Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wat moest je dan aanschaffen voor SB Judith?

Ik doe een soort van SB, met een beetje van mezelf ;), en ik ben alleen maar minder geld aan boodschappen kwijt juist!

Ik zou echt een kinderarts raadplegen hoor Bab!
    Beterschap.

Ook goed gedaan Daphne, ik geef mezelf niet heel veel krediet hoor, het gaat me makkelijk af, eerlijk is eerlijk, ik heb heel veel zelfdiscipline en dat komt mooi uit in dit geval! ;)

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Judith, probeer het met een licht ontbijt, fruit als tussendoortjes, lichte lunch en dan weer fruit.
    avond eten: 125gr gek aard/gek rijst/ gek pasta, 75gr mager vlees en 200gr groente. Dan kom je al een heel end :)

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Precies....een beetje van jezelf en een beetje SB ;)

4. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben die met die dikke buik ;)

Leuk een foto met alle feb-mama's, maar ook leuk een foto met zus en nichtje! hihi

Tjee Bab dat blijft ook vervelend met Luuk... Misschien idd een kinderarts raadplegen.

Hey zussie, fijn dat je eerste dag goed verlopen is, en een lekker meevallertje met je vrije dagen. Kan je nog meer vrij nemen.

Tedje heeft vandaag z'n eerste prikjes gehad, tjee wat zielig!
    Hij moest heel hard huilen, maar zodra ik hem mocht pakken was er nog 1 grote snik en toen ging het alweer beter.
    Zelfs zo goed dat hij weer kon lachen naar degene die hem heeft geprikt!
    Lekker ventje!
    Hij heeft vanmiddag wel lekker geslapen, merk er nog niet zoveel van.
    Hij weegt nu 6050 gr en is 64cm lang.
    Qua gewicht zit hij helemaal onderaan de curve, maar z'n lengte zit hij boven het gemiddelte.

5. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Zn 1e prikjes?Die krijg je toch bij 2 maanden al?
    Bij 4 maanden is dat voorlopig de laatste to weer 11 maanden toch?

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik geloof dat Marianne het uitgesteld had....toch?

Maar als je het normale vaccinatie programma volgt heb jij gelijk Moontje78.

@Marianne, hier ook de (zijn!) onderste lijn qua gewicht en lengte hoog....zo heb ik nog 2 knullen rondlopen.... ;)

7. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Oké dan heb ik nix gezegt...Hihihi!

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat is zo ongeveer wat je doet met Special K dus ben ik goed bezig..? ;)

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Ik heb mn boodschappenlijstje gelijk weggegooid toen ie klaar was :) Uuuuuuuuuuuhmm..de tussendoortjes geloof ik en broodbeleg (eet nu alleen crackers met kaas, of dus Special K) en meer dan de helft wat op het menu staat houdt de rest hier niet van :( Mijn Ma heeft nu trouwens dr boek weer in gebruik, dus zal later nog eens kijken ;) En ik zou naar een andere winkel dan de Lidl moeten gaan want kon daar sowieso een heleboel niet vinden :p

10. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Zo net weer terug...weer een uurtje gepoogd om mijn body in shape te krijgen! Pffff was heftig! Dan besef je weer dat je spieren hebt hoor! Maar wel leuk enne als ik zo plat op de grond de buikspieroefeningen doe dan lijkt het alweer heel wat!

Luuk had vanavond 37,9 en was jammerig. Kon de slaap niet vatten en werd er chago van. Ik moest echt lachen! Hij tufte zijn speen echt uit en smeet zijn tutdoek weg! Kleine boef wordt het! Had me ook al bedacht dat als hij morgen nog zo spuugt ik de ka ga bellen maar.....de ka die wij hadden is weg uit dit zh. Ben dus nog niet bij de nieuwe kinderarts geweest en zij weet dus niet van zijn refluxproblemen etc. En zolang Luuk geen 38C heeft vindt de ha het niet zorgelijk! Duurt nu al 1,5 week! Maar volgens hem kan een virus wel 2 weken duren.
    Bah hoe krijg je een mama onzeker?

Liefs, Bab

11. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    38, is het toch bijna met 37.9.....
    En een ha die niets van reflux weet, raar hoor.
    Zo zielig voor Luuk, hoop echt dat ie snel beter word, is wel genoef geweest zo... Geef je paracetamol?

2e werkdag gister ging ook goed, is stiekem wel even fijn, weer werk doen waar je goed in bent. Hele afdeling was blij dat ik er weer was :)
    Nou, dat doet een mens goed.

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Bab: Nou, ik zou een andere KA vragen hoor Bab! Hij heeft neem ik aan toch een dossier waarin de refluxproblemen beschreven staan? Mag aannemen dat een KA meer weet dan een HA in dit geval! Hij blijft maar sukkelen zo hè..

@Jodi: Fijn dat het werken je bevalt!

13. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    even geleden dat ik hier nog was, maar ben terug aan het werk en het is thuis ook druk met ons Harco. Het gaat heel goed met hem het is al een flinke jongen hoor :)

Zondag is hij gedoopt en wonder bij wonder is het heel goed weer geweest, want eerst gaven ze een hele dag regen maar we hebben geen druppel gezien, het is juist heel warm geweest.

14. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Liefje: Fijn dat Harco het zo goed doet! En dat je mooi weer hebt gehad met het dopen! Ik vind altijd dat de dag er een stuk kleuriger uitziet als het zonnetje schijnt.

