Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Het lijkt wel of Daan veel sneller weer honger heeft als ik met hem naar buiten ben geweest, net alsof hij buiten meer energie verbruikt om zichzelf op temperatuur te houden. Is dat bij jullie kindjes ook zo?

@Lisette28: Dat is vet balen zeg, dat het kinderdagverblijf gewoon weg is! Kan me voorstellen dat je even hartgrondig gevloekt hebt toen je het hoorde. Volgens mij valt het feit dat ze jullie niet hebben geïnformeerd onder wanprestatie, en daar kun je ze voor aanklagen (als je ze nog kunt vinden, misschien even navragen bij de Kamer van Koophandel?) en een schadeloosstelling eisen. Want het zal inderdaad wel moeilijk zijn om binnen 8 weken nog iets te regelen voor de opvang van Sofie.

@missymona: Jij zegt dat er tegenwoordig bijna geen wachtlijsten meer zijn, maar dat hangt volgens mij af van het kinderdagverblijf dat je kiest en van de dag(en) waarvoor je opvang wilt. Wij willen namelijk opvang voor de maandag en nog een andere dag, maar voor de maandag is er waarschijnlijk pas vanaf december 2007 plek. En dan is dat nog een kinderdagverblijf dat voor veel mensen wat afgelegen ligt en daardoor minder druk is. Gelukkig wil mijn moeder tussen mei en december bijspringen door op te passen op maandag.

Kan me voorstellen dat je niet blij bent dat Madelief is afgevallen, maar als ze er goed uitziet, als ze tevreden is en naar behoren plast en poept hoef je je denk ik inderdaad geen zorgen te maken.
    Moet je nu extra naar het cb om te kijken of ze niet verder afvalt?

@runner: Ik heb niets gehoord over dat je pas na een aantal weken mag gaan kolven en flesjes geven.

@fredje8: Hoeveel cc bevat het flesje afgekolfde melk dat jij Rik geeft? Ik kolf namelijk in de 125 ml flesjes van Avent (want die passen bij ons rechtop in de laden van de vriezer), maar ik denk dat 1 flesje niet genoeg zal zijn voor Daan om een hele voeding te vervangen en 2 flesjes weer teveel. Of vervang je nog geen hele voeding door het flesje?

@Pendrag: Wat naar dat Jarissa zoveel last heeft van krampjes! Sterkte, ik hoop dat het gauw minder wordt.

Groetjes, Wendy

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik heb daarintegen het KDV laten weten ca een half jaar later als gepland gebruik te gaan maken van het KDV...ik neem een half jaar ouderschapsverlof op voor 3 dagen per maand en de overige 5 lossen we thuis op. (Normaal werk ik dus 8 dagen per 4 weken= 2 pw) Dus Mick blijft verlopig lekker thuis, ik zag het niet zitten om hem over 7 weken AL weg te brengen naar het KDV. Gelukkig was dat voor het KDV geen probleem.

Mick is nog steeds even lief en tevreden en helemaal geen krampjes en of andere dingen...die ik nog wel heel goed ken van de andere kids hoor!
    We (en vooral Mick natuurlijk) hebben echt mazzle.

3. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    runner nee het is 1 flesje per week
    vanaf volgende week ga ik er meer vervangen

wenniepennie, ik had elke keer maar 100 cc en hier had Rik niet genoeg aan, dus kreeg hij nog de borst als toetje erbij. Maar nu heb ik het eerste flesje voor in de vriezer heb ik er 1 vna 150 cc. Er is 1 of andere berekening voor, maar ik weet zo 123 niet welke dat is. Zoek ik zo ff op.

liefs fredje

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Die berekening is 150 cc per kilo lichaamsgewicht gedeeld door het aantal voedingen dat je geeft, meen ik. Dus in het geval van Daan (ik schat dat hij nu zo rond de 4250 gram zit): 4,25 * 150 / 6 = circa 106 cc. Ik heb wel het idee dat hij meer drinkt dan gemiddeld, maar wellicht is 125 cc dan toch genoeg momenteel. We gaan het gewoon proberen.

Groetjes, Wendy

5. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Natuurlijk ligt het aan welk kdv en in welke stad of provincie en voor welke dagen maar er moet heus wel een oplossing te vinden zijn zodat ze haar werk niet hoeft op te zeggen.

Hier in de Dordrecht zijn er iig geen wachtlijsten..

Nee ik heb toevallig mijn eerste afspraak volgende week dus hoefte niet extra langs te komen.

