Februari 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door IkenKleine, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    dus we zijn al met z'n 3en! hihi.

pendrag, jarissa gaat ook lekker hard zo! :)

jeetje wendy, das ook schrikken!
    gelukkig maar dat ie er niks van over heeft gehouden.
    nog gefeliciteerd met jullie 4 jarige jubeleum.

net bij de digros geweest,
    huggies zijn in de aanbieding.
    meteen 4 pakken gehaald :) :) :)
    megapak voor 6.99.

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Runner; Ik heb een zondag in september afgesproken met Keppe....

@Judith; helaas kan je er helemaal niks aan doen, de bio-pap heeft de allereerste rechten na jou.
    Of hij nou wel of niet betaald of omgang heeft doet niet terzake.
    Wat misschien wel een optie is, dat hij NU (tijdens jou welzijn bedoel ik) een verklaring oid tekent en het dan al vast laat leggen. Maar dan zou je zelf moeten inschatten of hij daarmee accoord zou gaan.

Maar waarom betaald hij niet voor haar als ik zo brutaal mag zijn en wil hij haar niet zijn of wil jij dat niet?

Mijn advocaat zei ooit eens; alementatie is geen kijk (omgang) geld....

Maar hier is alles goed geregeld hoor, behalve dat ik er ook niet aan moet denken dat mij iets overkomt waardoor de kinderen gesplitst worden.

@Wennypennie; dat zal idd schrikken geweest zijn, krijg kippevel als ik eraan denk.

@Daphne, ik heb je site bekeken, ziet er netjes uit!

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Leuk om te lezen over alle vakantieplannen. Veel Landal, zo ook bij ons. Wij gaan in september een weekje naar Parc Sandur.

@Bab28: Het gevoel van 'overal alleen voor staan' herken ik wel een beetje. Alleen is dat gevoel bij mij onterecht, want mijn man doet echt zijn best om zoveel mogelijk te helpen. :oops: Ik ben degene die het meest met Daan bezig is, maar hij doet weer andere dingen (boodschappen, koken, vuilnis buiten zetten, etc.). En hij heeft wel zijn eigen papa-dag op maandag, dat vind ik fantastisch.
    Lastig hoor, al het getob met Luuk. Hoe is het nu met hem? Gaat het weer een beetje beter?
    Sterkte met je brandwond!

@asjuh: Leuk verjaardagscadeau, dat boek met anekdotes!
    En *fijn* dat je gewoon ongesteld bent geworden.

@Pendrag: Wat snel zeg, dat Jarissa al tandjes krijgt! Hopelijk heeft ze er niet teveel last van? Ik heb het gevoel dat het bij Daan ook niet lang meer duurt, want hij heeft af en toe uit het niets een beetje verhoging, kwijlt heel veel en zit heel vaak met zijn vingers in zijn mondje.
    Daan zit nog steeds op 5 voedingen per dag. Ik maak hem nog steeds rond 22.30-23.00 uur wakker voor de laatste, anders trekt hij het niet tot de volgende ochtend. Heel incidenteel, als hij 's morgens lang doorslaapt of overdag meer ruimte laat tussen de voedingen, komt hij op 4 voedingen uit.

Jeetje, dat er nu alweer dames zijn die voor het volgende kindje gaan zeg :confused: . Veel succes in ieder geval!
    Ik wacht nog even, ik heb net het gevoel dat ik mijn eigen lijf weer een beetje terugkrijg. Ben trouwens ook nog niet ongesteld geweest, dat zal wel komen als ik de borstvoeding ga afbouwen.

@liefje: Ik lees net dat jij alweer zwanger bent, van harte gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je wat overdonderd was, het is wel heel snel na de geboorte van Harco. Gaat het allemaal goed tot nu toe?
    Nog gefeliciteerd met Harco's doop!

@Lente: Ja, Daan heeft ook dingen die hij eerst wel veel deed en nu (bijna) niet. Bijvoorbeeld duimen.

@daphne78: Fijn dat Sam's heupjes in orde waren en dat ze met de medicijnen mocht stoppen!
    Leuke foto's van Sam in de bumbo en Sam op het speelkleed!

@Judith75: Jammer dat een vierde kindje er niet meer in zit. Maar zoals anderen ook al aangaven, je gezondheid is ook belangrijk.
    Sterkte met het gedoe met je zusje. Wat een gemene streken zeg. Kan me voorstellen dat je er behoorlijk mee zit.