@Judith En Jodi: In september moet hij terug naar een (nieuwe) kinderarts voor zijn nek en reflux. Ik ben ook wel geneigd om te bellen maar hij heeft nu weer netjes 37.1...Kijk het nog even aan! Vandaag ook nog niet gespuugd, wel alleen weer veel geslapen! Als hij nu weer verhoging of koorts krijgt dan bel ik zeker de ka op want aan de ha heb ik niet veel... En het is idd genoeg geweest voor dat mannetje.
    Hij wil sinds gisteren ook zijn fruithap niet meer...Herkennen jullie dat of zou dat te maken kunnen hebben met dat hij zich niet lekker voelt?

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Bab: Ik zou het fruithapje gewoon even laten voor wat het is en wachten tot hij weer lekker in z'n velletje zit. Hij heeft het toch nog niet persé nodig ;)

16. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Bab: tjee wat een narigheid toch met dat kleine mannetje van jullie. Sukkelt maar door. Zou gewoon je gevoel volgen en als je wilt gewoon de ka bellen. Beter een keer teveel gebeld dan een keer te weinig.

Vandaag weer lekker thuis met mijn kleine meid, die kan dan weer even bij komen van haar 3 dagen bij de oppas. Ze slaapt daar toch minder en dat is dan altijd goed te merken. Vandaag weer een fijne inhaalslag. Geeft mij lekker tijd om het huishouden te doen en hier even rond te snuffelen.

Liefje: gefeliciteerd met de doop van Harco.

Jodi: best lekker ook weer he werken. Ik vind het ook wel fijn hoor. Hoeveel dagen werk je?

Pendrag: weet je al iets?

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @lente: Suc6 met je huishouden ;)

18. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Even van me afschrijven als het mag van jullie...

Ik heb een jongere zus waar ik niet echt een denderende band mee heb :( Ze had altijd een forum en ik hoorde van mensen die daar ook postte dat ze over mij aant roddelen was (negatief dus). Toen heb ik me onder een andere naam ook daar aangemeld om zelf eens te kunnen kijken! En idd, ze schreef over me! Het schijnt allemal MIJN schuld te zijn dat wij geen goed contact hebben :( Ze is hier al wel 1x geweest sinds Kian geboren is, dus ja.. ik denk daar anders over! Ook schreef ze dat ik niet voor m'n 3 kids kan zorgen en maar eens niet zo moest aanstellen met m'n depressie :( en dat ik zo probeer aandacht te krijgen. Ik was echt laaiend!
    Een paar weken later kwam ze erachter dat ik op haar forum rondneusde en ik heb dat natuurlijk niet ontkend! Heb ook gezegd wáárom ik dat deed. Nu is haar forum verwijderd op 1 of andere manier en zegt ze dat ik dat gedaan heb! (hoe?) Op het gedeelte forum dat nog over was zette ze berichten zoals : vies vuil teringwijf enz enz.

Nu heeft zij een dochtertje en die heb ik dus al minimaal 4 maanden niet gezien. Volgende week vrijdag komt mijn moeder met m'n nichtje hier op visite (zij past altijd op op vrijdag). Ben blij dat ik haar weer eens zie! Maar jammer dat het zo moet :(

Deze week kwam ik er ook achter dat zij zich ook heeft aangemeld op zwangerschapspagina. Ben daar niet zo blij mee want dan gaat ze vast en zeker alles lezen wat ik post! :(

Zo, moest het eventjes kwijt hoor, want ik zit er heel erg mee..

19. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Hee Judith wat een verhaal zeg. Schrijf het maar even van je af. Als ik jou verhaal zo lees dan denk ik: wat een doos (netjes uitgedrukt). Komt op mij over alsof ze nogal gefrustreert is en misschien zelfs jaloers. Ik vind dat je groot gelijk had door je op haar forum aan te melden om te kijken wat er over je geschreven wordt. Vind het nogal laf om ze te schrijven over je eigen zus. Maar denk dat zij ook gewoon haar frustraties kwijt moest en daar een uitlaat klep had.
    Probeer het naast je neer te leggen. Je weet van jezelf dat je een goede moeder bent en een depressie is NOOIT aanstellerij. Mensen die dat zeggen begrijpen niet hoe het is. Het is geen verkoudheid die je overdrijft en zo 123 hop is opgelost.
    In elk geval heeeeel leuk dat je je nichtje weer ziet. Maar idd jammer dat het zo moet.
    Praten met haar heb je vast wel al geprobeerd?

20. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Judith: Goh wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je je er rot onder voelt! Vreselijk als je bloedeigen zus zulke dingen over je schrijft! Wat Lente al zegt: je bent een supermoeder, hebt hele leuke, knappe kindjes en zij is niet degene die kan bepalen wat jouw depressies voor impact hebben! Dat is niet aan haar om daar over te oordelen. En schrijf het maar lekker van je af hoor! Wij steunen je graag!
    Is misschien wel een idee ja om die fruithap te laten staan! Hij wil het echt niet momenteel!
    (hahah zit nu in zijn wipstoel televisie te kijken)

Is de hele dag meegeweest en heeft weinig geslapen! In dat geval is 17 uur dus niet zijn tijd...ligt te jammeren, wil alleen maar op schoot etc! Ach hoort erbij! Hij leeft helemaal mee met de televisie...Echt grappig!

Ben net terug van de huisarts! Niet voor Luuk maar voor mezelf! Was gisteren zo dom om mijn arm tegen de strijkbout aan te plakken hahah! Dacht dat t meeviel maar nu ging de wond toch open. Is 2e graads brandwond volgens huisarts en heb nu zalf en speciale pleisters! Wat een doos he? Mijn vriend heeft me al heel hard uitgelachen! En ik maar pijn lijden!
    Wel vroeg de ha netjes naar Luuk.Heb hem het verhaal verteld en hij vertaald het toch als een virus. Vooral omdat het de ene dag erger is dan de andere, kan wel week of 2 duren! Arme Luuk!

Liefs, Bab

Deel Deze Pagina