Krijg Madelief nu wel zover dat ze 2 borsten drinkt maar helaas geeft ze nu ook iets meer melk terug :rolleyes: schiet niet echt op maar hopelijk krijgt ze nu iets meer achtermelk, waar het meeste vet in zit...

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Wenniepenny: Jarissa, als flessenkind, krijgt nu per voeding 100 ml. Advies is 110 ml. Haar laatste voeding krijgt ze wat meer. Ze slaapt dan lekker door tot half 5. Jarissa weegt nu ergens tussen de 3500 en 4000. Met flesjes van 125 ml. zit je dus nog wel even goed hoor. Je kunt je bv ook in van die ijsblokjeszakjes invriezen. Dan kun je net zoveel blokjes pakken als je nodig hebt. Flessen van Difrax b.v. kunnen aan de onderkant open zodat de blokjes er gemakkelijk inpassen.

Gisteravond hebben we een keer extra gedoucht met Jarissa i.v.m. haar krampjes. Vanmiddag heb ik Cinababy gehaald. In de kinderwagen was ze steeds aan het huilen, zo zielig. Vanavond een half uur na de voeding heeft ze voor het eerst haar druppeltjes gehad. En wonder boven wonder ligt ze nu heerlijk te slapen. Wat een verrukking. Voor haar omdat ze zo lekker haar rust krijgt. En voor mij omdat ik nu toch nog even heb kunnen opruimen en wat heb kunnen eten. Ik zit nu met een pot thee naast een enorme wasmand opgevouwen was. Heerlijk, hoef alleen nog maar stof te zuigen. Maar dat doe ik morgen want Jarissa slaapt nu in de box. Zou haar liever in haar wieg laten slapen maar de ervaring leert dat als ze eenmaal slaapt en ik verplaats haar, dat ze dan juist last krijgt van krampjes. Dus laat ik haar nu maar lekker in de box slapen.

Volgende week snel een afspraak maken bij de huisarts. Mn vingers doen nog steeds enorm zeer. En het wordt nu eerder erger dan beter. Hoop dat hij er wat mee kan. Verder wil ik, nu ik definitief gestopt ben met kolven, ook weer medicijnen voor mn hoge cholesterol hebben. Kan ik mooi in 1 keer regelen. Plus dat mn uitstrijkje overnieuw moet. Vorige keer was de uitslag onduidelijk. Moet dus ergens dit jaar, als de hormonen weer stabiel zijn, opnieuw. Jippie, denk je dat je alle inwendige onderzoeken gehad hebt na je bevalling ......

Het KDV belde mij gisteren op. 21 Maart ga ik daar heen voor de intake om de afspraken definitief te maken. Heb al aangegeven dat de plannen wat gewijzigd zijn (zou maandag + woensdag hele dagen en wordt nu ene week 4 halve dagen, andere week 4 dagen tot 3 uur). Lijkt gelukkig geen probleem te zijn. Wel lullig Lisette. Heb je al zicht op andere opvang?

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    hallo februarimama's

bedankt meiden voor de steun, kan weer een beetje lachen. voelde me opeens ook heel onzeker of ik het wel goed deed met Sofie, vergelijk me vaak met jullie hier op de site maar vergeet dan vaak dat Sofie nog veel jonger is dan de meesten en dus nog heel veel moet slapen enzo!

Ik had vandaag even nodig om te laten bezinken, ga morgen denk ik op zoek. probleem is dat is als stewardess onregelmatig werk en pas 1 maand van tevoren weet welke dagen ik moet werken, dus een KDV moet eigenlijk 5 dagen voor me vrijhouden. Had ik er eindelijk één gevonden die dat wilde.....

ook moet ik op mijn werk 4 maanden vn tevoren aangeven hoe ik mijn ouderschapsverlof wil, anders kon ik het nog wel 3 maanden rekken, maar ik had al aangegeven dat ik een half jaar 50% wilde gaan werken :cry:

Ook wil ik eigenlijk op zoek naar ander werk, dichter bij delft in de buurt, maar ik kan moeilijk zoeken als ik nog geen kinderopvang heb (zijn hier ook veel wachtlijsten). mijn mama was net hier, die wil gelukkig wel even bijspringen! geeft ook veel rust om er gewoon eventjes over te praten.

Groetjes en bedankt Lisette :|

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik hoop dat je er snel uit komt meid. Geeft alleen maar weer rust.
    Het loopt soms best wel uit elkaar he? De februariebabies die net geboren zijn en degene die al heel vroeg in februari/eind januari geboren zijn. Jarissa is ook nog lang niet zo ver. Ritme is b.v. nog erg moeilijk. Ze heeft vanavond haar laatste fles om half 10 gehad. Ben dus bang dat ze vannacht eerder komt. Normaal krijgt ze nl. haar laatste fles tussen half 11 en half 12 en dan komt ze rond half 5 weer.