@Cellie: Hier ook deze week voor het eerst kinderbijslag ontvangen. Toch mooi meegenomen. Wij zetten het apart op een spaarrekening voor Daan. Moeten nog wel een leuke rekening uitzoeken.
    Hier nog een jochie dat bijna nooit huilt. Mopperen kan hij wel goed, en sinds kort ook heel ongeduldig mopperen als dingen niet snel genoeg gaan naar zijn zin of niet goed lukken.

@Lisette28: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    Sterkte met je ingescheurde kringspier!

@Jodi: Leuke foto's van jullie dikke buiken, en van Marije die zelf zit!
    Even wennen he, die eerste werkdag. Fijn dat het goed is gegaan. Lekker om weer even je blik ergens anders op te richten he?

@Annelies: Kan me voorstellen dat je graag gerustgesteld wilt worden over het hartruisje van Ezri, temeer omdat ze niet goed is gegroeid.
    Wij waren waarschijnlijk net voor een groeispurt bij het cb, want ook Daan was niet zoveel gegroeid als verwacht. Maar nu lijkt het wel of hij met de dag zwaarder wordt en zijn shirtjes korter. Ben benieuwd hoe zwaar en lang hij is op 2 augustus, als we weer naar het cb moeten.

@fredje8: Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! En wauw, wat wordt Rik een reus zeg!

@runner: Gefeliciteerd met Ruben's eerste tandje!
    Leuke tattoo! Inderdaad leuker dan een sterretje (ik heb er helaas drie, en dan bedoel ik niet getattoëerd :( ).

Een voogd voor Daan hebben wij nog niet over nagedacht.

@rianne23: Daan slaapt de laatste dagen ook heel weinig overdag. 's Nachts slaapt hij gelukkig goed (even afkloppen ;) ). Denk dat het met zijn sprongetje te maken heeft.

Zo... pfff... nu ben ik eindelijk weer bij :whistle: .

Groetjes, Wendy

4. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Pendrag: tjee die kleine gaat hard met haar tantjes. Net even in mijn eigen babyboek gekeken en zag dat ikzelf 'pas' met 8 maanden tantjes kreeg. Ik kon eerder kruipen dan dat ik tantjes had. Grappig om dat soort dingen nu zo terug te lezen over jezelf.

Daphne: marketingbaan is inderdaad lastig. Ik zit ook in de marketing en woon in de Randstad maar daar is een baan voor 3 dagen ook al super lastig te vinden, vind ik. Wil zelf ook ergens anders gaan werken, dichter bij huis. Maar kom er maar niet aan toe om serieus iets te gaan zoeken.

Wenniepenny: gelukkig dat jullie val met een sisser is afgelopen. Zou me ook rot schrikken.En leuk he dat ze zich nu ook zelf kunnen vermaken met iets heel simpels in hun bedje. Wij hebben bij het voeteneind een mobiel hangen en die krijgen hele verhalen te horen, zo schattig.

Ik ga zo even Pamper scoren bij de AH, die zijn daar weer eens in de aanbieding. Welke maat gebruiken jullie? Wij de normale Pampers maatje 3.

Ik weet niet meer welk kindje het ook had laatst, maar hier wordt nu ook druk geoefend met de 'G'. Soms verslikt ze zich er bijna in, best een moeilijke klank dus.

Meiden bijna weekend weer. Lekker hoor. En als we de berichten mogen geloven wordt het weer warm. Heb er nu alweer zin in!

Groetjes,

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat hij een verklaring gaat tekenen is echt uitgesloten! :(

En waarom hij niet betaald? Tsja, hij doet het gewoon niet! Oftewel hij weigert het..

