Valt in deze fase inderdaad niet me Marjanne om hier regelmatig te posten. Gelukkig staat de laptop jier bijna altijd startklaar. Ik kom net terug van een wandeling van 2 uur. Wat een verrukkelijk weer! Ben inmiddels sinds de bevalling 10 kilo kwijt, nog 24 te gaan: 13 zwangerschapskilo's en 11 die ik vooraf al tw zwaar was. De was valt zeker niet mee. Maar ook met stofzuigen en flessen uitkoken loop ik al snel achter. Jarissa gaat nu eenmaal voor. Ben wel erg blij dat ik toch gestopt ben met kolven. Zes keer per dag kolven voor 2 voedingen schiet niet echt op. En soms ben ik na het voeden en verschonen nog anderhalf uur bezig om haar van haar krampjes af te helpen. Afgelopen nacht is mijn vriend boven gaan slapen (onze slaapkamer is beneden). Hij heeft vroege dienst en Jarissa was van 10 tot 12 aan het krijsen van de kramp. Niet gezellig maar zo is hij tenminste gezellig als ie weer thuis is!
@Lisette: Gobe drinkt overdag om de 2,5 tot 3u en snachts ook... sochtends wil hij er nog wel een 4 uur tussen laten maar lang niet altijd. Ik zet geen wekker meer snachts meer aangezien hij toch zovaak komt. Ik verwacht niet dat hij in ene veel tijd tussen zal laten aangezien hij nu ook veel last heeft van krampjes. Moet je zelf een beetje aanvoelen denk ik. Het wordt echt wel makkelijker met die bv maar het kost in het begin zeker een boel tijd. Hier gaat het verder wel goed met het bijhouden van het huishouden. Alleen de was dat lijkt een gebed zonder eind, die stapel lijkt nooit minder te worden. Alleen die krampjes. Sinds 2 dagen is het hier helemaal mis. Verschrikkelijk zielig. Hij krijgt al cinababy en ik masseer zn buikje regelmatig maar dan nog schrikt hij regelmatig wakker en krijst het uit (echt zo'n pijnhuiltje) Ook erg vermoeiend voor 'm en ook voor ons... hij kwam snachts als stipt om de 3u maar nu soms nog vaker.
Mijn laptop staat gewoon op de bank altijd aan, dan is een berrichtje snel getypt. (draadloos internet is erg handig). Sofie heeft me vandaag flink afgemat, moet toegeven dat ik haar dan ook gewoon even niet leuk vind Iedere anderhalf half uur drinken en de hele dag wakker zijn maar niet alleen willen liggen. Hoop dat ik hier een beetje aan kan wennen, zo kan ik zelf helemaal niet rusten en dat heb ik nog wel nodig na mijn bevalling. Nu ligt ze eindelijk te slapen maar bezoek komt zo weer, gelukkig is vriend weer thuis na eerste werkdag, pffffff. kon niet eens naar de supermarkt vandaag. Hier staat idd nonstop de wasmachine aan, het enige huishoudelijke klusje dat ik leuk vind gelukkig. ben nu echt kapot, moet nog erg wennen, voel me ook zo schuldig soms als ik het even niet zo leuk vind en huilend door het huis loop. Iemand dit ook gehad? Groetjes Lisette
moet dus donderdag zijn, dagen gaan gewoon langs me heen, leef echt met agenda ernaast anders loopt het mis. We zijn ook nog de verhuizing aan het palnnen, pfffffffff (vriend gaat ook af en toe klussen)
Hier gaat alles nog steeds super. Mick blijft een lief mannetje en alles draait met hem erbij gewoon door. Vandaag heerlijk onder de zonnebank geweest, na die zwangerschap en dat lekkere weer echt tijd om een beetje bij te kleuren... Het huishouden draait met Mick erbij gewoon door, ik realiseer me heel goed dat we echt mazzle hebben met zo'n relaxed mannetje, hij slaapt vrij veel, en als hij wakker is, blijft hij tevreden, huilen doet hij nagenoeg niet. Op me werk is alles geregeld voor straks en bij de opvang is ook alles gewijzigd, ben helemaal tevreden en happy! Morgen naar het consultatieburo!