Gelukkig helpen de druppels van cinababy! Na haar fles van half 7 heeft ze druppels gehad en nauwelijks/geen kramp. Na de fles van half 10 heeft ze opnieuw druppels gehad. Toen wel kramp maar minder heftig en maar een half uurtje. Wat een verschil met gisteren! Ben zo blij. De krampjes gingen nu het snelst over toen ik haar op haar buik over mijn rechterarm liet hangen en in de tussen tijd haar op mn linkerpink liet sabbelen. Zo sukkelde ze lekker weg. Toen ze helemaal ontspannen was, heb ik haar in haar wieg gelegd. Daar heeft ze nog iets van drie kwartier wakker om zich heen liggen kijken. Nu slaapt ze. Dat blijft een prachtig gezicht hoor, zo'n slapend meisje naast je. Kan er uren naar blijven kijken.

9. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    goedenmorgen,
    Hoe is ie?
    Hier alles okido. Gisteren heeft Rik helemaal geen huiluutje gehad, heerlijk. Maar niet te hard roepen, want wie weet huilt hij vandaag heel de dag (hahaha zal wel meevallen heeft hij nognooit gehad) Vanacht om kwart voor 4 kwam meneer weer en vanmorgen om kwart voor 7 dus ik denk dat hij over een minuut of 10 zich wel weer aan zal komen melden. Hij groeit echt als kool, heb steeds meer pakjes etc die hem niet meer passen. Toch heel apart dat je kindje groeit op je borstvoeding.
    Het eerste flesje zit inmiddels in de diepvries.
    liefs fredje

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Lisette28: Fijn dat je moeder wil bijspringen om het gat in de kinderopvang op te vullen! Tja een kdv vinden waar je je kind onregelmatig kunt onderbrengen lijkt me echt moeilijk, want de meeste kdv's werken met vaste dagen. En doe jij ook nachtvluchten en langere vluchten? Dat lijkt me helemaal lastig dan.

@Pendrag: Gelukkig dat de Cinababy druppels lijken te helpen tegen Jarissa's krampjes! En wat zijn die kleintjes lief als ze zo lekker liggen te slapen he? Ik kan ook uren naar Dan kijken, vooral als hij zo'n lekker tevreden snoetje trekt.

@fredje8: Fijn dat Rik zo goed groeit, want het is altijd maar afwachten wat hij binnenkrijgt aan de borst. Ik zeg hier tegen iedereen dat 'Daan groeit terwijl je naar hem kijkt'. Het valt me trouwens wel op dat hij per dag verandert; hij is langer wakker, hij krijgt een bollere toet, hij kijkt steeds helderder en geïnteresseerder uit zijn oogjes, en noem maar op. Ik vind het steeds leuker worden!

Overigens op de andere lijst - de Bevallingslijst - wachten we alleen nog op bericht van Uschel, alle andere dames zijn inmiddels bevallen. Dus als Uschel zich meldt, kunnen we met zijn allen verhuizen naar hier.

Groetjes, Wendy

11. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    @Pendrag: hahaha heel herkenbaar! Ik werd er ook gek van dat kolven. Vond het een bevrijding. Hoop dat jij het net zo ervaart en dat het afbouwen lekker snel gaat zonder problemen.

@Lisette: ik had ook uitslag op m’n handen in het begin; kleine rode jeukende bultjes en erg droge huid. Bij mij kwam het (denk ik zelf) dat ik ineens zo vaak mijn handen was, waren ze niet gewend. En ik smeerde ze niet meer in met handencreme. Heeft zo’n 2 weken geduurd, toen waren ze er aan gewend.
    En wat een K*& situatie dat ze niet hebben ingelicht. Hoop dat je snel wat vind. Laat je situatie aan zoveel mogelijk mensen weten, je weet nooit wat er via via gedaan kan worden. Heel veel succes.

@allemaal; fijn om te lezen dat het met jullie allemaal zo goed gaat. En wat ik bij jullie lees geeft (net als tijdens de zwangerschap) veel herkenning. Erg leuk.