Hij heeft mij en Shirin gestalked, voordeurruit ingeslagen keer op keer en gedreigd dat áls hij Shirin in handen krijgt hij haar naar Marokko naar zijn moeder brengt. Ook heeft hij meerdere pogingen gedaan haar van school te halen tussen de middag als ze aan het overblijven was. Hij valt Shirin lastig hier bij ons op straat en ze is hartstikke bang van hem! Zo horen we tijden nix van hem en zo staat hij weer iedere dag hier te stieren voor de deur. En hij heeft nogal losse handjes. Dát zijn de redenen dat hij geen bezoekregeling met haar heeft. Ik kan en wil het niet riskeren dat hij haar wat aandoet.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Lente: dat was Jarissa met die G. Is inderdaad een moeilijke letter.
    Jarissa is ook heel erg vroeg met haar tandjes. Ze ziet er nu ook echt anders uit. Ze lijkt gelijk ouder. Nu zie je haar tandjes nog niet zo goed. Er zijn er nu 2 door maar je ziet alleen nog maar een randje. Maar Jarissa zit steeds met een hand of haar vingers in haar mond.

@Wenniepenny: bekomen van de schrik van het vallen?
    Ik denk dat er inderdaad wel verschil zit in zin in een volgend kindje als je fv geeft tov bv. Maar bij ons komt het ook door o.a. mijn leeftijd. Als ik jonger zou zijn en snel zwanger zou raken, zou ik ook wachten. In ons geval gaan we nu toch los en zien we wel wanneer het raak is.

@Judith: lekker zo'n ex. Daar zit je zeker niet op te wachten.

Vanochtend even naar kantoor geweest en nu weer heerlijk vrij. Straks komt de fokker van onze reu op kraamvisite. Jarissa heeft net haar tweede fles op. Het zal wel weer een 3 flessen dag worden. Begin nu toch te twijfelen of we niet tijdens Rons vakantie (vier weken vanaf a.s. maandag) zullen beginnen met groente en fruit. Aan de ene kant lijkt ze er aan toe omdat ze steeds minder flessen neemt. En we kunnen dan zelf de hapjes geven en niet meteen op het KDV. Aan de andere kant is ze pas 4 en halve maand. Ik zit dus in dubio. Wat vinden jullie?

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Pendrag, ik denk dat Jarissa toe is aan de hapjes. Waarom? Nou omdat ze ook langzaam minder fles wilt. En dat werd hier als reden aangehouden waarom Sam niet gedwongen wordt om naar voeding nr 2 te gaan, ze heeft nog te veel nodig van voeding1. (Sam eet bijna geen potjes, alhoewel het nu wel meer wordt hoor, en ze drinkt alle flessen zo goed als leeg)

Ik zou de eerste potjes (of zelfgemaakt, of gewoon stukken broccoli of banaan :) ) gewoon ook zelf willen geven. Nu heb je even de tijd, die kan je mooi gebruiken.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Precies, daar zit ik nu over te twijfelen. Ik vind het nog wel vroeg. En zelf doen is nu dus in de praktijk dat Ron het gaat doen. Want ik werk gewoon door deze zomer. Op zich natuurlijk ook niets mis mee als papa het doet.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb trouwens net bij www.kleertjes.com 'wat' voor Jarissa besteld. Heb mezelf een limiet gesteld van EUR 50,00. Heb nu best veel want alles wat ik besteld heb, is met 70% korting! Heb wat broekjes, shirtjes lange mouw en 2 warmere truitjes/vestjes besteld. Ook wat grotere maten (74, ze draagt nu meestal 68). Kunnen we weer even vooruit.

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja leuke dingen hebben ze daar hè Pendrag! :)

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ja! Moest me echt enorm beheersen. Maar heb dus nu voor nog geen 45 euro besteld. Heb me net iets vergist. Zijn 3 broekjes, 3 shirtjes met lange mouw en een jasje. Niet echt duur. Tenminste, dat vind ik.

Pas bij de Prenatal teveel geld uitgegeven. Een heel leuk shirtje en jurkje van Noppies. Pas toen ik buiten stond realiseerde ik me hoeveel geld ik eigenlijk had uitgegeven. Veel te veel! Dat blijft bij een eenmalige actie. Wel een heel erg mooi jurkje!

Net kraamvisite gehad. Erg gezellig. Heb grote slabbetjes gekregen en een leuke pyjama. Maatje 86 dus die kan in de kast voor volgend jaar. Op zich erg mooi want voor nu en de volgende maat heb ik al genoeg pyjamaatjes. Goede keuze dus.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hmm, dank je Pendrag, nu moest ik ook gaan kopen op kleertjes.com :D Ik heb me weten te beperken tot 33 euro.

Zijn jullie ook al zo druk bezig met lezen van HET topic in de lounge? Ben al de hele dag zoet hihihihihii.

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nee, welk topic is dat?

14. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... &start=645
    deze denk ik ;)

heb echt geen zin om me daarin te verdiepen, laat staan om alle 40 pagina's door te lezen :oops:

iedereen vandaag weer grof geld uit gegeven? :)
    en ik maar hard werken... hahahaha!
    daar tegenover staat dat ik alweer weekend heb, jippie!

15. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Jullie hebben weer gezellig geschreven! Eindelijk heb ik ook even tijd om weer bij te lezen en te reageren.

@Wenniepenny: Wat zul jij geschrokken zijn zeg! Echt rot dat je zo gevallen bent! Gelukkig dat jullie een engeltje op de schouder hebben gehad. Ik heb het ook al wel gehad hoor...viel bijna met Luuk in mijn armen maar kon me net opvangen. Heb dit al vaker met dingen gehad en denk dat het mijn papa* is die daar voor zorgt! Zelfde heeft hij bij mijn zus gedaan...Die is ook met de kleine (toen maand of 6) van boven naar beneden gevallen en heeft mijn neefje los moeten laten in haar val! Naar het zh maar gelukkig hadden ze beiden niets!
    De brandwond geneest best redelijk. Alleen het 2e graads gedeelte is nog open...

@Pendrag: Is jouw paard al bij de buurman? En heeft hij er schik mee? Leuk he die kleertjes?
    Heb me gisteren ook uitgeleefd. Een winkeltje bij mijn moeder in het dorp verkoopt BFC en heeft actie 3=2. Echt keileuke kleertjes. Heb 2 broekjes, 1 polo en een winterjack gekocht! Die is echt cool maar was niet in de opruiming=nieuwe collectie.

@Judith: wat een gedoe met die vader van Shirin. Kan me voorstellen dat je haar daar niet wilt bij laten opgroeien! Hoe haalt hij het in zijn hoofd he? Aan Sebas heeft ze vast een hele leuke papa!

@Daphne: Leuk dat stoeltje voor Sam! Wat wordt ze al wijs he? Wat is jouw website? Ga ik ook eens kijken...Misschien kun je me een keer helpen:) Wil een andere baan. Heb het echt niet naar mijn zin. Werk er nu 6 weken en heb het nu al onder controle en ben er uitgekeken...Moet 3/4 van de tijd acquireren en daar baal ik echt enorm van!

Sorry voor diegene die ik nog niet beantwoord heb! Ga nog even terug lezen...

X Bab

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Bab, mijn nieuwe website: www.help-een-sollicitatiebrief.nl
    Ik zat er aan te denken om vandaag iets met je af te spreken maar ja... de dag is alweer voorbij :) . Misschien kan ik morgen (vrijdag) ff op de thee komen?

17. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    @Daphne: Leuke site joh! Loopt het al een beetje?
    Leuk dat je op de thee wilt komen. Ik weet alleen niet precies of ik de hele dag thuis ben...In ieder geval wel tot 12 uur...Weet niet of dat jou uitkomt? Of is dat te vroeg? Dan kunnen we ook volgende week keer afspreken...Moet jij werken op donderdag? Dan heb ik nog niets gepland staan...

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Judith; ik snap het helemaal! Daar zou ik me dochter ook niet aan meegeven...

Maar is hier een rapport/aangifte van bij de politie?
    Wiens achternaam heeft ze? Is ze erkent?

Ik denk dat jij een testament/wilsbeschikking van jezelf moet laten opmaken waar je jou wensen in kenbaar maakt.

Dan nog heb je geen garantie maar zal het zeker voor de kinderrechter komen en staat jou ex te boek als minder fatsoenlijk type maak je een goeie kans dat jou wilsbeschikking nageleefd word.
    Staat hij bekend als 'nette' burger maak je echt geen kans vrees ik!
    Als ze 12 jaar is zal ze zelf 'gehoord' worden trouwens.

Even een vraag aan jou; het is toch niet zo dat 5 jaar zorgen door Sebas het zo rond is, dat kan je toch ook niet doen zonder medeweten/goedkeuren van ex....dacht ik altijd?

Praat je misschien liever privé over dit soort zaken bednk ik me ineens...?

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Babette, ik ga als het goed is volgende week donderdag wel werken, maar dat is tot 14 uur. Dus daarna zou het nog eventueel kunnen.

Deel Deze Pagina