Lisette, volgens mij heeft ze gewoon een regeldag/dagen. Ik mag niet op verzoek voeden omdat Sam nog zo klein is, ze weegt echter wel al 2700gram dus dat is best netjes. wel grappig, zie me dalijk al op kraamvisite bij Mandytjuh zitten met die bink van haar (die overigens nog niet geboren is hoor) en dan met Sam ernaast.. en als commentaar op de foto: "maar ik ben wel 3 maanden ouder" Sam haar laatste voeding is rond 22 uur en dan om 6 uur de eerste voeding. Ik geef nu borst en gekolfd in flesje doorelkaar. Alles per borst lukt niet, en alles kolven zie ik ook niet zitten. Sam houdt vandaag een slaapdag, ze heeft vanacht doorgeslapen ik moest haar echt wakker maken voor de voeding. Die heb ik gezellig in bed gegeven. En daarna moest ze weer wakker worden gemaakt voor het ochtendritueel van de ochtend. En daarna ging ze weer slapen tot de voeding etc etc etc. We zijn vandaag ook eventjes gaan wandelen, kraamhulp vond eigenlijk dat dat pas morgen zou mogen, maar ja... vandaag lekker weer, en ze slaapt toch lekker in de bak. En we hebben haar weer wakker moeten maken voor de voeding van 18 uur en nu ligt ze weer te pitten Mijn man heeft zich 2 weken geleden ziek gemeld en hij is nu nog steeds thuis, ook hij is helemaal kapot. De eerste nacht met Sam was echt heel vervelend, maar afgelopen nacht ging het wel goed. Maar hij slaapt nu wel meer dan ik doe. En ik ben echt mega moe momenteel. Ik ben blij als we dalijk met z'n allen een ritme hebben. Qua kraamvisite is het hier rustig, iedereen wacht de drukte af. Maar die is er momenteel nog helemaal niet hihihi. Alleen zaterdag was het druk met de naaste familie. Zo een best wel lang berichtje. Ik lees wel veel mee overigens hoor, maar ik reageer momenteel wat minder. O ja, de luiers, hier nog maatje 1 (gek he wahahhaaha). Maatje 44 begint nu wat krap te worden. En o wat vinden wij haar al groot, en o wat is ze eigenlijk toch klein. We hebben trouwens ook al zo'n schommel van Fisher-Price gekocht via amazon.de en dat ding is wel handig hoor. Voor de onrustige beebs hier... ze worden zo rustig in zo'n schommel. Jammer alleen dat ze zo duur zijn (wij hebben voor de schommel en een mobiel 146 euro betaald, en in nl zou dit samen zo'n 220 euro zijn geweest, en we hebben een model wat in Nederland nog niet verkocht wordt) Nou tot laterssss Groetjes Daphne
Kom even melden dat onze Harco vandaag 2320gram woog, alles gaat heel goed met hem, hopelijk beginnen ze weldra met hem zelf te leren eten en als zijn gewicht dan goed blijft zal hij eindelijk naar huis mogen.
Hallo mama's Nieuwe foto's op mijn website (lang leven mijn geniale vriend), Sofie is gigantisch, denk dat ik toch wel genoeg melk geef. Heeft daardoor natuurlijk veel melk nodig denk ik. Eindelijk heeft ze weer een paar uur geslapen (5), mijn borsten zijn weer groter, misschien idd regeldag. Donderdag alles vragen. eerste paar dagen was ik echt zelfverzekerd maar das wel over...
lisette, ik maak, sinds de kraamhulp weg is, ruben helemaal niet meer s nachts wakker voor een voeding. hij komt vanzelf wel een een hele nacht doorslapen zie ik ook wel weer zitten. al zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren, haha. ik heb vorige week vrijdag een dag gehad waarvan ik niet wist wat ik nou met de kleine aan moest. hele tijd mekken als hij werd neergelegd en weer stil als ik hem vast had. kon niet eens meer ff naar de wc of meneer zette het weer op een brullen. heb m'n vriend opgebeld of ie aub op kon schieten want ik was 'm idd een beetje zat. en je zal het zien he, net voordat mijn vriend thuis kwam is de kleine dus in een hele diepe slaap gevallen :x alsof ze het uitkienen! verder gaat het hier helemaal super. ruben slaapt en eet goed. BV loopt ook als een tierelier. luiers zitten we hier op maatje 2 maar denk niet dat dat nog lang zal duren op z'n buikje zit het redelijk strak.
Bij ons werd verteld dat Ted na 7 uur moet eten, omdat hij nog zo klein is. We maken hem bijna nooit wakker voor de voeding. Hij komt vanzelf wel.