Qua luiertjes zitten wij nog op maatje 1, passen nog prima. De eerste week heeft Jente zelfs prematuur luiertjes aangehad omdat maatje 1 haar te groot was. Ze weegt nu net 7 pond. Maatje 50 qua kleding past ze ook nog en sommige 56 ook. T is net hoe het valt, sommige pakjes maatje 50 zijn haar nu ook wel te klein en broekjes beetje te kort.
    Verder doet ze het hartstikke goed. We proberen nu overdag wat meer met haar bezig te zijn, dat ze wat langer op is, want afgelopen week wilde ze ’s avonds na haar laatste flesje niet slapen, was ze nog zo’n 2 uur lang wakker. En werd ze ’s nachts ook wakker terwijl het niet tijd was voor haar voeding. En we gaan nu ook de regelmaat toepassen, tenminste zo veel mogelijk want ’s nachts slaapt ze al aardig door (zo’n 6-7 uur) en ik ga haar niet wakker maken voor een voeding ’s nachts. Dus overdag geven we nu zo veel mogelijk op vaste tijden voeding zodat we ’s avonds in elk geval elke keer op hetzelfde uur uitkomen voor het laatste flesje en dan lekker naar bed.

Verder nemen we haar nu lekker overal mee naar toe. Vooral als we ergens met de auto naar toe gaan, hebben we geen kind aan haar. Ze valt binnen een minuut in slaap in de auto en dan kunnen we haar zo slapen in de wandelwagen leggen en dan lekker winkelen/wandelen/boodschappen doen/etc etc. En als we terug komen en t is nog geen tijd voor voeding leggen we haar zo slapen weer in bedje. Heerlijk hoor. Ben erg trots op haar.
    Krampjes heeft ze zo nu en dan ook (nu 2x een paar dagen gehad) en dan geven we haar ook cinababy, maar of dit echt helpt? Lekker haar ruggetje masseren vind ze ook fijn. En we mogen ook een beetje venkelthee geven, valt ook te proberen (hebben we nog niet gedaan).

Gisteren naar het consultatiebureau geweest en alles is prima in orde met haar. Volgende maand weer terug en dan krijgt ze ook haar 1e inentingen. Hoop dat ze die goed door komt. Kijk er wel beetje tegen op.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    De cinababy werkt hier super. Ben er erg blij mee. Luiers heb ik toch maar maatje 2 gekocht. Om haar benen zit het stiek net wat te strak van maatje 1. Maatje 50 lukt niet echt meer. De eerste pakjes zitten al echt te klein. Wat gaat dat snel joh.
    Wat regelmaat betreft gaat het redelijk. We proberen 's avonds tegen een uur of 11 de laatste voeding te doen. Soms mislukt dat, zoals gisteren. Toen had ze om half 10 haar laatste voeding. Toch kwam ze pas na 4 uur weer. En vanochtend om half 9. Ik krijg gelukkig wel wat slaap dus. Toch ben ik vandaag erg moe. Over een kwartiertje weer een voeding (of een uur later, afhankelijk van wanneer ze komt) en dan pak ik ook nog even een dutje!

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hoi mama's

vraagje aan wie borstvoeding geeft:
    ik geef borstvoeding op verzoek, nu vertelde de kraamhulp dat ik haar 's nachts maximaal 6 uur door mocht laten slapen, dus verzetten we steeds de wekker. wanneer kan ik daar mee ophouden?

En overdag moest ik om de 3 uur voeden maar dan ligt ze nog zo lekker te slapen soms, dan wacht ik gewoon nog even, hebben jullie dat ook gedaan?

Groetjes Lisette

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik geef dan wel geen bv maar moest voor de nacht inderdaad ook de wekker zetten. Bij ons werd gezegd max. 5 uur. Ik ben er 2 nachten geleden mee opgehouden omdat ze nu lekker actief is en zichzelf wel meldt. Zolang ze maar niet suf wakker wordt, is er eigenlijk niets aan de hand. Overdag laat ik haar slapen tot ze zelf komt. Voor de vroege avondvoeding maak ik haar soms wakker omdat we anders in de nacht heel beroerd uitkomen. Beetje egoistisch maar Jarissa heeft ook baat bij uitgeruste ouders toch?

15. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Bedankt Pendrag voor je reactie, Sofie is ook gewoon heel allert en wakker. geniet inderdaad lekker van het uitrusten! Hoe gaat het met de paardjes?

Vanmorgen wilde we Sofie een fopspeen geven, ze pakte hem uit haar mond en gooide hem weg!

Ben vandaag begonnen met het bijhouden van een logboekje van dit soort dingetjes want ik begin nu al de eerste dingetjes te vergeten, lijkt me zo leuk voor later...

