had ik na mijn verlof 4.5 week vakantie opgenomen. Nu staat er in het systeem dat ik tot de laatste week nog ziek was.... en dat het me maar 4 vakantiedagen kost...........

8. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Zo Bab, weekend, dat is wel heel erg lekker, maar je zult er wel aan toe zijn.
    Hopelijkis Luuk weer snel de oude, duurde bij Marije 6 dagen. Hoelang is Luuk nu ziekjes?

9. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Jodi: wat een geluk zeg! Zo heb je lekker nog extra vakantiedagen over!
    Luuk is al sinds vorige week maandag aan het spugen. Toen was het echt erg...nu doet hij nog maar af en toe maar helemaal weg is het niet. Heb hem net toch maar een zetpil tegen het spugen gegeven. Als het zo blijft moet hij weer terug naar de ha. Fijn dat Marije weer beter is!

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Het onderzoek is weer geweest en op 27 augustus krijg ik de uitslag. Ben wel erg benieuwd eigenlijk.

Sam kan nu echt draaien... en die draait dus vrolijk constant weer op haar buik. En dat doet ze dus pas sinds vanmiddag. Ja ze was flink aan het oefenen, maar nu lukt het. Gisteren legde ik haar op haar buik neer ik kijk even weg en mevrouw lag weer op d'r rug, en nu ligt ze elke keer op haar buik :D Ze snapt alleen nog niet dat als ze zelf is omgedraaid dat het dan de bedoeling is dat ze ook weer terugdraait hihihihi.... dus dan mogen papa en mama constant komen opdraven.

@Bab, het onderzoek is vanwege de pre-eclampsie/HELLP (vooral omdat het al zo vroeg in de zwangerschap was)

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hallo dames. Even heel snel hier. Ben net thuis uit mn werk en Jarissa is nog wakker dus ik ga even lekker van haar genieten. Heb alles bijgelezen maar reageer even wat minder uitgebreid. Vinden jullie vast niet erg voor een keertje.

@Annelies: vervelend dat de weegschaal zulk nieuws gaf.

@Bab: denk inderdaad dat het de buurman gaat worden. Als de kijkers van gisteren hem willen kopen gaat ie voor EUR 2.000,00 weg en dan moet ik hem nog op mijn kosten laten chippen en enten. En over de kosten van de keuring hebben we het nog niet gehad. Dan blijft er echt te weinig over. Het is gewoon een heel leuk paard. Denk dat ik hem dan nog 2 maanden laat rijden en in september als aangereden paard verkoop.

@Daphne: fijn dat de onderzoeken achter de rug zijn. Jammer dat je nog zo lang moet wachten, spannend hoor.

Hier nog steeds geen duivels. Heb mezelf voorgenomen donderdag pas weer te testen. Ben benieuwd of ik het volhou.

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Spannend toch nog Pendrag! Toi toi toi!

13. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    pendrag, vreemd hoor.
    geen duivels en ook geen positieve test.
    ik had het jaren geleden ook toen ik dacht dat ik zwanger was, van de zenuwen bleef mijn menstruatie weg.
    maar toen ik een test deed die negatief vertoonde was ik het opeens de volgende dag, weird!
    het is hier op het forum vaak genoeg gezegd maar wat kan je lichaam je voor de gek houden.
    toch hoop ik dat je snel een positieve test in je handen hebt.

jodi, lekker hoor die extra vakantie dagen :)

14. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Jodi: wat lekker zeg die extra vakantiedagen. Komt altijd van pas.

Pendrag: je houdt ons lekker in spanning.

Daphne: wat goed van Sam dat ze beide kanten op kan draaien! En wat laat zeg van je uitslag, nu weet ik niet wat normaal is, maar bijna 2 maanden lijkt mij wel erg lang.

Gisteren heb ik mijn moppie alleen 's morgens gezien met flesje en toen ik haar naar de oppas bracht. Was om 9 uur gisteravond thuis en toen lag ze al heerlijk te slapen.
    Wij hadden vannacht ontzettende onweer, ik schrok me rot van die klappen. Ging een half uur lang flink te keer, maar ze is er helemaal doorheen geslapen. Zal ze wel van d'r vader hebben, want die lag ook lekker te slapen ;)
    Vandaag weer laatste dagje werken, lekker hoor.

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Het blijft nog even spannend dus Pendrag, ik ben ook benieuwd!?

Hier nog even een afval-update....na de 1e week 3 kilo gebeurde er de 2e week niet veel eigenlijk. (Terwijl ik niet anders at?)

Maar de 3e week ging het weer prima, nu na 3 weken dus 5 kilo lichter!
    Ik heb ook geen snoepje, chocolaatje of vettigheid gegeten hoor!
    Maar het gaat me goed af, nou ga ik nog maar even door, ben ik voor we op vakantie gaan nog 5 kilo kwijt, dan ben ik lichter als voor ik 11 jaar geleden aan kinderen begon! hahahaha

En dan vasthouden natuurlijk....

16. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    WAUW :confused: doe je goed Cellie. Moet ik ook maar eens gaan doen, al werkt niet snoepen bij mij pas op de lange termijn (en ik wil natuurlijk weer snel resultaat...)

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier staat het ook weer even stil helaas :( Ging zo goed, maar moet nu iets drastischer te werk gaan denk ik dan alleen niet snoepen ;) Ik moet nog 6 kilo!

18. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Cellie en Judith: wta goed van jullie kilo`s! Ik ga het SB boek er ook maar weer eens bijhalen..Word echt moedeloos als ik naar mezelf kijk. Maar vind Chocola zooooooooooo lekker!

Wat een prutweer he? Hier ook keiharde onweer vannacht, schrok me rot! Luuk sliep heerlijk door...
    De kleine man is weer niet lekker;-(! Heeft zijn fruithap weer uitgespuugd en ook van de fles kwam een gedeelte terug! Slaapt al bijna de hele dag sinds gisteravond 18.30 uur..Is niet echt jammerig, eerder wat stilletjes. Heeft ook weer verhoging. Net ha maar weer gebeld en die zegt dat hij toch maar weer zetpilletje moet krijgen en even aankijken. Als hij echt ziek wordt of koorts krijgt moeten we meteen komen..
    Wat kan het toch zijn?
    Zielig he en je kunt niets voor hem doen! Vind het echt sneu!

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Bab, ik vind het echt vreemd dat je huisarts luuk zo laat rondlopen. Het is gewoon sneu voor hem.

@Cellie, ook ik ben nu (vandaag) op de 5 kilo beland. En daar heb ik dus wel wat langer over gedaan ahhhahhhaa, maar ik vind het niet erg, want het gaat nu al sneller dan in de afgelopen 5 jaar :D (ik woog ooit 92 en ben toen in 3mnd 5 kilo afgevallen, toen weer naar de 90, voor de zwangerschap naar 87 en in de zwangerschap naar de 82.6 (laagterecord vanaf?) en dan nu weer op de 82)

Groetjes Daphne

20. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Bab: Wat vervelend dat je huisarts niet iets voor Luuk doet.. Hij blijft maar sukkelen zo.. Misschien een kinderarts raadplegen? T is zonde het ventje ((HUG))
    Ik wilde in 1e instantie ook SB gaan doen, maar ik kreeg zo'n giga boodschappenlijst met dingen die ik moet aanschaffen, dat dat me -tig euro's extra zou gaan kosten! Heb momenteel geen boodschappengeld over, dus probeer dat later weer wel ;) Ben nu met Special K weer begonnen 2 weekjes en dat bevalt goed!

Deel Deze Pagina