@Lisette: Leuke site van Sofie joh @runner: Hier zit maatje 2 ookal krap an de buik Groete jongens! @Marjanne: Ja de natuur regelt dat vanzelf wel hè dat ze op tijd wakker worden voor een voeding als ze het ook nog echt nodig hebben @liefje: Ik hoop dat je kleintje snel naar huis mag! @Daphne: Het gaat goed thuis met Sam zo te lezen? Kan me voirstellen dat jullie behoorlijk bekaf zijn hoor meid, maar denk maar zo: vanaf nu zal het alleen maar beter gaan! @Cellie: Heerlijk hè zonnenbanken! Ik zal er binnenkort ook weer eens onder gaan! Lekker het winterkleurtje een beetje wegwerken (al ben ik gelukkig nooit echt spierwit, maar goed ) Hier gaat alles zn gangetje. Beetje drukke weekjes gehad wel. Kian heeft ontstoken oogjes gehad en ontstoken stembanden Hij heeft hiervoor een pufje (met kapje special voor baby's) gehad en nu gaat het weer de goede kant op Donderdag moet ik naar de gyn op nacontrole en 2 april mag Kian weer naar het CB voor zn check-up en 2 prikjes in zn beentjes Zielig gezoicht vind ik altijd, maar gelukkig hoeven ze er niet persé last van te hebben daarna Met mijn BI gaat het nog steeds niet geweldig jammer genoeg, maar dat kost tijd.. Geestelijk jammer genoeg ook niet je van hét.. Binnenkort de HA maar eens raadplegen! Ik vind m'n leventje tegenwoordig als 1e best 'beperkt' tot veel thuis en weinig buiten de deur en ten 2e erg druk met de 2 meiden en Kian! Ik lees ook echt regelmatig mee hier, maar heb, of nem, niet altijd de tijd om te reageren..sorry, maar dat komt vast nog wel
Marije komt overdag zelf al om de 3 uur en 's avond soms om de 4 uur. Volgens het schema wat we van het ziekenhuis hebben meegekregen moet ze 's avonds ook eens 5 uur doorslapen. das tot nu toe 3 keer gelukt.... Maar ze krijgt genoeg voeding, zelfs meer dan voor geschreven staat. Het CB zei dat ze het dan wel nodig zal hebben.... Dat ze probeert in te hale n aangezien ze bijna 5weekje ste vroeg was. Ze was in 1 week bijna 300 gr gegroeid ze weegt nu 3125gr. Ons lekkere schatje met bolle wangetjes.
Jemig, wat een lichte baby's allemaal, Charlie is net gewogen bij het CB en ze weegt nu 3650 gr! Ben blij want ze kwam de eerste week helemaal niet aan, ze viel alleen maar af; bij geboorte was ze 3525 gr, vervolgens viel ze af tot 3300 gr! Ik gaf te weinig bv en ben daar dus mee gestopt, nu is ze dus aan het inhalen. Denk dat ik ook maar es onder de zonnebank ga, dat mag nu weer omdat ik geen bv meer geef. Gisteren was het super mooi weer, van mij mag het zo blijven. Vandaag valt het jammer genoeg beetje tegen. Ik vind het trouwens wel een kwestie van durven, dat naar buiten gaan met de kleine in de wagen. Ben al 2 keer naar de supermarkt geweest; stelt natuurlijk niks voor, maar ik voelde me toch wel een soort van trots, hahaha!
Harco heeft vanmorgen zijn sonde weer uitgetrokken dat is al de vierde keer, hij is ze blijkbaar beu, kzou dat ook zijn, ze kregen ze niet meer herstoken want hij wou niet stil blijven haha het is een echte deugniet. Ze hebben hem dan maar met het flesje eten gegeven en dat is al bij al niet zo slecht gegaan, vanavond gaat de pediater toch proberen de sonde nog eens te steken, want als hij al zelf moet eten gaat hij teveel energie verliezen en teveel gewicht ook. we zien wel vanavond als we in het ziekenhuis zijn wat ze gedaan hebben, in ieder geval mag hij vanaf vandaag al in een gewoon bedje liggen en niet meer in de couveuse. Hij gaat heel goed vooruit en we hopen hem volgende week bij ons thuis te hebben.