Groetjes lisette

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier gaat de fop ook definitief uit haar mond! Vanavond opnieuw geprobeerd, madam ging zelfs kokhalzen.
    De paardjes doen het prima. Wel wat weinig aandacht maar ze zien er goed uit!

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    De krampjes van Jarissa zijn in volle hevigheid terug. Ik word er zelf wanhopig van. Ze heeft om 9 uur haar laatste voeding gehad en is nu net een half uur stil. Ik vind het zo zielig. Ze krijst het echt uit. De druppels lijken niet meer te helpen. Morgen maar eens proberen de fles klaar te maken met spa of bar le duc ofzo. Dat schijnt ook nog wel eens te helpen. En anders het CB bellen om advies welke voeding ik beter zou kunnen gaan gebruiken. Want dit kan zo echt niet.

Vandaag met de inmiddels 1 na jongste dochter van mn vriend en Jarissa naar mn ouders geweest om de verjaardag te vieren van mijn neefje. Was erg leuk. Mn ouders hebben via marktplaats een ledikantje gekocht zodat Jarissa daar ook lekker kan liggen. Wel fijn want om daar te komen hebben we dan al een autorit van 5 kwartier achter de rug. En ik vind een autostoeltje echt een onding voor zo'n jong kind hoor. Wat liggen ze daar ongelukkig in zeg. Wel prettig dat ze dan bij mn ouders ook even goed kan liggen. We zijn daar toch vaak minstens een halve dag. Ze wilden eerst een campingbedje kopen maar een ledikantje vonden ze toch prettiger. Ze heeft al even proefgelegen, ging prima!

18. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Goedenmorgen,

Lisette: Ik voed Rik op verzoek. Overdag is het zo ongeveer om de drie uurtjes en snachts wanneer hij zich aanmeldt.

Gisteren kraamfeestje gehad, was erg gezellig en wat heeft meneer veel kleertjes gehad, leuk hoor.
    Hij ging gewoon lekker in zijn bedje en als mensen hem nog niet gezien hadden terwijl hij in zijn bedje lag gingen we gewoon naar boven toe. Dit vond hij prima. Want twee weken geleden hadden we voor de andere familie kraamfeest en was Rik er heletijd bij in de wandelwagen, en s'nachts was hij lekker aan het spoken en nu vanacht niet, dus hij ligt gewoon het liefst in zijn eigen bedje.

Vanacht om half drie was hij even wakker speentje erin en hij sliep nog door tot 4 uur Toen eten gegeven. Nu ligt hij lekker te slapen.
    liefs fredje

19. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Hi Fredje,

Drinkt hij dan een of twee borsten? Sofie valt na een in slaap maar komt dat een half uur later voor de 2e. heel erg vermoeiend. ben ook al erg afgevallen, hoop dat ik genoeg melk heb, ze is zo gulzig! En dan steeds lucht inslikken, en als ze niet uitgeboerd is gaat ze niet slapen, pfffffff. begin nu toch wel erg moe te worden

Gelukkig komt woensdag CB langs, kan ik al mijn vragen stellen en wordt ze gewogen, spannend! Voelt als test :(

Groetjes Lisette

20. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes!

Hoe doen jullie dat toch zoveel op het forum zitten... :(
    Ik moet eerst de laptop helemaal klaarzetten enzo dan heb ik vaak al geen zin meer.
    (sorry pleit niet echt voor me...)
    Hier gaat alles goed, ik kolf nog steeds. Ted krijgt zo'n 90 ml en later op de dag drinkt hij het niet meer helemaal op. Het is dan ook nog steeds een klein mannetje. Afgelopen donderdag woog hij 2950 gr. Maar hij zal wel weer wat aangekomen zijn, zeker als ik van Tosca hoor dat Marije alweer boven de 3100 gr. zit. Wij moeten woensdag naar het cb, dan zal Ted wel weer bij Marije in de buurt zitten met z'n gewicht. Ze gaan een beetje gelijk op. hihi.
    Ik vind het wel moeilijk om alles een beetje in te plannen. Vooral het huishouden schiet er een beetje bij in, en dan produceren we nog meer was! Er valt bijna niet tegenop te wassen! Hoe doen jullie dat? Ik ben natuurlijk per dag zo'n 3 uur kwijt aan kolven... tja die uurtjes kan je ook mooi anders gebruiken.
    En we gaan elke dag, zeker met het mooie weer van vandaag lekker naar buiten. Dat is ook een hele klus! maar we genieten er volop van!
    Ik ga jullie voor nu even verlaten!
    Drie keer raden wat wij gaan doen!
    Inderdaad lekker naar buiten :D
    tot snel!

Deel Deze Pagina