Vandaag op het CB geweest, alles prima in orde, Mick weegt nu bijna 4200 gram! Fijn dat alle mama's nu bevallen zijn! Gefeliciteerd met Malou Uschel, jeetje wat een tegenvaller 2 dagen bezig zijn met bevallen en dan toch een keizersnede, sterkt met je herstel! Grappig trouwens, 17 meisjes en 17 jongens! Dat is dan toch de natuur die dat mooi regelt @Judith; ik lees ook vaker mee als dat ik post hoor, bij mij is het eerder omdat alles zo van een leien dakje gaat en het leven met een 4e kind erbij alweer zo snel normaal is en ik geen vragen, twijfels en of onzekerheden heb....dan heb je gewoon minder te melden denk ik?
@Uschel: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Malou! @IkenKleine (geloof ik): Wil jij de complete lijst hier misschien ook nog een keer neerzetten, als symbolische mijlpaal? Fijn dat we compleet zijn, dat iedereen van onze lijst nu mama is en dat alle kindjes het goed doen! Daar moet op gedronken worden hi ha ho (ehm... niet teveel voor de dames die bv geven natuurlijk )! Ik heb dit moment aangegrepen om de bevallingslijst van de februari-mama's officieel te sluiten en wil jullie bij deze met een glaasje champagne verwelkomen bij de mama's. Rondje van de zaak... proost! Groetjes, Wendy
@Lisette28: Wij laten Daan 's nachts ook maximaal 6 uur doorslapen, ik zet de wekker dan op de maximale tijd want als hij zich eerder meldt hoor ik hem toch wel. De maximale tijd doorslapen doet hij overigens alleen als hij 's avonds in bad is geweest, dan is hij lekker loom. Overdag mag er maximaal 4 uur tussen de voedingen zitten, en dat is voor Daan een goed ritme want hij meldt zich meestal na 3,5 à 4 uur. We hoeven hem dus zelden wakker te maken. Sterkte met Sofie, het lijkt erop dat ze haar eerste regeldagen heeft! Dat is inderdaad erg vermoeiend, en ik begrijp heel goed dat het huilen je soms nader staat dan het lachen. Dat had ik ook tijdens Daan's eerste regeldagen. @Cellie: Lekker hoor, onder de zonnebank! Ik heb gisteren en vandaag even lekker in het voorjaarszonnetje gewandeld en gezeten. Zo uit de wind en in de zon is het prima uit te houden. Fijn dat alles thuis zo goed loopt en dat alles voor je werk en voor de opvang geregeld is! @liefje: Fijn dat Harco zo goed aankomt, hopelijk mag hij snel naar huis! Wat geweldig dat hij niet meer in de couveuse hoeft! @daphne78: Even wennen he, als je dan eindelijk met zijn drietjes thuis bent? Fijn dat het goed gaat, en beterschap voor je man! @Judith75: Wat heb je tegen Kian's ontstoken oogjes gedaan? Daan heeft het namelijk ook, één oog wordt al minder maar het andere zit telkens als hij wakker wordt helemaal dichtgekoekt. Ik kreeg van het cb het advies om het na elke voeding schoon te maken met afgekoeld gekookt water en een druppel moedermelk erin te laten vallen (dat ontsmet). En als het te lang duurt moet ik ermee naar de huisarts, maar wat is te lang? Een paar dagen? Een paar weken? Sterkte met de bi en met het mentale herstel! @Mirella28: Mag je niet onder de zonnebank als je bv geeft? Waarom niet? @Uschel: Ik had je al gefeliciteerd, maar wil je ook heel veel sterkte wensen met het herstel na de keizersnede! Daan heeft gisteren zijn eerste flesje afgekolfde moedermelk gedronken. Het flesje ging er net zo goed en snel in als de borst. Durf ik tenminste met een gerust hart mijn kereltje bij papa te laten of naar het kdv of naar opa en oma te brengen, in de wetenschap dat hij niet zal verhongeren . Papa vond het ook wel eens leuk om zijn zoon te voeden. Hij drinkt inderdaad iets meer dan wat hij zou moeten doen volgens het standaard rekensommetje. Een flesje van 125 cc was geen enkel probleem, en daarna lustte hij zelfs nog wel een paar slokjes uit de borst. Vandaag weer een grote wandeling gemaakt met Daan in de wagen, en lekker buiten op een bankje mijn broodje gegeten tussen de middag. Ik probeer er als het even kan elke dag eventjes op uit te gaan. De zwangerschapskilo's gaan er aardig af bij mij, ben inmiddels al 14 van de 25 kilo's kwijt. Ook een stepapparaat gekocht waar ik regelmatig een workout op doe om weer een beetje in vorm te komen. Groetjes, Wendy
Wenniepenny: Ik heb het 2 weken aangezien en toen een ooggel (antibiotica) gehad vd huisarts. Het afgekoelde gekookte water hielp niet. Kian zn oogjes zaten dichtgeplakt met allemaal groene rotzooi Ooggel werkte perfect!
Hier het lijstje: FEBRUARI MAMA'S Selmama surprise - 26-01-2007 - 2e kindje - Cas: geboren 07-02-2007! Brenda77 - surprise - 1-2-2007 - 1e kindje - Lara: geboren 25-01-2007! Ukkie2007 - surprise - 1-2-2007 - 1e kindje - Luna-Fay: geboren 01-02-2007! Fredje8 - surprise - 2-2-2007 - 1e kindje - Rik: geboren 27-01-2007! Cellie - SURPRISE - 4-2-2007 - 4e (6e) kindje - Mick: geboren 16-02-2007! Bab28 - jongen - 5-2-2007 - 1e kindje - Luuk: geboren 31-01-2007! DAGDAG - suprise - 6-2-2007 - 1e kindje - Dain: geboren 20-01-2007! AmyLee - jongen - 7-2-2007 - 1e kindje - Milan: geboren 29-01-2007! RianneD - jongen - 7-2-2007 - 2e kindje- Ties: geboren 15-02-2007! Caroline27 - SURPRISE - 7-2-2007 - 1ste kindje - Yessin: geboren 09-02-2007! Judith75 - jongen - 9-2-2007 - 3de kindje - Kian: geboren 31-01-2007! IkenKleine - meisje - 10-2-2007 - 1e kindje - Jente: geboren 09-02-2007! Missymona - meisje - 12-2-2007 - 1e kindje - Madelief: geboren 16-02-2007! Runner - jongen - 12-2-2007 - 1e kindje - Ruben Marijn: geboren 20-02-2007! Spruitje - SURPRISE - 12-2-2007 - 2e kindje - Britney: geboren 09-02-2007! Lisette28 - SURPRISE - 14-2-2007 - 1e kindje- Sophie: geboren 26-02-2007! Asjuh - meisje 15-2-2007 - 3e (4e) kindje - Fleur: geboren 02-02-2007! Marjanne - SURPRISE - 16-2-2007 - 1e kindje - Ted: geboren 12-02-2007! Wenniepenny - suprise - 16-2-2007 - 1e kindje - Daan: geboren 12-02-2007! Kristel - meisje - 16-2-2007 - 3e kindje - Silke: geboren 28-02-2007! Carola1980 - SURPRISE - 18-2-2007 - 1e kindje - Justin: geboren 23-02-2007! Maisy - jongen - 18-2-2007 - 5de kindje - Isaiah: geboren 07-02-2007! Sweetcandie - SURPRISE - 19-2-2007 - 2de kindje - Lina: geboren 16-02-2007! Annelies - SURPRISE - 20-2-2007 - 1e kindje - Ezri: geboren 08-03-2007! Morgaine - jongen - 20-2-2007 - 3e kindje - Norman: geboren 25-02-2007! Uschel - meisje - 20-2-2007 - 1e kindje - Malou: geboren 09-03-2007! Erna1974 - jongen - 21-2-2007 - 2de kindje - Jurek: geboren 04-03-2007! Pendrag - meisje - 23-2-2007 - 1e (5e) kindje - Jarissa Aleida: geboren 21-02-2007! Aichaatje - meisje - 24-2-2007 - 1e kindje - Yara: geboren 27-02-2007! Mirella28 - meisje - 24-2-2007 - 1e kindje - Charlize: geboren 25-02-2007! Rianne23 - meisje - 24-02-2007 -1e kindje - Maureen: geboren 25-02-2007! Daphne78 - meisje - 25-2-2007 - 1e kindje Sam: geboren 18-12-2006! Liefje - SURPRISE - 25-2-2007 - 1e kindje - Harco: geboren 28-02-2007! Summer28 - meisje - 26-2-2007 - 1e kindje - Rilana Rose: geboren 27-02-2007! TOTAAL 17x meisje 17x jongen
@allemaal; ik lees nu al meerdere keren dat jullie jullie beebjes wakker maken om te eten.....omdat er een max. aan tijd tussen moet zitten, zo gaan ze toch nooit doorslapen? Zoals jullie weten is Mick mijn 4e en ik heb dit echt nooit gedaan, mijn ervaring is dat ze zo het snelste doorslapen. Ik snap in het geval van hele kleine babies dat dat misschien nodig is....maar verders eigenlijk niet? Just a question?